Ga naar inhoud

Wat heet groot probleem


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Acer laptop. Mooi apparaat. Echter, tot mijn schrik doen een tweetal, of misschien wel drie, belangrijke zaken het niet. Ondanks dat Acer netjes alles meeleverd. De combidrive en de draadloze lanaansluiting worden domweg niet geactiveerd en herkend. Ik kan derhalve geen software of netwerkverbinding krijgen. En windowsXPPro helpt ook niet echt mee. Het bios geeft ook al geen soelaas en de upgrade is moeilijk tot niet te installeren. Daarnaast geeft systeemherstel ook geen uitkomst. Of ik doe gewoon iets ongelooflijk fout.
Link naar reactie
Wat ik bedoel te zeggen is dat het upgraden van het bios niet gaat. In apparatenbeheer wordt de combidrive wel herkent, maar ben ik niet in staat tot het installeren van programma's omdat de benodigde driver er gewoon weg niet is. XPPro herkent dus de drive wel, maar daar houdt het mee op. En voor wat betreft het netwerk is het me tot nu toe niet gelukt om vanaf de laptop verbinding met het internet te krijgen. Wel met de hoofdpc.
Link naar reactie
[quote="bugs"]Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Acer laptop. Mooi apparaat. Echter, tot mijn schrik doen een tweetal, of misschien wel drie, belangrijke zaken het niet. Ondanks dat Acer netjes alles meeleverd. te] Als het een nieuwe is, heb je garantie en kun je er meer terug naar de winkel. Als hij volledige geconfigureerd is afgeleverd, moet hij werkend worden verkocht. De combidrive en de draadloze lanaansluiting worden domweg niet geactiveerd en herkend. Wat zie je in apparaatbeheer als je bij de eigenschappen van deze apparaten kijkt? Ik kan derhalve geen software of netwerkverbinding krijgen. Wat bedoel je met: Ik kan geen software (...) krijgen? En windowsXPPro helpt ook niet echt mee. Wat wil je er mee doen en wat lukt er niet? Het bios geeft ook al geen soelaas en de upgrade is moeilijk tot niet te installeren. Waarom wil je het BIOS upgraden? Daarnaast geeft systeemherstel ook geen uitkomst. Of ik doe gewoon iets ongelooflijk fout.[/quo Betekent dat, dat je systeemherstel hebt uitgevoerd? Het kan zijn dat je dan wel Windows hebt hersteld, maar dat er nog steeds drivers voor je netwerkkaart moeten worden geladen. Heb je geen losse CD´s met drivers meegeleverd gekregen? Ben
Link naar reactie
Ik heb alles meegekregen, maar de driver zelf wordt ook herkend, maar softwarematig kan ik deze niet installeren. Windows herkent de drive wel, maar de driver zelf reageert niet. Op de harde schijf staan ook geen installatiebronnen. In het bios staat de drive ook vermeld, maar echter niet aangevinkd. Ik kan dus ook niks booten vanaf cd-rom
Link naar reactie
"Bugs", Als ik je goed begrijpt heb je de volgende problemen: 1. Als je in Windows de verkenner opent zie je de Combi drive daar wel in staan (hij heeft een driveletter), maar als je er een CD of DVD in stopt kun je de inhoud daarvan in de verkenner niet openen. Klopt dat? Als dat zo is, Klik dan op Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeem. Kies tab "Hardware" Klik op knop "Apparaatbeheer" Ga naar de DVD/CD Rom stations in het lijstje en klik op de "+" Klik rechts op de vermelding van je Combi drive en kies "Eigenschappen" Controleer de apparatuur status. Werkt het apparaat correct? Zo nee, kies tab "Stuurprogramma", klik op knop "Stuurprogramma bijwerken", leg de CD met het stuurprogramma in de drive en volg de aanwijzingen op het scherm. Kijk bij "apparatuurgebruik"; staat het apparaat ingeschakeld? (Zo nee, schakel het dan in) 2. Je kunt via je netwerkkaart wel contact krijgen met een andere pc, maar niet met Internet. Klopt dat ook? Hoe je je laptop via een andere pc aan het Internet kunt koppelen is op legio plekken op het Internet te vinden. Kijk bijv eens hier: http://www.wown.info/j_helmig/guide.htm of op: http://www.tweakers.net/reviews/171/1 3. Je kunt je BIOS niet "upgraden" zeg je, maar ik begrijpt niet goed wat je bedoelt. Bedoel je werkelijk dat je via een BIOS flash de inhoud van je BIOS wilt verversen? Dat raad ik af als je niet precies weet wat je doet. Als je daarmee een fout maakt, kun je je laptop onbruikbaar maken en als het een nieuwe laptop is kan ik me niet voorstellen dat het nodig zou zijn. Bedoel je niet dat je in het BIOS instellingen wilde veranderen? Doe dat ook alleen pas als je weet dat dat absoluut noodzakelijk is en noteer ALTIJD van tevoren de bestaande instellingen,zodat je altijd de oude waarde weer terug kunt zetten. 4. Je kunt niks booten van CD-Rom Op de eerste plaats hoef je alleen maar vanaf CD ROM te booten als Windows vanaf de C: schijf niet meer opstart, of je een andere (of een tweede) besturingssysteem wilt installeren. Dat kun je in je BIOS instellen door je CD drive als 1e boot device in te stellen (en bijv. de harddisk als 2e en de floppy drive als 3e). Op de tweede plaats: waarom zou je van CD willen booten? Uit je beschrijving maak ik op dat Windows wel werkt, maar dat je de Combi drive niet kunt gebruiken. Daarvoor hoef je niet vanaf CD te booten. Ik stel je voor eerst te proberen wat ik onder 2 heb beschreven. Laat je me even weten wat het resultaat is? Succes, Ben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...