Ga naar inhoud

dood na formatteren


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren mijn harde schijf geformatteerd. Ik wil windows 98 opnieuw installeren. Hij pakt alleen de bootdisk niet. Hij geeft altijd deze foutmelding: [i:c9699bd0bc]"Ongeldige systeemdiskette Vervang de diskette, en druk op een toets"[/i:c9699bd0bc] Deze melding krijg je altijd: met de opstartdisk in de a-drive, zonder diskette in de a-drive, wanneer het diskettestation helemaal losgekoppeld is..... Ik heb in de BIOS gekeken naar de boot sequence. Hij pakt eerst A, dus dat zou goed moeten zijn.
Link naar reactie
Precies hetzelfde probleem gehad. Je Boot-sector is verrot, ik heb dit een maand geleden gehad. Toen heb ik hem in een andere pc gehangen. Windows XP erop geinstalleerd. Daarna Windows 98 geinstalleerd. Toen deed ie het prima. Nu denk je dit is vet uitgebreid en vast onnodig. Dat ligt eraan. Hij deed egt geen donder en liep vast in de installatie van Windows 98. Vandaag had ik hetzelfde probleem. Heb hem toen weer in de andere pc gehangen en met Windows 98 opnieuw geinstalleerd. En weer doet ie prima --> nu heb ik Windows XP geinstalleerd. Dus het kan ook zonder maar ligt aan de situatie. grtz Peter
Link naar reactie
[quote:547bf3c932="Peter Hoogendoorn"]Precies hetzelfde probleem gehad. Je Boot-sector is verrot, ik heb dit een maand geleden gehad. Toen heb ik hem in een andere pc gehangen. Windows XP erop geinstalleerd. Daarna Windows 98 geinstalleerd. Toen deed ie het prima. Nu denk je dit is vet uitgebreid en vast onnodig. Dat ligt eraan. Hij deed egt geen donder en liep vast in de installatie van Windows 98. Vandaag had ik hetzelfde probleem. Heb hem toen weer in de andere pc gehangen en met Windows 98 opnieuw geinstalleerd. En weer doet ie prima --> nu heb ik Windows XP geinstalleerd. Dus het kan ook zonder maar ligt aan de situatie. grtz Peter[/quote:547bf3c932] Mmm niet echt een methode waarvan ik zal zeggen dat het zo moet. Indien je bootsector kadoek is kun je hem het beste proberen te repareren met fdisk /mbr, op deze manier herstel je hem ook.
Link naar reactie
[quote:02d76c1d4b="Peter Hoogendoorn"]Jajajajaj, dat heb ik dus ook allemaal eerst geprobeerd, maar dat doet windows 98 niet in dos! Hij doet was maar het helpt voor geen meter. Heb allemaal andere programma's gedownload en die konden het ook niet![/quote:02d76c1d4b] Rustig maar, we proberen te helpen. Maar wat doet hij niet in Dos? Ik snap er weinig van wat je bedoeld. Je moet gewoon van cd opstarten en dan alles instaleren, mocht dat niet werken op de een of andere vage manier, start dan eens met de cd op in dos en zeg eens sys c:, dan wordt je systeem overgezet en moet je wel van harde schijf kunnen starten.
Link naar reactie
Heb harde schijf in andere computer gestoken. Toen win98 geinstalleerd. Harde schijf weer terug en opstarten: [b:6c98037bb7]1e keer: [/b:6c98037bb7] dezelfde foutmelding [b:6c98037bb7]2e keer: [/b:6c98037bb7] begint met opstarten van win89, na enkele seconden loopt ie vast en blauw vaag scherm [b:6c98037bb7]3e keer: [/b:6c98037bb7] win 98 start en gaat op zoek naar hardware voor apparaten. Zodra de CD-Rom van win98 nodig is, vind ie hem niet in het cd-romstation ( hij zit er wel in natuurlijk). Overslaan, annuleren, opstarten. Dan doet win98 het, maar installatie nog niet volledig voltooid, wederom vind ie de cd van win 98 niet. Installatie afgebroken, kijken in deze computer: cd van win98 wordt herkend, dus ik wil hem opnieuw installeren. Dat gaat goed, tot ie een oppstartdiskette gaat maken, nu vind ie weer de cd niet. Overslaan en doorgaan. Bij 19% bestanden kopiëren: weer vind ie een bestand niet. Installatie afgebroken. In deze computer krijg ik nog steeds geen toegang tot a:, daar zit dus duidelijk een probleem. Ook vind ik het een beetje vaag dat ie de CD-ROM wel herkend, maar niet kan gebruiken voor installatie van bepaalde bestanden.
Link naar reactie
Nou, het is je dus niet of wel gelukt Windows 98 er opnieuw op te zetten maar de CD-rom speler doet het niet goed? Ik vat het niet helemaal! Als je wat opnieuw moet installeren vanaf de Windows 98 CD probeer dan te bladeren. Als het egt niet wil lukken zet dan Windows XP erop. Dit heb ik dus ook gehad en pas hierna lukte het. En Mastergeek --> MasterLamer verander je k*t kop ff!
Link naar reactie
uit je eerste antwoord (topicstarter) haal ik dat je diskette station niet werkt. dan krijg je namelijk deze melding. (als er ook geen geldige bootblock op de hd staat) zorg dus dat die eerst eens werkt, boot van de opstartdiskette en installeer daarna windows van de cd...... voor de rest veel moeilijk doen wat ik hier lees, wat helemaal niet nodig is..... experts!?
Link naar reactie
Het wordt steeds duidelijker dat het probleem in het diskettestation zit idd. Ik ben nu zo ver dat winXP is geinstalleerd. Dit werkt allemaal, alleen het diskettestation nog niet. Het diskettestation wordt wel herkend door windows, maar kan niet worden gelezen. Ik heb al andere kabels geprobeerd (maar in principe zou het station ook niet worden herkend als deze verkeerd aangesloten zouden zitten) en ik heb een ander diskettestation aangesloten. Niets mocht baten... Ik zou graag 98 installeren omdat het systeem eigenlijk niet zwaar genoeg is voor XP ( PII350 - 64MB ) en daar heb je toch echt een diskettestation voor nodig. Kan het zijn dat het probleem bij het moederbord ligt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...