Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Beste Forumers, Ik heb een vraag over accu's van een UPS. Ik heb een UPS van 2000Watt waarin 12 accu's van 7AH zitten. De accu's in dit UPS zijn 2 jaar geleden vervangen door nieuwe want het had meer dan 2 jaar in een hoek gestaan zonder dat het aangesloten was en ze waren allemaal overleden. Nadat er dus nieuwe in gezet waren heb ik het ongeveer een half jaar gebruikt in mijn kantoor op een industrie terrein en toen ik weer terug verhuisde naar ons hoofkantoor was het niet meer nodig vanwege het interne UPS net. De(het) UPS heeft al die tijd wel op het lichtnet aangesloten gestaan om de accu's op peil te houden. Nu wilde ik het thuis gaan gebruiken en blijkt dat 2 accu's nog perfect zijn, maar de andere 10 ondanks hun ± 13.2 V klemspanning deze nog niet eens een fietslampje kunnen laten branden en zich ook niet laten opladen want zelfs met een variabele voedding die 10A kan leveren en instelbaar is tot 32V krijg ik er geen stroom doorheen vanwegen hun interne weerstand. [color=red:03f265e8b1]De Vraag[/color:03f265e8b1]: is hier nog iets aan te doen en zo ja....wat??(behalve dus weer nieuwe accu's te instaleren). Groeten, Jos.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bij Ni/Cad en Ni/Mh accus is vaak de reden dat ze geen energie meer kunnen leveren de vorming van zuurstof delltjes aan een van de platen en door deze een stroomstoot te geven zijn ze heel vaak weer geheel te reconditioneren, met de kleine accutjes van b.v. DECT telefoons heb ik in meer dan 95% van de gevallen een "dooie" accu weer kunnen reconditioneren. Vandaar dat ik me afvraag of met lood-gel accus niet iets dergelijks te doen is. Kaput is niet altijd Kaput! en 12 dooie accus is een dure begrafenis zal ik maar zeggen en ons Hollanders 'bent zunige menschen' toch maar!
Link naar reactie
[quote:16495671da="Jose Pablo"]Kaput is niet altijd Kaput! en 12 dooie accus is een dure begrafenis zal ik maar zeggen en ons Hollanders 'bent zunige menschen' toch maar![/quote:16495671da] Kan het niet laten en ik weet dat het niets met je vraag te maken heeft maar toch ff. :wink: Hollanders, ik zie aan je profiel dat je uit SPANJE komt :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...