Ga naar inhoud

Stel je hebt Geld zat. Supercomputer kopen. Specificaties ?


Aanbevolen berichten

Stel je eens voor, dat je ineens een grote zak met geld hebt. Je hebt de loterij gewonnen en je hebt 18,7 miljoen euro tot je beschikking. Je plan is, om een supergoeie thuiscomputer te kopen. Je wilt niet belachelijk te wekr gaan, ik bedoel je gaat geen beowolf cluster bij je thuis zetten, maa rik bedoel dus gewoon 1 computer met toponderdelen. Het mag dus tienduizenden guldens kosten, geld zat. Wat zou je dan kopen ?
Link naar reactie
tja, zou eens kijken waar er een athlon XP 3000+ leverbaar is dit in combinatie met een nforce 2 moderbord en een radeon 9800pro. Dit goedje plaats je in een (ben het merk vergeten) plexiglazen kast en alles gekoeld met een waterkoeling. Daar pomp je nog twee HD (maxtor) 120 GB 7200rpm in, cd brander en dvd brander. randapparatuur : draadloos toetsenbord en muis 21 inch monitor (ik ben niet zo'n flatscreen fan) klreuren lazer printer
Link naar reactie
Ja ok. Kleurenlaserprinter is dan ook wel lekker ja. Maar als we nou eens GEEN randapparatuur opnoemen? Wel tb+muis enzo, maar geen stereo, scanner, printer, enz. want dan kan je ZOVEEL opnoemen. Puur de pc en minimale toebehoren dus. componenten van industriele pc's mogen ook ! Of dual-processors of meer zelfs... Bijv. een lekkere dual XEON met grote hoeveelheden processorcache. Alle schijven/cd-stations enz. natuurlijk SCSI.
Link naar reactie
LOL, dan zou ik het volgende kopen: Intel P4 3.06 GHz HTT 533 Mhz FSB (komt mooier uit met FSB verhoging) I875 Canterwood mobo 2 GB oid DDR 3500-EL OCZ mem Dit alles in een mooie Prometia Mach II kast (phase change koeling tot -50) Radeon 9800 Pro, met Dangerden waterkoelset + 200W TEC 2x 24" TFT 4x Maxtor Atlas 15K SCSI RAID 0, op een SCSI RAID controller met 256 MB cache Dan heb je toch geen kinderachtig systeempje dacht ik zo :)
Link naar reactie
Nog steeds(! dacht ik) het snelste(en ook mooi stabiel): een asus P4T533-C met 1 GB pc 4200-ECC RDram en dan met een 3Ghz Ht P4. In een mooi kastje met 430 watt Antec True Power PSU. Plextor cd brander Plextor DVD brander. Mitsubishi Diamond Pro 2070SB-BK met SpectraView , 2 stuks. Matrox Parhelia 256 MB vkaart 1x Maxtor Atlas 15K van 35 GB op een adaptec scsi320 kaartje 1x Maxtor Atlas 15K van 70 GB op een adaptec scsi320 kaartje 2X maxtor Plus9 200 GB Terratec DMXfire ofzo draadloos muisje en bord van Msoft( ja sorry maar die vind ik nu eenmaal erg lekker werken) Daar zou ik me wel mee kunnen redden.... :wink:
Link naar reactie
[quote:5f8b1b3553="rwilligen"]kweet 't, maar is ie in een test al sneller gebleken? Hij is er immers net en meestal kost het bij asus(zo gemiddelt toch wel meestal de leverancier van de snelste intel borden) enkele bios revisies voordat een bord echt gaat uitblinken.[/quote:5f8b1b3553] Yep, kijk maar op oa AT. Sommige tests wint de I850E nog wel, maar het merendeel wordt door de I875 gewonnen, en dan testen ze nog niet eens met 800 MHz FSB :) Het enige jammere is dan weer dat de 800 Mhz CPU's delayed zijn :-?
Link naar reactie
[quote:5d87044088="rwilligen"]met 1 GB pc 4200-ECC RDram [/quote:5d87044088] waarom zo weinig? :-? [quote:5d87044088]In een mooi kastje met 430 watt Antec True Power PSU.[/quote:5d87044088] waarom zo weinig watts? [quote:5d87044088]1x Maxtor Atlas 15K van 35 GB op een adaptec scsi320 kaartje 1x Maxtor Atlas 15K van 70 GB op een adaptec scsi320 kaartje[/quote:5d87044088] waarom niet 2x 70 gb?? :-?
Link naar reactie
1 GB ram is meer dan voldoende, ik heb op mijn huidige pc wel eens maanden gedraait met 512 Mb en ZONDER Swapfile, nix dus aan wisselbestand. Dat ging erg lang goed tot ik op 1 avond erg veel tegelijk zat te doen, photoshoppen, autocad, emailen,webbrowsen enz enz , en toen gaf windows er voor het eerst de brui aan wegens geheugen tekort, daarna verhoogt tot 768 mb en nooit meer meldingen gehad. Meer geheugen versneld maar tot op zekere hoogte een pc (eigenlijk alleen maar als je tekort hebt), het is mijn ervaring dat er na 1 GB niet echt veel meer extra gebeurt kwa snelheid, niet nodig dus (miz) Als iemand anders een goede reden weet om er meer in te stoppen zou ik dat graag ook willen weten De 35 maakt (heb ik ergens gelezen) minder herrie, en als het niet hoeft dan het liefst zo min mogelijk herrie... 35 GB is meer dan voldoende om 7X een OS met software te installeren, dat is dus wel genoeg. De 70 GB zou ik willen hebben als specifieke video capture drive, kan je ruwe uncompressed video op capturen, cool! De 2x 200 GB is pure opslag, en daar neem je dan ook de stilste voor.
Link naar reactie
Weet ik niet zo, je moet dan al specifiek een geluids gedempte kast kopen en in echt stille kasten is het aanbod niet zo groot. Een antec,lianchieftec enz enz zien er leuk uit maar echt gedempt zijn ze niet. Andere benadering: als je geen herrie maakt hoef je het ook niet te dempen..... De hele markt voor echt geluids arme onderdelen is zeg maar net ontstaan en bij de meeste fabrikanten heeft het absoluut geen prioriteit, kijk maar naar het referentie ontwerp van de laatste Nvidia, het ding schijnt gewoon een tering herrie te maken, zo erg dat de meeste revieuws die ik er over lees vraagtekens zetten bij de praktische inzetbaarheid.... [edit] ik lees slecht, je vroeg ook nog wat betreft de voeding waarom zo weinig watts: zelfde verhaal: 430 watt is meeeer dan voldoende en de nog zwaardere voedingen maken meer herrie... Meer/groter is niet altijd beter....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...