Ga naar inhoud

Nieuwe PC met 2 problemen


Aanbevolen berichten

De inkeping op de kabel is meestal correct. Dus niet altijd. COntroleer zelf of pen 1 (aan kant rode lijn platte kabel) floppy drive aan dezelfde kant zit als pen 1 op het moederbord. Is pen 1 niet vast te stellen, gewoon de kabel lostrekken aan beide kanten, dan kan er ook geen schade ontstaan. En haal er vervolgens een deskundige bij. Ik lees op dit forum vaak dat het foutief verbinden geen problemen geeft, ik zou zelf het risico niet nemen. Oh ja, het is een prettig gegeven dat pen 5 op een floppy controller aansluiting ontbreekt. Dus ja, pen 1 zit dus aan diezelfde zijde.
Link naar reactie
Allemaal bedankt. Ik ben er uit. Mogelijk, dat in combinatie daarmee ook de HD niet naar behoren funktineert. Dus de kabel aan de floppyzijde omgedraaid. Mogelijk heb ik alleen nog een probleempje met de voedingsplug op het MB. Tot 2X toe helemaal geen stroom. Maar het loshalen van de plug en opnieuw insteken werkt. Wel helaas ten onrechte de powerknop gemold. Gebruik nu hiervoor de reset-toets. En dat werkt ook. Nogmaals bedankt, Jan K
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...