Ga naar inhoud

CD-brander "ziet" cd's niet


Aanbevolen berichten

:cry: Mijn AOPEN CD-RW CRW 5224 is met geen enkel programma meer vooruit te branden :-? Nero, Clone-cd en Windows vertellen mij dat er een te branden schijfje in moet (zowel Cd-R als CD-RW geprobeerd natuurlijk). Easy Cd-creator zegt dat ik niet het juiste medium heb geplaatst. Apparaat komt niet op toeren er gaat wel continue een groen lampje knipperen. Systeemherstel: gedaan Verwijderen in apparatenbeheer en opnieuw stuurbestanden installeren: ook gedaan. Zelfs System recovery (bij startup) geprobeerd. Twee vragen: 1. Hard of softwareprobleem? 2. Oplossing (mag eventueel geld kosten als het maar is opgelost). Bij geslaagde hulp is mijn eeuwige dank uw deel. Inmiddels "ziet" de PC een schijfje maar....zelfs het met mijn computer meegeleverd schijfje (CD-R en CD-RW van AOPEN) zouden niet van het juiste medium zijn volgens easy CD-creator. Wat is nu de volgende stap in dit verhaal? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Een oplossing weet ik niet, maar weet alvast dit: installeer nooit twee verschillende brandprogramma's op eenzelfde systeem, dat is om problemen vragen. Houd je bij één brandprogramma (en vergeet in XP het brandprogramma van windows-zelf niet uit te zetten). Het zou dus kunnen ('zou': kleine mogelijkheid) dat het opgelost raakt als je alle brandprogrammas uninstalled en er nadien slechts één terug op zet...
Link naar reactie
Installeer ook de laatste ASPI drivers. als bovenstaande suggestie niet werkt, dan zou het nog een insatbiele windows kunnen zijn (ik neem aan dat DMA aanstaat), dus format c: Echter hou rekening dat jede portemonnee moet trekken. " want groen lampje blijft branden en komt niet op toeren" klink niet goed. Vraag : leest hij uberhaupt wel een CD of CD-r ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...