Ga naar inhoud

Advies aanschaf digitale camera


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een camera waar ik foto's mee wil maken zodat ik deze digitaal kan opslaan. Niet voor proffesioneel gebruik. Dit is dit wat mij??? [color=blue:91802cab83]750 LCD POWERC@M ZOOM Technische specificaties Digitale camera voor het maken van max. 200 opnames met ingebouwd 16 MB flash-geheugen 4 cm kleuren TFT LCD scherm als zoeker, voor zoom preview, bekijken foto- en video-opnames en menufuncties Sensor resolutie 2.0 Megapixel, cameraresolutie 3,0 Mpixels (2048 x 1536), beeldresolutie 4 Mpixels (2400 x 1800) 10 staps 4 x digitale zoomfunctie Geheugen uit te breiden tot 512 MB met optionele SD of 128MB MMC geheugenkaart Ingebouwde, uitschakelbare automatische flitser, rode-ogenreductie Ingebouwde lensbescherming via aan/uitschakelaar Video-opnames 352 x 288 bij 15 fps Webcamfunctie tot 25 fps bij 352 x 288 Witbalansinstellingen: automatisch, zonlicht, lamplicht, TL-verlichting Zelfontspanner van 10 seconden met aftelling, akoestisch en zichtbaar op het scherm JPEG geheugencompressie voor optimaal geheugengebruik Datum- en tijdregistratie Opnames direct toegankelijk, zoals op losse harde schijf in computer Video out aansluiting (PAL / NTSC) USB-aansluiting ½ inch lichtgevoelige CMOS sensor (min. 145 lux) Vaste brandpuntsafstand met macrofunctie Automatische uitschakeling voor langere levensduur batterijen Meegeleverde Windows software: ArcSoft: PhotoImpression 3.0, VideoImpression 1.6, PhotoBase 3.0, FunHouse 1.0 Productafmeting HxBxD (in mm): 60 x 95 x 38 Inhoud verpakking Camera USB-kabel Batterijen (2x AA Duracell Ultra) Draagtas Polsriem Cameravoet TV-out kabel (RCA) CD-ROM met stuurprogramma's, handleiding en applicatiesoftware Meertalige gebruikershandleiding Minimale Systeemvereisten Intel Pentium USB-poort 32 MB intern geheugen CD-ROM speler Windows 98, ME, 2000 of XP Mac OS 8.9 tot 9.1 en 10.1 of hoger [/color:91802cab83]
Link naar reactie
Patrick, welgekomen op het forum! Sorry dat ik je even het veld in stuur, maar als je dit http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/search.php gebruikt, er camera invult, dan krijg je vèèèl meer antwoorden dan als wij nog maar eens van alles gaan posten in jouw topic. (hebben we over dit onderwerp al zo veel gedaan in vorige topics ....) goed? :D
Link naar reactie
Nee want die camera is vrij nieuw, lijkt me. In het verleden zijn er discussies geweest over eisen die je aan een camera moet stellen. De Trust camera zie ik zelf als speelgoed. Maarre, zelf ben ik wel begonnen met zo'n dingetje. Het grootste nadeel was dat de mijne geen flitser had. Ik heb onlangs gekozen voor het echte werk. Als het toestel rond de 200 euro kost, dan zou ik gewoon nog eens goed rondkijken wat er allemaal te koop is voor dat bedrag of ietsjes meer. Kijk als je er toch een dure geheugen module erbij moet kopen dan heeft het soms ook zin te kijken naar een duurder toestel met een goedkopere geheugen module. Je hebt niet alleen een camera nodig, ook accessoires! Ga voor jezelf na wat je precies wilt. Wil je gewone klik-klak foto's maken? Wil je landschapjes fotograferen? Ofwel welke resolutie zou je denken dat je nodig hebt voor je fotowerk? 1024x768 is volgens mij een echt minimum voor gewone foto's. Daaronder is alleen www geschikt. Maar wel veel mee te doen, dat wel! Dan heb je nog de kwaliteit van de lens enzovoort ... Als je ook nog macro-foto's wil maken, dan moet wel op een praktische manier uitvoerbaar zijn. Mijn Trust kon dat vrij goed, alleen moest ik gokken welk deel van het onderwerp erop kwam. Ook was het batterijverbruik wat onvriendelijk. Batterijen half leeg, dan gaf die het op. Die discussie over dit soort zaken veroudert niet, en dat is dus allemaal al eens op dit forum besproken.
Link naar reactie
[quote:5cb3116e75="Hans.Vosman"]Ook was het batterijverbruik wat onvriendelijk. Batterijen half leeg, dan gaf die het op. [/quote:5cb3116e75] dat klopt ja...ik heb dat ook met mijn camara. Daar moeten gewone penlites in (2). Je kunt daarom beter eentje gaan kopen waar je een accu bij krijgt en deze net als een telefoon via een adapter gaat opladen.
Link naar reactie
ik ken die camera ook niet die jij daar vernoemt, op papier kan ie wel goed lijken mar ik zeg u wel jij hebt bv een ccd van 2.0 Mp maar die kan slechtere foto's afleveren dan bv een canon, fuji, ... van 1.5 Mp, onderschat niet welk verschil een ccd van goede kwaliteit kan maken, ook de lens speelt een belangerijke rol
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...