Ga naar inhoud

brander brand niet snel meer


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is hetvolgende, ik heb een externe brander via een usb-2 poort, die kan 16x schrijven. Nu wou ik overlaatst een data-cd schrijven met easy cd creator en dat ging niet, die zei dat er geen apparaat op mijn pc aangesloten was die kon schrijven, ik keek in easy cd creator en daar stond toch duidelijk dat mijn E-schijf een brander was. Dan die brander herinstalleert, probleem niet opgelost, dan heb ik easy cd creator er af gezwierd en nero burn opgezet, die gaf het probleem niet maar telkens na 20 sec gaf hij aan dat de cd mislukt was, toen eens geprobeerd op 8x branden en dit lukte wel zonder enig probleem. Dacht ik dat het aan de usb poorten lag maar alle andere randapparatuur werkte er wel nog op (voor het zekerste die usb poorten dan ook maar herinstalleerst met de nieuwte drivers). Windows staat er nog maar op van een maand of twee geleden dus daar zal het ook niet aan liggen en ik gebruik de via 4 in 1 chipset drivers. systeem specs AMD athlon XP 1900+ Moederbord : msi KT3 ultra 2 (met via 333 chipset) gforce ti 4200 freecom USB externe brander zit aangesloten op USB 2 poort die op zijn beur in een pci slot zit
Link naar reactie
Misschien een stomme vraag, wat is de brandsnelheid van de cd die je gebruikt hebt? Al gooi je een cd die 52x kan, in een brander die niet hsneller kan dan 8x gaat ie echt niet harder branden dan 8x. Dit geldt ook omgekeerd. Dus mocht jou cd speler max 32x snelheid hebben om te branden, en je stopt er een bijv een RW in met een snelheid van 8x . Dan brand ie niet sneller dan 8x.
Link naar reactie
[quote:9617146741="Rob The Great"]Al gooi je een cd die 52x kan, in een brander die niet hsneller kan dan 8x gaat ie echt niet harder branden dan 8x. [/quote:9617146741] Ehhh, volgens mij staat er toch echt 16x in de eerste regel...... Maar de opmerking over de cd-rewriter is zeer zeker goed. Als je een re-writable gebruikt dan kan het best zijn dat hij alleen op 8x wil branden (al zou je brander programma dat ook moeten snappen automatisch).
Link naar reactie
ok brandt dan, volgens mij is er gewoon een hardware prob met de brander zelf, aan de schijfjes ligt het zeker niet want die gebruik ik al zo lang zonder probs, aan de usb poorten ligt het ook niet heb alles herinstalleert en dubbel gechecked. Mijn brander brandt nog wel maar hij brandt gewoon niet meer zo snel als vroeger, misschien heeft ie een beetje teveel gebrand en is hij nu verbrand? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...