Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ooit eens een monitor bij de Aldi gekocht en dat ding werkt nog steeds perfect bij mijn ouders. Alleen is net als op mijn eigen monitor de coating wat beschadigd. Dit is een probleem wat bij de meeste crt's voorkomen. Tip: Raak de beeldbuis niet aan en plak met dubbelzijdig plakband een helder doorzichtig stuk plexiglas er voor(niet op de beeldbuis plakken) ;)
Link naar reactie
Het enige wat bij dit soort aanbiedingen ontbreekt / niet goed is ingesteld is het bios. Dit betreft vaak algemene instellingen en dit is niet altijd de beste voor de onderdelen in de computer. (die garantie krijg je ook niet bij een "echte" computershop. Alleen bij Computerland natuurlijk.) Verder is de service ronduit goed.
Link naar reactie
Ja, daar ben ik weer; de anti-aldi persoon. Als ik zo al de reactie's eens lees, dan moet je haast wel tot de conclusie komen dat het toch wel een aardig ding is. Zeker voor mensen die graag een computer willen en niet meteen willen rotzooien IN zo'n pc. Maar als ik nu eens al die onderdelen van zo'n pc eruit zou halen en los verkoop, dan maak ik er winst op!!?????? Ik vraag me toch echt af hoe het dan zo goedkoop kan. Er moet toch iets niet in de haak zijn. En ga niet niet weer boze pb'tjes en mailtjes sturen met de vraag wat mijn argumenten zijn om daar niet te kopen. Ik blijf erbij dat je geen pc moet kopen in een supermarkt, dat is gewoon mijn mening. Je moet trouwens helemaal nergens een complete pc kopen, omdat er (later) altijd wel iets van spijt komt bovendrijven.
Link naar reactie
Even over de instellingen van de Aldi PC 8000 en 8008. Bij [url]WWW.MEDION.DE[/url] zijn voor deze typen respectievelijk 16 en 21 updates te downloaden, trouwens ,daar vind je ook alle alle updates van af April 1999 ,te beginnen met de P2. Medion is er wel heel snel bij als er wat nieuws is voor hun PC`s, voor de bovengenoemde twee zijn er ook al nieuwe Bios-updates als dat nodig mocht zijn. En bij [url]WWW.GSC.BE[/url] zijn er ZWARTE Floppydiskdrives met kabel en schroeven te koop voor de twee eerder genoemde PC`s.
Link naar reactie
[quote:8de56b3a93="spiderned"]Er moet toch iets niet in de haak zijn. En ga niet niet weer boze pb'tjes en mailtjes sturen met de vraag wat mijn argumenten zijn om daar niet te kopen. Ik blijf erbij dat je geen pc moet kopen in een supermarkt, dat is gewoon mijn mening. Je moet trouwens helemaal nergens een complete pc kopen, omdat er (later) altijd wel iets van spijt komt bovendrijven.[/quote:8de56b3a93] Wat betreft de aantrekkelijke prijs van de Aldi, die is te verklaren doordat ze gezien het gigantische afzetgebied wat ze hebben grote partijen onderdelen met veel korting inkopen. Verder wordt er het nodige bespaart doordat ze die dingen in een supermarkt verkopen en dus geen speciale computerwinkels met deskundig personeel hoeven te hebben. Zelf vind ik dat pro/anti-aldigedoe in dit draadje een beetje overdreven. Aldi is gewoon een van de vele winkels die kwalitatief goede spullen verkopen, en momenteel hebben zij de scherpste prijzen. Wil je graag persoonlijke service of je systeem zelf helemaal samenstellen dan kan je beter een andere winkel zoeken. Om deze laatste twee redenen koop ik geen computer bij de Aldi. Dat is dus een voordeel voor de mensen die wel een Aldi-PC willen, want dan kan ik niet het laatste exemplaar voor je neus wegkapen. :)
Link naar reactie
Het is hier al eerder gezegd de service bij Aldi is heel goed prima helpdesk en garantie dat vind je nergens in geen enkele PC shop 3 jaar garantie waar vind je dat Buiten dat als er wat is met de Pc je hoeft er niet mee te sjouwen het wordt gratis opgehaald en binnen een paar dagen gerepareerd weer terug. daarom ben ik van Vobis naar Aldi gegaan
Link naar reactie
Bij mijn in november gekochte Aldi PC type Mediom 8000 weigerde plotseling de brander(Sony). Na een telefoontje naar de helpdesk(binnen twee minuten aan de lijn),werd mij per e-mail een zip file toegestuurd om te installeren. Mocht dit niet baten dan terugbellen. Hielp niet.Helpdesk ingelicht en..... Monteur zou mij binnen drie dagen bellen voor montage van een nieuwe brander en alzo geschiede...... Monteur is welgeteld een kwartier binnen geweest en de nieuwe brander was geplaatst. De monteur had meer tijd nodig om de papieren in te vullen dan het plaatsen van de nieuwe brander. Mijn advies aan mensen,die mochten twijfelen DOEN,'t is een fantastisch apparaat en de service grote klasse.
Link naar reactie
De voorlaatste PC van Aldi, de 8000,heeft bij mij een naar mijn gevoel hoge mobo temperatuur, onder welke meetmethode dan ook,het mobo is altijd een 10 graden Celcius warmer dan de CPU en haalt soms de 115 graden Farenheit = +/_ 60 Celcius Zonder de zijkant draait de machine probleemloos,dicht echter zijn er de nodige probleempjes met de TV-Modemkaart. Wie heeft ook zulke ervaringen?
Link naar reactie
[quote:ac9bcbed52="spiderned"] Maar als ik nu eens al die onderdelen van zo'n pc eruit zou halen en los verkoop, dan maak ik er winst op!!?????? Ik vraag me toch echt af hoe het dan zo goedkoop kan. Er moet toch iets niet in de haak zijn.[/quote:ac9bcbed52]Nooit aan gedacht dat de fabrikagekosten door de massaproductie zolangzamerhand vrijwel nihil zijn, en de winstmarge daardoor gigantisch groot is? Dat je daardoor eigenlijk altijd nog veel te veel betaalt? De ontwikkelingskosten zijn er nl. allang uit. Als er een nieuwe processor op de markt komt, ligt het ontwerp voor de opvolger wellicht al klaar, maar het is gewoon een kwestie van marktpolitiek dat men dat rustig even laat liggen, speculerend op de freaks die altijd het nieuwste van het nieuwste willen, en daar veel geld voor over hebben. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...