Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n 2 maanden geleden een nieuw Abit BE-7 moederbord gekocht, maar ik was toen zo dom geweest om de versie zonder RAID te kopen. Nu zou ik mijn pc willen uitbreiden naar een RAID en zonet heb ik op een site RAID cards zien staan. Nu vraag ik mij af of die RAID cards even goed zijn of koop ik beter een moederbord met RAID ondersteuning? En wat zijn aanraders qua prijs/kwaliteit? Want ik heb al zo'n kaarten zien staan die 2xduurder zijn dan een nieuw moederbord :S
Link naar reactie
M.b.v. een extra kaart raid toevoegen kost vanzelfsprekend altijd meer dan de meerkosten van een moederbord met raid t.o.v. de versie zonder raid bedragen. Hier zou tegenover kunnen staan dat de mogelijkheden van een losse raid-controller verder gaan dan die van een op het moederbord aanwezige raid-controller zoals ik eens ergens las. Indien je voor enkel een raid-contoller twee maal zoveel geld moet uitgeven als voor een moederbord dan moet je denk ik eens goed kijken of dat niet een absurde prijs is.
Link naar reactie
Promise is een goed, betrouwbaar merk. Het voordeel van een losse raid kaart is natuurlijk ook dat je hem over kunt bouwen naar een nieuw systeem, waardoor je kosten op het (nieuwe) mobo bespaart. De raid chips die op mobo's zitten geïnstalleerd snoepen btw wel wat performance van je cpu, terwijl een los raid kaartje zelfstandig werkt, zonder de cpu te belasten. Ik zou gewoon een los raid kaartje nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...