Ga naar inhoud

probleem met cd-writer


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een probleem met m'n cd-writer (benq) Sommige cd's leest hij niet, maar dan weer wel. Als ik een tijdje NFS in m'n cd-speler heb zitten, stop daarna een andere in, vindt hij niks. Niet in verkenner, maar het ledje van de speler licht ook niet op, wat het wel doet als er een cd aanwezig is. Start ik opnieuw op, bestaat de kans dat de cd wel gelezen word. Soms gebeurt het dat ik 10 verschillende cd's niet kan lezen (niet allemaal zelf gebrand) en de elfde werkt wel. Toeval of niet, maar het is begonnen nadat ik de laatste hyperion drivers heb geïnstalleerd. Die zijn er ondertussen al af. OS is winXP pro athlonXP 1800 abit KX-7
Link naar reactie
Mogelijk dat er met de installatie van die chipset driver iets is mis gegaan. Heb je al in apparaatbeheer bij je CD-writer gekeken? Staat er een uitroepteken door de naam van de drive? In ieder geval zou ik de CD writer via apparaatbeheer verwijderen, rebooten en de CD-Writer opnieuw laten vinden (wizard nieuwe hardware). Grote kans dat´ie het dan weer doet. Succes, Ben
Link naar reactie
Klopt het dat je Nero gebruikt als brand software? Kijk dan eens hier: http://www.nero.com/en/content/helptool/229.htm Ik zag in je profiel dat je Win XP Pro gebruikt. Alleen Nero Burning Rom 5.5.7.6 is geschikt voor XP. lagere versies kunnen problemen geven zoals door jou vermeld. Laat even weten of je hier iets aan hebt. s.v.p. Succes, Ben
Link naar reactie
[quote:4b0858745a="benjorna"]Klopt het dat je Nero gebruikt als brand software? Kijk dan eens hier: http://www.nero.com/en/content/helptool/229.htm Ik zag in je profiel dat je Win XP Pro gebruikt. Alleen Nero Burning Rom 5.5.7.6 is geschikt voor XP. lagere versies kunnen problemen geven zoals door jou vermeld. Laat even weten of je hier iets aan hebt. s.v.p. Succes, Ben[/quote:4b0858745a] Sorry, maar op die pagina kan ik niks vinden. Er is trouwens niks veranderd aan mijn systeem (uitgezonderd een latje ram, maar de problemen waren ervoor ook al) Ik heb inderdaad nero, versie 5.5.9.9, dus da's ook niet de oorzaak, want hij heeft tot nu toe altijd gewerk.
Link naar reactie
[quote:0637dac6a5="benjorna"]Klopt het dat je Nero gebruikt als brand software? Kijk dan eens hier: http://www.nero.com/en/content/helptool/229.htm Ik zag in je profiel dat je Win XP Pro gebruikt. Alleen Nero Burning Rom 5.5.7.6 is geschikt voor XP. lagere versies kunnen problemen geven zoals door jou vermeld. Laat even weten of je hier iets aan hebt. s.v.p. Succes, Ben[/quote:0637dac6a5] Sorry, maar op die pagina kan ik niks vinden. Er is trouwens niks veranderd aan mijn systeem (uitgezonderd een latje ram, maar de problemen waren ervoor ook al) Ik heb inderdaad nero, versie 5.5.9.9, dus da's ook niet de oorzaak, want hij heeft tot nu toe altijd gewerk.
Link naar reactie
Duidelijk. Je schreef: > de problemen waren ervoor ook al) Uit je eerste bericht begreep ik dat het probleem is ontstaan na de installatie van nieuwe chipset drivers. Die je inmiddels weer hebt verwijderd. Hoe heb je dat gedaan? Weet je zeker dat je Chipset weer van de voriger versie gebruik maakt? Heb je nog in apparaatbeheer gekeken zoals ik in mijn eerste reactie heb gesuggereerd? Wat zie je bij de eigenschappen van je writer? Ik hoor het wel. Groeten, Ben. P.S. Leuke site overigens :D
Link naar reactie
[quote:3d20fcdef2="benjorna"]Duidelijk. Je schreef: > de problemen waren ervoor ook al) Uit je eerste bericht begreep ik dat het probleem is ontstaan na de installatie van nieuwe chipset drivers. Die je inmiddels weer hebt verwijderd. Hoe heb je dat gedaan? Weet je zeker dat je Chipset weer van de voriger versie gebruik maakt?[/quote:3d20fcdef2] De drivers heb ik verwijderd zoals aangegeven door VIA. Daarna de vorige er terug opgeplaatst. Het is ook niet onmiddellijk begonnen. Zal straks een uitzoeken als ik ergens het versie nummer kan vinden van de geïnstalleerde versie. [quote:3d20fcdef2]Heb je nog in apparaatbeheer gekeken zoals ik in mijn eerste reactie heb gesuggereerd? Wat zie je bij de eigenschappen van je writer? [/quote:3d20fcdef2] Niks uitroepteken. Verwijderd en terug laten herkennen, maar niet geholpen. [quote:3d20fcdef2] P.S. Leuke site overigens :D[/quote:3d20fcdef2] Thanx
Link naar reactie
Dieter, Je schreef: [quote="DiTn"]>zojuist is het gelukt om een cd te schrijven (200 mb). >Had er eerder nie op gelet, maar de cd die ik eerst wilde schrijven >bevatte slechts een 45 mb. Zou dit het probleem geweest zijn? >Je bedoelt dat er nog 45MB ruimte was op de CD en je er een groter >bestand op wilde branden? Nee. Dat kan de oorzaak niet zijn. In dat >geval geeft Nero een nette melding dat er onvoldoende ruimte is. >hij kan die cd wel nie meer lezen, Dat is niet normaal. De CD is op die writer gebrand. Dan moet hij hem ALTIJD kunnen lezen, als hij in een andere drive ook leesbaar is. Ik zou je nogmaals adviseren je brander eens in een andere pc te testen als dat kan. Heb je je brander ook wel eens schoongemaakt? Zijn setjes voor in de handel. Zou ik ook eens proberen als hij hetzelfde probleem geeft in een andere pc. Succes en laat svp weten of het in een andere pc wel lukt. Ben
Link naar reactie
[quote:f4cf6fca91="benjorna"]Dieter, Je schreef: [quote:f4cf6fca91="DiTn"]>zojuist is het gelukt om een cd te schrijven (200 mb). >Had er eerder nie op gelet, maar de cd die ik eerst wilde schrijven >bevatte slechts een 45 mb. Zou dit het probleem geweest zijn? >Je bedoelt dat er nog 45MB ruimte was op de CD en je er een groter >bestand op wilde branden? Nee. Dat kan de oorzaak niet zijn. In dat >geval geeft Nero een nette melding dat er onvoldoende ruimte is. [/quote:f4cf6fca91][/quote:f4cf6fca91] nee, ik bedoelde eigenlijk dat de uiteindelijke cd slechts aan 45 mb foto's zou bevatten. Heb het geprobeerd in multiesessie en gewoon. Ga nu straks de writer in ne andere pc proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...