Ga naar inhoud

USB memorystick


Aanbevolen berichten

[quote:a50b017a50="Jaap H"]Koop geen computer-apparatuur bij een supermarkt a.u.b., dat is de bijl aan de wortel van deze leuke hobby.[/quote:a50b017a50] Ik ben het hier niet mee eens. Laatst verkochten ze bij de Aldi zo'n mini 4 port usb-hub en die heb ik er nu aanhangen en dat werkt probleemloos. Die usb stick wou ik zelf ook wel gaan halen. Ik zou zelf geen complete pc bij de supermarkt kopen omdat niet alle onderdelen naar mijn smaak zijn maar die kleine dingen zoals zo'n hubje en een usb stickje wel als ze het hebben. Waarom zou je het dan niet kopen jaap h? greetz
Link naar reactie
[quote:c8adaff53b="Jaap H"]Koop geen computer-apparatuur bij een supermarkt a.u.b., dat is de bijl aan de wortel van deze leuke hobby.[/quote:c8adaff53b]Euh .. ik heb al drie jaar een HP-brander van de Aldi vrolijk in gebruik, mijn scherm -ook van de Aldi - en ik kan nog goed zien wat ik typ, mijn toetsenbord en muis - typhoon, draadloos, nee: niet van de aldi :) ! - wel van de Lidl :D ! - werkt ook nog naar behoren Als ik dus de kans heb: die usb-stick ook nog 8) Even terug optopic: Het ligt voor de hand dat het kan met de stick. Die dan gewoon met de usb-kabel in je camera inpluggen... en dan? Heeft zo'n camera (de mijne een hp 618) een exportfunctie?
Link naar reactie
[quote:a0b12e97e9="Passer"]Ik heb een digitale camera met USB aansluiting. Kan ik nu die stick via die kabel in mijn camera inpluggen en op die manier de foto's van mijn camerageheugen naar die stick overbrengen?[/quote:a0b12e97e9] Volgens mij werkt dat (nog) niet. De PC software zorgt er op dit moment voor dat de foto's van de camera naar de PC kunnen worden overgebracht. Je vraag klinkt wel als een interessant feature. Op zich bestaan er al wel apparaatjes die de inhoud van een geheugenkaart op een schijf o.i.d. kunnen overzetten. Dus, wie weet, misschien in de toekomst ...
Link naar reactie
[quote:315a7373e4="Jaap H"]Koop geen computer-apparatuur bij een supermarkt a.u.b., dat is de bijl aan de wortel van deze leuke hobby.[/quote:315a7373e4] Ik ben het helemaal met je eens... Maar goed dat is een discussie die al tig keer op het forum gevoerd is. Het doorsnee usertje is tevreden met dat spul, een ander niet. [quote:315a7373e4="Jaap H"]Het ligt voor de hand dat het kan met de stick.[/quote:315a7373e4] Volgens mij kan het niet, de camera zal het extra geheugen niet zien. De camera stuurt volgens niet zelfstandig de usb-poort aan maar kan alleen naar de standaard geheugenkaart (zoals hem aangegeven is) schrijven. Als de camera aangesloten is aan de pc via usb, is het de pc die de gegevensoverdracht in gang zet, niet de camera.....
Link naar reactie
Die advertentie voor die USB-stick heb ik ook zien staan. Dit heeft niks met digitale camera's te maken. Dit betreft flash-geheugen dat je op de usb-poort van een computer kan pluggen en dan vervolgens gebruiken als een soort floppy. Zo'n superaanbieding vind ik het trouwens niet (128 MB voor € 50,-). Ik ga ervan uit dat USB 2.0 wordt ondersteunt, maar zelfs dan haal ik liever een [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?section=139]Apacer Handydrive[/url] dan heb ik voor 2 euro meer tenminste een dockingstation zodat ik niet steeds achter de kast hoef te zijn om aan te sluiten.
Link naar reactie
[quote:bfea729a27="spiderned"][quote:bfea729a27="Jaap H"]Koop geen computer-apparatuur bij een supermarkt a.u.b., dat is de bijl aan de wortel van deze leuke hobby. [/quote:bfea729a27] Daar gaan we weer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote:bfea729a27] Jah een lang gevoerde discussie die eindigt in een meningsverschil. Iedereen heeft vast wel bepaalde ervaringen met merken van harde schijven, moederborden, videokaarten etc. en heeft daarom iets tegen dat merk terwijl andere misschien goede ervaringen ermee hebben..... greetz Edit: toch ben ik het er niet mee eens :wink:
Link naar reactie
Ik heb de stick van de Lidl getest en die van Apacer, ze zijn allebei usb 2.0 maar daar heb je ook nog verschil in blijkbaar. Die van de Lidl is sneller als die van Apacer, maar die Apacer is nu goedkoper (42 euro) en mooier met dat docking stationnetje. O ja en die van de Lidl kun je beveiligen met een password en die van Apacer niet. Dus dan is het maar net wat je belangrijker vind.
Link naar reactie
Ik heb die van de Lidl niet meer tot mijn beschikking dus ik kan het nu niet meer precies zeggen, maar ik denk toch dat ie ongeveer 1.5 tot 2 x zo snel is. Als je zoekt op typhoon met google dan kun je het nog nazoeken. Je krijgt dan een link met anubis en daar staan de typhoon sticks op. Het is dan die goudkleurige. Bij technische gegevens staan de snelheden. Op de site van Apacer staan geen gegevens over de snelheid van de apacer, maar die heb ik hier nog en kan ik nog een keer testen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...