Ga naar inhoud

ouwe kale lege laptop


Aanbevolen berichten

Heb een oud dingetje gekregen (toshiba 110 ct, zonder o.s.) en heb geen cd romspeler om een o.s. erop te zetten. Het ding heeft wel een diskette maar niks moderns als een usb. Hoe kan ik hierop een besturingssysteem krijgen zonder dat het nu weer een kapitaal gaat kosten aan allerlei apperatuur? Laat maar, bedankt voor de inbreng, maar ik geloof dat ie naar de schroothoop gaat. Het wordt veel te moeilijk en dat is ie ook niet meer waard.
Link naar reactie
Als het niet zo is dat - naar ik meen - de kabels van de ide-zooi in een laptop anders is dan die in een gewone desktop pc, zou je de hd uit je laptop kunnen halen, die in je desktop aan kunnen sluiten en er dan een besturingssysteem op kunnen zetten. Maar ik betwijfel of het werkt :evil: P.S. Mocht het lukken, zet dan gelijk de installatiebestanden van het os op de harde schijf van de laptop, want mocht je later opnieuw willen installeren, dan hoef je dan niet weer de hele boel in je desktop aan te sluiten. [i:0256158a1b]Het is maar een tip[/i:0256158a1b]
Link naar reactie
Er zit vast wel een parallelle poort op. Als je het ding kunt booten vanaf een diskette, kun je met een crosslink kabel een verbinding maken met een andere pc. Zo'n kabel kost iets van € 7,50. De verbinding kun je softwarematig leggen met bijvoorbeeld laplink, fastlynx of windows commander. Een dergelijke verbinding is vrij traag, maar werkt verder wel goed.
Link naar reactie
De methode van de harddisc even in een ander pc hangen is een fraaie methode. Enkele addertjes onder het gras. Partitioneer en formateer de harddisc niet op de andere pc om een mogelijk probleem te omzeilen. Gooi je er een image op van windows nt4 of hoger bewerk het dan eerst zo dat je geen problemen ondervind door verschil van ide-controller. (details: knowledge base microsoft.com).
Link naar reactie
[quote:aa694521d5="computer_nerdo"]is het niet zo dat als je hem op een desktop installeerd het net zo is als wanneer je van moederbord verwisselt dat alles instabiel word in windows enzo??[/quote:aa694521d5] MsWindows is kennelijk niet perfect dus dat risico loop je, de NT versies zijn echter goed in staat de hardware wijzigingen op te vangen op een de stabiliteit ten goede komende wijze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...