Ga naar inhoud

hd wordt niet herkent met scsi external box


Aanbevolen berichten

Heb een extern case gekocht voor mijn scsi harddisk. Mijn hd zat eerst intern in mijn comp. Heb hem overgeplaatst en aangesloten, maar bij het opstarten reageert de hd niet. De hd heeft een sca converter met daarop een aansluiting voor stroom, 50 pin adapter en jumpersetting. Aan dat laatste zal het wel leggen. De case heeft namelijk ook een scsi adress selector. Hoe los ik dit op? (heb d hd nu weer op de interne aanluiting van de scsi kaart gedaan en hij wordt direcht herkent.)
Link naar reactie
Ken advansys niet maar het volgende : De HD die heeft een scsi-id die je hebt gezet met een jumper. Je zegt dat je external case een scsi id selector heeft. Dus de een of de ander gebruiken. Bijna veregeten : heb je hem geterminate ?? Zo ja ? Hoe, met jumper, actieve of passieve terminator ? Die advansys zal toch ergens een BIOS hebben ? RTFM Indien aj, ga erin en kijk of er ergens een channel of zo op disabled staat. Gok zelf op de terminator gevolgd door de scsi selector
Link naar reactie
[quote:f15be7f929="Bosje"]Bijna veregeten : heb je hem geterminate ?? Zo ja ? Hoe, met jumper, actieve of passieve terminator ? Gok zelf op de terminator gevolgd door de scsi selector[/quote:f15be7f929] Wat bedoel je hiermee? Dit staat in de handleiding: WC/DC drives section Setting the SCSI ID jumpers The SCSI ID for WC and DC drives is normally set over the SCSI bus by the host system using connector contacts 39 (ID0), 40 (ID2), 79 (ID1), and 80 (ID3). [b:f15be7f929]Terminating the drive ST19171WC drives do not have internal termi-nators or any other way of adding internal termination to the drive. You must provide external termination to these drives when termination is required.[/b:f15be7f929]
Link naar reactie
De laatste SCSI device op een aansluiting dient getermineerd te worden (zeg maar, de laatste dient afgesloten te worden). Nu voorziet jouw HD hier niet in. Je zal hem dus moeten termineren. Heeft de externe SCSI case geen doorlus stuk. Hier dien je dus een terminator dus op aan te sluiten. Afhankelijk van je SCSI controller kan je een passieve gebruiken (die wil ie soms niet zien) of een actieve wat de beste oplossing is. Kijk aan de achterkant of in het boekje van de externe case Succes - laat weten hoe je vaart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...