Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of firewire ook geschikt is voor oudere moederborden( ik heb zelf een aopen AX59pro socket 7) ongeveer 5 jaar oud. Ik wil namelijk mijn camera er op aan sluiten en dat gaat via firewire. dus ik wil graag een pci firewire kaartje halen. maar ik weet dus niet zeker of iedere moederbord er geschikt voor is, overigens is het besturingssysteem windows2000. Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven. :)
Link naar reactie
Het zal allemaal wel werken maar zeer waarschijnlijk zul je cpu vermogen te kort komen. Mijn vader is het gelukt om mbv een amd K6-3/550 Mhz DV video te capturen maar dat ging dan ook maar net aan. Terug zetten van de video van pc naar cam ging niet, te veel dropped frames. Houd er verder rekening mee dat je voor capture en terugzetten van dv video een tweede harde schijf nodig hebt, zeker op een langzamer systeem, en dat het hele boeltje in Udma moet lopen.
Link naar reactie
Het probleem is dat dat moederbord zoals door rwillegen reeds gemeld niet een snel genoege processor zal ondersteunen om echt langere films in DF formaat op je pc te zetten. Voor evetuele bewerkingen kan je het ook wel sjaken tenzijn je een echt krachtige videokaart in je pc hebt geramd. Ik vraag me echter af of dit moederbord uberhaupt een AGP slot heeft... Je kan dat firewire kaartje zonder problemen aansluiten en installeren op je pc de vraag is echter wat je ermee denkt te bereiken... Grtz
Link naar reactie
Aan de andere kant: wat kost zo'n kaartje nou helemaal? Ik heb een sitecom kaartje, ik dacht €40 , werkt perfect. Maar zoals gezegd: je kunt wel het nodige aan problemen verwachten.... Als je graag video wilt bewerken dan wordt het idd wel eens tijd om aan iets anders te gaan denken. Op dit moment is het wel een gunstg tijdstip daarvoor als je niet al te veel wilt uitgeven. Een p3 vanaf 600 Mhz is voldoende, sneller kan natuurlijk geen kwaad ivm lange rendertijden. Zo'n setje koop je tweede hands voor weinig, bv deze: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89063
Link naar reactie
Ligt een beetje aan de CPU. Lager dan 400 MHz, denk ik dat je problemen krijgt. Gebruik je overigens EDO of SDRam? Dat laatste is een pré omdat mijn computer er toendertijd zo'n 50% sneller door werd. Mijn ervaring met videobewerken is dat een AMD K6-3/400 erg toch wel aan moet trekken. Alleen gebruik ik een Gigabyte 5AX moederbord. Ik weet dat mijn broer met een PII-233 heeft geëxperimenteerd en een snelle harde schijf. Dat ging dus niet goed. Vervolgens is hij overgestapt op zo'n Aldi PC (P4-2GHz). Dat ging dus wel goed ondanks de trage harde schijf. Het lijkt me dat je het kaartje gewoon kunt aanschaffen. Alleen als je binnenkort een gloednieuw systeem wil aanschaffen, dan kan dat minder zinvol zijn. Het advies om uit te kijken naar iets anders, vind ik zeer verstandig. Ga na wat je precies wilt. En ga ook na wat je daarvoor moet gaan uitgeven. Het kan zijn dat een 2e hands systeempje niet (veel) meer gaat kosten. Ook is je oude computer natuurlijk nog wat waard.
Link naar reactie
Ik heb een amd k6-2 550 mhz, dat is overigens het maximum voor het moederbord. 230 mb sdram intern geheugen. Hardeschijf is een seagate 40gb 7200 rpm schijf. [quote:6b95c2f771="Hans.Vosman"]Ligt een beetje aan de CPU. Lager dan 400 MHz, denk ik dat je problemen krijgt. Gebruik je overigens EDO of SDRam? Dat laatste is een pré omdat mijn computer er toendertijd zo'n 50% sneller door werd. Mijn ervaring met videobewerken is dat een AMD K6-3/400 erg toch wel aan moet trekken. Alleen gebruik ik een Gigabyte 5AX moederbord. Ik weet dat mijn broer met een PII-233 heeft geëxperimenteerd en een snelle harde schijf. Dat ging dus niet goed. Vervolgens is hij overgestapt op zo'n Aldi PC (P4-2GHz). Dat ging dus wel goed ondanks de trage harde schijf. Het lijkt me dat je het kaartje gewoon kunt aanschaffen. Alleen als je binnenkort een gloednieuw systeem wil aanschaffen, dan kan dat minder zinvol zijn. Het advies om uit te kijken naar iets anders, vind ik zeer verstandig. Ga na wat je precies wilt. En ga ook na wat je daarvoor moet gaan uitgeven. Het kan zijn dat een 2e hands systeempje niet (veel) meer gaat kosten. Ook is je oude computer natuurlijk nog wat waard.[/quote:6b95c2f771]
Link naar reactie
Het moederbord heeft geloof ik 3 agp poorten, en de videokaart is een Geforce2 MX400 64MB AGP + TV-OUT. :) [quote:e195e966a0="cHiLlaH"]Het probleem is dat dat moederbord zoals door rwillegen reeds gemeld niet een snel genoege processor zal ondersteunen om echt langere films in DF formaat op je pc te zetten. Voor evetuele bewerkingen kan je het ook wel sjaken tenzijn je een echt krachtige videokaart in je pc hebt geramd. Ik vraag me echter af of dit moederbord uberhaupt een AGP slot heeft... Je kan dat firewire kaartje zonder problemen aansluiten en installeren op je pc de vraag is echter wat je ermee denkt te bereiken... Grtz[/quote:e195e966a0]
Link naar reactie
[quote:1b4f44d962="nielsth"]Ik heb een amd k6-2 550 mhz, dat is overigens het maximum voor het moederbord. 230 mb sdram intern geheugen. Hardeschijf is een seagate 40gb 7200 rpm schijf.[/quote:1b4f44d962] Tja, dat oogt wel goed. Snelle schijf en voldoende RAM (ik gebruik 192MB voor WinXP ...). Meer geheugen kan geen kwaad, maar zelf zou ik het geld in wat anders steken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...