Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

pagefile.sys kun je mits genoeg geheugen gewoon weg halen, maar dat is hier niet het geval. als je een image aanmaakt op cd kan je system restore uitzetten wat ook veel plaats spaart. bovendien kan je het directory windows\driver cache deleten. dit spaart ook nog eens een heleboel plek. (dit heeft wel tot gevolg dat je af en toe de installatie cd van xp nodig zult hebben als er systeembestanden nodig zijn die b.v. overschreven zijn. maar dat komt uiterst zelden voor....)
Link naar reactie
Ik heb op mijn eigen pc veel meer progjes staan, hier draai ik ook met Windows XP Prof.En daar staat ongeveer 4 GB op!!! Maar op deze machine heb ik eerst Windows '98 gezet daarna ge-update naar XP. Vervolgens geconverteerd van FAT 32 naar NTFS. Maar nu lijkt het mij verstandig op het spulletje maar "even"te formateren!! En te herinstalleren Maar hoe doe ik dit zonder weer eerst Windows 98 te installeren. Ik weet dat ik de PC vanaf de CD-Rom moet laten starten. Maar hoe geef ik de opdracht Format C: Ik wil dus XP er opzetten, zonder eest '98 te hoeven installeren. Ik hoop dat jullie nog wat snappen van dit verhaal, en mij even van enkele tips willen voorzien. b.v.d. Intruder
Link naar reactie
Alvorens in te gaan op het formatteren: gebruik je misschien Norton AV Pro 2003? Bij deze virusscanner zit een 'undelete-functie'. Dit houd in dat allerlei bestanden zelfs na de prullenbak nog gered kunnen worden. Dit neemt echter gewoon schijfruimte in. Nadat ik wat grote bestanden (images van cd's ofzo) heb verwijderd, kan ik door het legen van de Norton-prullenbak vaak een paar GB herwinnen. Wat betreft het formatteren. Als je een upgrade versie van Windows XP hebt, heb je geen andere mogelijkheid dan eerst 98 te installeren om daarna te upgraden. Als je een volledige versie hebt, kun je geloof ik gewoon de installatie op de C: schijf doen. Het formatteren gaat dan vanzelf tijdens de installatie (of je krijgt de mogelijkheid). Ik heb Windows XP pas twee keer geinstalleerd, maar volgens kun je het samenvattend als volgt doen: - opstarten vanaf de cd, - de C-partitie opgeven als bestemming voor de installatie, - wanneer ernaar gevraagd wordt aangeven dat het reeds aanwezige besturingssysteem overschreven mag worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...