Ga naar inhoud

zeer irritant geluid uit harddisk


Aanbevolen berichten

Er komt af en toe een zeer irritant geluid uit een van mijn harddisks: om de paar minuten komt er een deel van een seconde een soort zoem-geluid uit zoals een bij ook zoemt. Weet iemand waar dat door komt of heeft iemand hetzelfde probleem? Is mijn harddisk kapot aan het gaan? Ik heb deze harddisks: maxtor 4R080J0, 80GB 5400 RPM en IBM IC35L060AVVA07-0, 60GB, 7200 RPM.
Link naar reactie
[quote:149f4c519c="computerbacterie"]IBM IC35L060AVVA07-0, 60GB, 7200 RPM.[/quote:149f4c519c] Is dat niet een IBM Deskstar60? Heb er zelf ook eentje, afgezien van dat 'ie 20GB groot is. Bij mij maakte hij ook een zoemgeluid (geen bij, meer mug-achtig), maar praktisch verholpen door 'm anders in mijn kast te monteren. Toch iets van resonantie, in mijn geval dan. Vreemd alleen dat íe het de eerste maanden niet deed, maar dat terzijde.
Link naar reactie
[quote:29d1f188d8="Ruud de Wit"]Ik durf te wedden dat de IBM zoemt... als ie er al niet mee opgehouden is[/quote:29d1f188d8] Dat zou heel goed kunnen ja. Ik heb niet veel vertrouwen in IBM als harddisk-merk want volgens mij is die duidelijk slechter van kwaliteit dan maxtor. Die IBM is ook veel luidruchtiger.
Link naar reactie
[quote:dc7c4c9bbb="kamakazi"][quote:dc7c4c9bbb="computerbacterie"]IBM IC35L060AVVA07-0, 60GB, 7200 RPM.[/quote:dc7c4c9bbb] Is dat niet een IBM Deskstar60? Heb er zelf ook eentje, afgezien van dat 'ie 20GB groot is. Bij mij maakte hij ook een zoemgeluid (geen bij, meer mug-achtig), maar praktisch verholpen door 'm anders in mijn kast te monteren. Toch iets van resonantie, in mijn geval dan. Vreemd alleen dat íe het de eerste maanden niet deed, maar dat terzijde.[/quote:dc7c4c9bbb] Resonantie is het bij mij in elk geval niet, want dat geluid dat uit de harddisk komt lijkt geen resonantie te zijn. Overigens moet ik zeggen dat dit de eerste IBM-harddisk is geweest die ik ooit heb gekocht en waarschijnlijk ook de laatste. Slechte kwaliteit hoor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...