Ga naar inhoud

Lithium ion accu


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn laptop een litium ion accu. Nu heb ik de laptop 90% van de tijd gebruikt met de stekker in het stopcontact. De accu had ik er altijd in zitten. Nu kom ik er achter dat, als ik de accu gebruik hij binnen de kortste keren leeg is. Soms al na 4(!!) minuten. Het opladen daarna duurt vrij lang. Daarna is hij ook zo weer leeg, soms na 4 en soms na 15 minuten. Wat kan er aan de hand zijn, en belangrijker hoe los ik dit probleem op. Ik heb wel eens gehoord de accu een aantal malen achter elkaar "leeg trekken". Maar hoe doe ik dat, gewoon door de laptop aan te zetten? Graag een oplossing.
Link naar reactie
Bestaat er de mogelijkheid dat de accu vanwege levensduur onbruikbaar is geworden? Immers elke accu gaat maar een beperkt aantal cycli van opladen en ontladen mee. Aantal malen volledig ontladen en opladen geeft natuurlijk een indicatie van de kwalitatieve toestand van de accu. Indien er niks mis is met het batterij-oplaad gedeelte van de laptop kun je deze procedure uitvoeren met de accu in de laptop. Wil je uitsluiten dat het probleem veroorzaakt wordt door de accu-lader in de laptop dan zul je de accu buiten de laptop moeten testen, dit vereist kennis van de accu en bezit van geschikte apparatuur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...