Ga naar inhoud

vastloper tijdens branden


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, mijn pc gaat vastlopen of valt geheel uit als ik een cdtje brand met fireburner. Al in de eerste minuut gaat het fout, soms kan ik de pc na 5 minuten pas weer opstarten, het lijkt me geen probleem van de voeding want die is 1 maand oud. Mijn systeem : AMD athlon XP 2400+@2210 mhz MSI kt4 ultra 512 mb ddr ram 333 saphire ATI radeon 9500 pro 450 w voeding q-tec plextor writer 24/10/40A enz enz normaal echt heel stabiel zonder vastlopers, de CPU temperatuur stabiel op 40 graden en zwaardere progjes of 3d mark of games totaal geen problemen. iemand een idee?
Link naar reactie
Welk operating systeem heb jij??? Is het altijd of af en toe??? Ik heb hetzelfde mobo en had er in het begin ook weleens last van, ik had er in het begin windows 98se op staan en tijdens het branden kreeg ik tbsod(the blue screen of dead) met een verschil dat ik die problemen echter onder Nero had. Toen ik ben overgestapt onder windows xp pro waren die problemen verleden tijd. Misschien een stomme vraag: Heb je ook de bijbehorende via drivers geinstalleerd die op de cd-rom staan???
Link naar reactie
[quote:00a8e2c579="computer_nerdo"]de voeding die hij heeft zit wel goed voldoende watt en een goed merk dus daar zal het niet aan liggen[/quote:00a8e2c579] [i:00a8e2c579][offtopic opmerking] Mooi zo, ik heb zelf ook een qtec voeding erin, een dual fan gold plated in 550watt uitvoering. Maakte mij er in eerste instantie zorgen over gezien de lage prijs van geloof 59 euro(uit het hoofd) die ik ervoor neertelde op een beurs van pc-discount. Maar ik had het al kunnen weten gezien de hoge stabiliteit van mijn pc. [/offtopic opmerking][/i:00a8e2c579] Ik zie dat de brander is van een erg goed merk, dus ik denk niet dat het een compatibleliteits probleem is qua hardware. Ik denk eerder dat in geval van als zowel Nero als Fireburner samen op een systeem geïnstalleerd zijn dat die 2 programma's botsen met elkander. Als idd beide programma's geïnstalleerd zijn, zou je kunnen proberen om beide programma's te deïnstaleren en dan fireburner opnieuw installeren. Werkt fireburner dan wel naar behoren dan weet je in ieder geval de oorzaak van het probleem. Vraagje, als idd beide programma's geïnstalleerd zijn, welke heb je dan als eerste geïnstalleerd???
Link naar reactie
iedereen bedankt voor de goede hulp, en het waren idd de via drivers. Ik was dus toch wat vergeten te installeren :-? Je merkt het wel, de computer start sneller op en presteerd echt beter. en CBI-FP, ik heb geinstalleerd: fireburner, nero, clonecd en cdrwin, deze progjes gebruik ik allemaal, vandaar en nu werkt alles dus weer naar behoren. thnx.
Link naar reactie
[quote:a5defe8289="sfinx333"]iedereen bedankt voor de goede hulp, en het waren idd de via drivers. Ik was dus toch wat vergeten te installeren :-? Je merkt het wel, de computer start sneller op en presteerd echt beter. en CBI-FP, ik heb geinstalleerd: fireburner, nero, clonecd en cdrwin, deze progjes gebruik ik allemaal, vandaar en nu werkt alles dus weer naar behoren. thnx.[/quote:a5defe8289] Kijk eens aan, de eerste de beste tip(wie gaf die tip ook al weer :D) is gelijk de oplossing :) De laatste vraag van mij is dus overbodig gezien het dus toch de via drivers waren. :)
Link naar reactie
[quote:c0c40d5acd="CBI-FP"]Ff alles deinstalleren en alleen fireburner installeren. Loopt tie niet vast tijdens het branden dan, dan weet je dat nero het conflict veroorzaakt. Probeer daarna het zefde maar dan nero als eerste. [offtopic] De MSI KT4 ultra bsr is een aanrader en ik kan het beamen :) [/offtopic][/quote:c0c40d5acd] ik heb mijn computer teruggezet naar 133 FSB snelheid omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen mee nee dus, hij reboot nog steeds tijdens het branden. Deinstalleren en alleen met fireburner of nero werkt ook niet, nieuwe firmware voor brander ook niet, er blijft weinig over wat ik nog kan proberen. iemand nog een idee? misschien heeft mijn brander het begeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...