Ga naar inhoud

Welke combinatie geheugen??


Aanbevolen berichten

Dag mensen! Ik was weer ´s van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, maar ik zit nog te overleggen wat ik met het geheugen moet doen. Ik ben van plan dit bij Eynstein.nl te bestellen. Systeem: Antec SX835 II-EC Midi Tower 350W AMD Athlon XP Thorougbred 2400+ Asus A7N8x Non Deluxe Sapphire ATI Radeon 9500 PRO 128Mb DDR Western Digital 80Gb JB 7200rpm 8mb cache Thermal Take Volcano 11 en nog wat dingen... Ik zit nog te twijfelenover de volgende combinaties: 2x Dane-Elec 256 MB DDR333 PC2700 € 86,40 1x Dane-Elec 512 MB DDR333 PC2700 € 83,12 1x Twinmos 512Mb DDR333 PC2700 € 74,50 Wat is de betere keuze m.b.t. tot kwaliteit, overclockbaarheid en mogelijkheid om later uit te breiden?? Als het 2 reepjes worden ga ik het natuurlijk Dual Channel laten lopen! Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Duh, dat vraagt hij toch niet? RDRAM is een dood pad aangezien het zelfs door de grote OEM's al gedumpt wordt. Bovendien is de E7205 met dual channel DDR vaak evensnel, of nog sneller als de I850. Tsja, welke combi is het beste, die Twinmos modules doen het beter bij overklokken, maar met 2x 256 MB kan je dual channel draaien, en is dus sneller, en waarschijnlijk ook nog met een snellere geheugentiming. Hebben ze niet 2x Twinmos 256 MB? Dat is volgens mij de beste oplossing. Uitbreiden later kan heel simpel door die 2x256MB in banken 1 en 2 te plaatsen, en dan een extra 512 MB DIMM in 3. Zo hou je dual channel mogelijkheid.
Link naar reactie
Helaas hebben ze geen 256 mb Twinmos modules bij Eynstein, wel dus van Dane-Elec. Is het echt zo dat wanneer je alle 3 de banken gebruikt je nog steeds op dual kunt laten lopen?!? Ik dacht namelijk dat je dat alleen kon als je 2 dezelfde reepjes in 2 banken stopte! Maar als je ze dual kunt laten lopen met 2 x 256 en dual kunt behouden met nog eentje van 512 mb dan doe ik denk ik maar. Alleen jammer dat ze geen 256mb reepjes hebben van Twinmos ! :( Hoorde dat Dane-Elec niet zo goed was met overclocken. En het is nog duurder ook.. [quote:266b12bfd0]Ik zag dat je spulletjes via internet bij JB-computers een stuk voordeliger zijn. Ikzelf heb er een AMD 2500+ Barton gehaald voor 190 euro.[/quote:266b12bfd0] Ehum.. XP 2500+ kost bij Eynstein €178.45!! Eerst de feiten op rij zetten voordat je wat begint te schreeuwen! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...