Ga naar inhoud

2e harde schijf wordt niet herkend


Aanbevolen berichten

ik heb een wd 80 GB gekocht als backup voor data en spellen. Die wd heb ik omgewisseld met een harde schijf van 5 GB. Ik heb ook nog een schijf van 15 GB waar windows op staat. Nu wordt in windows mijn wd harde schijf niet herkend. Ik heb hem wel goed aangesloten (had eerst de verkeerde schijf eruit gehaald en toen kon ik windows niet opstarten). Kan iemand mij helpen wat ik moet doen? Ik heb een Asus cuv4x moederbord met de originele bios. Op de duitse site van asus staat dat mijn moederbord een hd van maximaal 128 GB aan kan.
Link naar reactie
Bij XP is het nog makkelijker. Ga naar start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeembeheer -> opslag -> schijfbeheer Daar staan de schijven, en kan je met XP op je lege schijf een partite, of meerdere, aanmaken, en vervolgens formatteren. (werkt ieg met Pro, ik weet niet of het ook in de home versie zit, die heb ik nog nooit gebruikt)
Link naar reactie
in mijn bios wordt de nieuwe hd wel weergegeven. Ik werk met win98SE. Moet ik op die nieuwe hd partities gaan maken. Wat zijn dat eigenlijk? Ik wil hem alleen gebruiken als opslag voor muziek en data en spellen. Hoe kan ik nu die hd formatteren? Moet dat in windows of in DOS? En hoe? Alvast bedankt voor eventuele medewerking
Link naar reactie
OK, de basic aanpak dus. Elke schijf bestaat uit partities. Partities zijn in feite een stukje van de harde schijf. Dat kan één partitie zijn, maar het kunnen er ook meerdere zijn. Meerdere partities gebruik je vooral bij grote harde schijven of als je bv. je besturingssysteem gescheiden wilt houden van de programma's die je hebt geïnstalleerd. Dat kan makkelijker zijn bij herinstallatie. Wat ook veel wordt gedaan, is een schijf in meerdere partities opdelen om zo meerdere besturingssystemen te kunnen draaien op de PC. Je kunt een schijf niet formatteren als je 'm niet eerst in minstens één partitie hebt verdeeld. Fdisk is een veel gebruikt programma om partities te maken, dat staat op elke windows 98 opstartdiskette. Je stopt de diskette in de drive, start de PC op. Dit alles doe je nadat je deze info hebt gelezen: http://www.tweakzone.nl/tutorial/bekijk/tutorial/18/1
Link naar reactie
Ik wil iedereen bedanken voor de info die ik heb gekregen. De WD harde schijf doet het nu in Windows en in DOS. Maar als ik nu besluit om windows opnieuw te installeren op de c-schijf (de wd is de d-schijf), zal windows dan automatisch na de nieuwe installatie de wd schijf herkennen als d-schijf? Ik wil dit graag weten i.v.m. data die ik dan op de wd schijf kan zetten zonder dat er iets van verwijderd wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...