Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Om te voorkomen dat een ander draadje offtopic wordt, dat is op C!T heilenschennis, start ik een nieuw draadje!!! ;) Allereerst is er een verschil: Je heb a-merk pc's en je heb a-merk onderdelen: Met een a-merk pc bedoel ik compaq, packerd bell, dell, HP, sony etc en met a-merk componenten bedoel ik: MSI, Lite-on, plextor, asus, a-open, creative etc. In deze topic wil wat ervaring uitwisselen met a-merk pc's en clone pc's Mijn ouders hebben mijn oude Packerd Bell overgenomen: Zo heb ik er 2 jaar met de originele PB voorgeinstalleerde versie vrijwel probleemloos gedraaid, maar mij viel wel op dat PB spyware meeinstalleerde wat ik dus moest verwijderen. Toen mijn ouders dat ding overnamen heb ik er een nieuwe Hdd ingezet(maxtor 60gig) en heb de originele PB windows 98 versie geinstalleerd. Ik heb er voor gekozen dat ik alleen maar windows wil en niet die andere pb troep op de drivers na. Het installeren duurde lang, maar werd zonder problemen uitgevoerd. Het ene probleem na het ander en ik moet er steeds bijkomen om het op te lossen. Een collega heeft een compaq deskpro met een pentium 3 cpu en hij krijgt regelmatig problemen en ik moet steeds langskomen om die problemen op te lossen. Ik zelf heb een zelfbouw pc en ik heb nooit problemen ook niet qua uitbreiding. Zo heb ik bij die collega geprobeerd om meer geheugen bij te prikken, nou het geheugen ging de volgende dag weer terug naar de winkel, die compaq luste het niet. Bij mijn oude PB machine was het geen een enkel probleem, het bijprikken van wat extra geheugen. Ik moet wel erbij opmerken dat mijn oude PB pc niks op het mobo geintegreerd had zitten. Allemaal losse kaarten, maar de geluidskaart en het modem zijn zoals gewoonlijk bij PB exotisch. Geef mij mijn eigen gebouwde machine maar, weet ik wat er in zit en weet dat het altijd werkt :) Op kantoren worden meestal a-merk pc's gebruikt, bij hobbie gebruik weer veel minder. (a-merk pc's op kantoren gericht???) Maar wat zijn jullie ervaringen van a-merk pc's zowel negatief als positief. En prefereren jullie een zelfbouw boven een a-merk pc(of juist niet)???
Link naar reactie
Mijn ervaring: nooit aan een merk PC beginnen, je betaalt veel te veel, je kunt compatibiliteitsproblemen krijgen, je hebt zo'n irritante recovery-CD en maak zo'n kast maar eens open, je koopt voornamelijk lucht. Als je een PC zelf bouwt of laat bouwen uit A-merk onderdelen ben je veel beter af!
Link naar reactie
Beetje uitgekauwde discussie, als je het mij vraagt. Wil je zelf een goede pc, en ben je bereid er tijd in te steken, bouw er dan zelf een van goede onderdelen. Wil je dat niet, of heb je er de ballen verstand van, of je koopt in voor een bedrijf, dan kun je voor merk-pc's gaan. Overigens, als je een Packard Hell een A-merk noemt, zijn we eigenlijk meteen al uitgepraat.
Link naar reactie
kiekeboe mijn ouders hebben dus via een pc prive ellende project 2300 euro aan een pc uit mogen geven. Dat moest dus per se bij R.... M....n die daar dus speciaal wat overgebleven pc'tjes voor hadden neergezet. Voor die enorme bak geld kregen ze toendertijd de compaq pressario 6000 en een hp printer/scanner 760. Inmiddels 8 maanden geleden. Veels teveel geld voor hetgeen wat er in zat, om over de ad en spyware nog maar te zwijgen. Enige voordeel was dat na veel gezeur we wel de originele instal cd's erbij kregen als uitzondering. 15 stuks! De pc is pas redelijk gaan lopen na een format C: en het installeren van windows van een standaard install cd. Ik was doodsbang dat als ik de meegeleverde cd's gebruikte alle compaq ellende weer terug zou komen. . Dankzij mij hebben ze nu voortaan de keuze tussen weer alle ellende ( zien ze zelf gelukkig ook in) of tussen het geruzie met zoonlief over wat er wel of niet nodig is in de nieuwe pc :P . PS. Compaq kwam er bij hen zowieso al nooit meer in, maar nu ik ze heb laten zien dat ik 2 maanden later voor 500 euro minder een beest van een systeem heb laten samenstellen die die van hun op alle punten klopt, zullen ze zich nooit meer laten verleiden tot zoiets. Gelukkig hebben zij die keuze, zijn er zat die hem niet hebben. conclusie: compaq sux bigtime in onze ogen. Dat terwijl de onderdelen helemaal niet van slechte makelij zijn...
