Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Al een paar dagen ben ik aan het ergeren over de vraag of mijn combidriver in mij laptop stuk is. Vandaag naar de winkel teruggegaan en daar bleek deze het gewoon te doen. Thuis echter weer niets. Kan het zijn dat mijn stationsletter dezelfde is als die van mijn hoofdpc omdat ze in een netwerk staan. Of doe ik iest gewoon niet goed. Het betreft hier een Travelmate 530 van Acer. Met combidrive. Voor zover ik weet heb ik alle standaardprocedures doorlopen. In verkennen niets en drivers doen het gewoon. WindowsXP-Pro herkent gewoon alles. Maar nu nog zelf graag iets op het beeldscherm zien.
Link naar reactie
Als je twijfelt, haal je je PC toch uit het netwerk. Als het dan wel werkt, weet je het. Als je verder geen info geeft over het soort netwerk dat je hebt opgezet, wordt helpen overigens wel wat moeilijk. Een netwerk is al een netwerk als je een 'kabeltje' tussen twee PCs hebt en de machines elkaar kunnen 'zien' (ping). Jij hebt echter waarschijnlijk iets meer gedaan (ICS of zo). Ik heb weinig tot geen verstand van drive letters in netwerken omdat mijn netwerken of slechts een PC bevatten of Linux-machines bevatten waarbij ik geen driveletters heb.
Link naar reactie
Toch even nog verduidelijken. Misschien moet je het netwerk even loslaten. Ik verbaas me over het feit dat de combidrive bij mij geen cd-roms leest en in de winkel wel. Dat is in feite het grote probleem. Met andere woorden. Ik kan via de combidrive gewoonweg niets doen. Dat er nu wel de software opstaat heeft te maken met het feit dat ik een van drives in mijn hoofpc op het netwerk heb aangesloten. Maar ook via deze weg kan ik niet alles doen..
Link naar reactie
Ja hoor, niks deed het. Om je eerlijk de waarheid te zeggen ben ik van plan om toch een externe drive erop te zetten indien het probleem niet anders kan worden opgelost. De laptop is voornamelijk bedoeld voor digitale fotografie. Die software heb ik via de hoofdpc kunnen installeren. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Link naar reactie
[quote:840f0e67cc="bugs"]Toch even nog verduidelijken. Misschien moet je het netwerk even loslaten. Ik verbaas me over het feit dat de combidrive bij mij geen cd-roms leest en in de winkel wel. Dat is in feite het grote probleem. Met andere woorden. Ik kan via de combidrive gewoonweg niets doen. Dat er nu wel de software opstaat heeft te maken met het feit dat ik een van drives in mijn hoofpc op het netwerk heb aangesloten. Maar ook via deze weg kan ik niet alles doen..[/quote:840f0e67cc] Zet aub de feiten even op een rij. Welke CD's zijn niet te lezen ? Cd'rs, gewone Cd's ? Wat is het "echte" probleem ? Je vraagstelling is erg verwarrend. Eddy
Link naar reactie
De combidrive die in mijn laptop zit is totaal niet in staat om cd's te lezen of te schrijven. Dat wil dus zeggen zowel orginele als gebrande cd's, maar ook DVD wordt niet herkend. Terwijl bij eerste analyse in de winkel waar ik deze kocht het ding vreemd genoeg wel cd's las. Bij thuiskomst echter geen sjoege. Terwijl Windows XP-Pro hjet wel herkend. Daar houdt het verhaal dan ook op. Rara hoe kand dat. Verbinding in de laptop misschien niet in orde? Zou kunnen, maar dan moet Windows deze ook niet kunnen herkennen. Waarschijnlijker is er gewoon een softwarematige kronkel. Echter, bij het booten vanuit bios gebeurd er ook niets. Of de drive dan ookecht stuk is durf ik niet te zeggen.
Link naar reactie
[quote:e76e9fb206="bugs"]De combidrive die in mijn laptop zit is totaal niet in staat om cd's te lezen of te schrijven. Dat wil dus zeggen zowel orginele als gebrande cd's, maar ook DVD wordt niet herkend. Terwijl bij eerste analyse in de winkel waar ik deze kocht het ding vreemd genoeg wel cd's las. [/quote:e76e9fb206] Welke CD's las die? Heb je precies dezelfde CD's ook thuis geprobeerd? Zo niet, dan is de test niet goed uitgevoerd. Je moet eerst zeker weten dat je beschikt over goede CD-Rom's en CD's. Deze moeten dus wel op een of andere manier getest zijn. Jij moet met jouw goede CD-Rom's en CD's naar die winkel. En als die CD-Rom's en CD's daar wel werken en bij jouw niet, dan ben je een stapje verder. Ik begrijp dan het probleem dan niet, dat wel. Verder moet je dezelfde CD-Rom's en CD's ook in een andere PC stoppen. Als die daar wel in werken en niet in jouw laptop, dan ben je weer een stukje wijzer. Heel soms worden bepaalde schijven niet door alle apparaten gelezen. Heel soms is zo'n apparaat echt wel kapot. En soms deugt de schijf niet.
Link naar reactie
Dus wat je bedoelt is: In de winkel leest hij wel DIE cd op DIE laptop en thuis niet? Ik heb eens gehad: Klant belt dat de monitor flikkert. Hij breng hem hier en na 2 dagen bel ik op en zeg dat er niks aan de hand is. Hij haalt hem op en na 1 dag belt hij weer en zeg dat hij flikkert. Ik ga er heen en idd hij flikkert. Ik neem hem mee incl. PC, maar wat ik ook doe hij flikkert niet. Ik breng hem zelf terug en sluit hem aan. en wat denk je: hij flikkert. RARA hoe kan dat? Wat was er nou aan de hand: de voedingskabel van de monitor was niet goed meer. (die had ik niet meegenomen naar de werkplaats!!!!!!!!!!!!!!!) Dus; heb je echt ALLES meegenomen naar de winkel, zodat je alles gebruik wat je thuis ook gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...