Link naar reactie
A-merk pc's worden heel vaak op "grote" bedrijven neer gezet omdat ze niet veel hoeven te presteren en relatief dan goedkoper zijn dan een zelfbouw pc zo kun je het al vaak zien aan de behuizing zo klein mogelijk om maar overal op te bezuinigen.. Ik bouw hem nog steeds zelf heeft 1000 voordelen zal ze niet allemaal opnoemen :wink: maar om al te beginnen met de software, je koopt erbij wat je nodig hebt op cd nix geen extra partitie dat wanneer je HD kapot gaat dat je er nix meer aan hebt ! Nix geen aparte drivers deze worden trouwens ook veel beter ondersteunt door de a-merk onderdelen dan de a-merk pc's (er zijn uitzonderingen).. Je stopt in je systeem wat je nodig hebt ! Dit is wat ik meeste van m'n kennissen probeer wijs te maken, maar hoo maar hoor ! En ik altijd maar weer lachen wanneer ze problemen hebben, heb hier de pc 24 hrs per dag de pc aan staan en no problemo ! Moet hem soms 1x/2x in de week opnieuw opstarten.. Heb hier bij ons in de plaats een heel klein zaakje gevonden die bijna alles kan krijgen aardige gast + wanneer er wat is ik ook altijd terug kan komen en dan is die niet de goedkoopste uit onze plaats, maar ik had laatst bij m'n ouders een hd kapot heeft ie meteen de voeding mee vervangen want hij wilde niet dat het nog een x gebeurde ! Nou kweet niet of PB enzo dat zo makkelijk doet.. Maarja dat is mijn mening ! Groeten Gerwin..
Link naar reactie
ik heb ook een echte dell en die heeft het altijd goed gedaan in de 8 jaar dat ie gebruikt is heb ik windows maar 1x opnieuw moeten instaleren :D en met uitbreidingen zat het ook goed ik kon zonder problemen het geheugen van 32mb naar 128mb uitbreiden weinig spul onboard dus ook weinig lucht in de kast :D
Link naar reactie
[quote:3aa01d7a8d="computer_nerdo"]ik heb ook een echte dell en die heeft het altijd goed gedaan in de 8 jaar dat ie gebruikt is heb ik windows maar 1x opnieuw moeten instaleren[/quote:3aa01d7a8d] Ook al heb je een pc van €3000,- Ofdat je maar één keer moet formatteren of heel vaak. Dat ligt aan de manier van omgang met de Pc.
Link naar reactie
Ik heb zelf 3 jaar geleden via een pc-prive project een compaq EY-mid gekocht. Het is zeg maar een bedrijfs-pc, die gewoon domweg veel meer standaard apperaten bevatten in vergelijking met de huis tui en keuken varianten van compaq. Ik heb tot nog toe geen problemen gehad met upgraden en kreeg alle software netjes op cd's. Er zit een (op zich) super luxe moederbord in van Elite-group, alleen ernstig achterhaald. Ik kan alle mogelijke freqenties en voltages in het bios aanpassen, maar omdat er een p3 inzit heb ik daar niet zoveel aan. Overigens, als ik nu een nieuwe pc koop, dan wordt het een laptop, zelfbouw, of een aldi/lidl apperaat.,
Link naar reactie
Volgens mij is het sterke punt van A-merk PC dat ze over het algemeen een goede garantie hebben. Ik werk bij een grote zorginstelling en wij hebben alles van Compaq, van monitor tot printer. Mocht er iets kapot gaan (zoals laatst een 17" CRT monitor van 2,5 jaar oud) dan brengen we het naar een service centrum en het wordt kostenloos gerepareerd. Vaak wordt het zelfs nog opgehaald. Ben je zelf een beetje technisch en heb je genoeg tijd om problemen op te lossen, dan kun je inderdaad beter voor een eigen gemaakte PC kiezen, die is dat veel goedkoper.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...