Ga naar inhoud

HDD extern plaatsen


Aanbevolen berichten

Ik wordt kieregek van het geluid van mijn 2 maxtor schijven, beide schijven zijn ongeveer 6 mnd oud. het is net of je in een vliegtuig zit. Mijn andere pc heeft een western digital deze hoor je niet. Nu wil ik een WD800jb kopen ter vervanging en in de pc plaatsen. Mijn vraag is; kan ik de maxtor een van 80GB en een van 40GB extern plaatsen en als backup gebruiken en alleen activeren als ik deze wil gebruiken.[ dus niet constant draaien als het niet nodig is ] Als het gaat kan het dan ook via een router-modem ik heb nl nog ingangen vrij en/of hoe zit het dan met de voeding voor de HDD. Het geluid komt echt van de HDD en niet van de fan op de cpu of van de voeding. Het modem is een speedtouch [ adsl ] multi-pc. Jullie weten vast wel een goede oplossing :lol:
Link naar reactie
[quote:7e084a0d6c="DLiekens"]Onbegrijpelijk. Ik draai met (Raid) 4 Maxtors met onder iedere schijf een koel-setje, en waar bij een bewerking vroeger je de HD hoorde werken, krijg ik nu soms de indruk dat er geen Hard Disks in mijn systeem zitten. Ik hoor ze niet. :wink:[/quote:7e084a0d6c] Maar zijn die ook 7200 RPM. Want ik heb twee maxtors. een op 5400 en een op 7200. De 7200 is een herriemaker, maar de 5400 is hartstikke stil.
Link naar reactie
Het probleem is niet de backups, want de HDD werken verder prima, en deze wil ik gewoon gebruiken alleen als het nodig is moeten ze aan. Zelf heb ik al gedacht aan een oude pc met een ethernet-kaart, dan kan hij via een netwerk lopen. Er zullen wellicht knutselaars zijn die een slimme en compacte oplossing weten . :roll:
Link naar reactie
Als je een wat oudere pc neemt , krijg je dan geen problemen dat je mobo de HDD van 80 en 40 GB niet herkend. En in jou geval staat dan de pc altijd aan of alleen bij het back-uppen. Het liefste heb ik iets zoals een HDD-case ,waar al een voeding+fan inzit deze zijn er wel voor 1 HDD maar ik heb ze nog niet gezien voor 2 HDD , deze zullen er ook wel zijn [ moet nog ff goed zoeken ] Het nadeel is dat deze allemaal via USB zijn of kan ik deze dan ook in een netwerk integreren. :roll:
Link naar reactie
Idd. Ik gebruik voor die backups mijn oude schijven van 20gb. 40 Gb wil hij niet herkennen. Indien nodig heb ik voor mezelf ook nog een reserve-controller kaart liggen. Soms draait die PC de ganse dag, soms speciaal voor de backups. Externe HD cases, USB, worden geleverd door "LACIE", [url]http://www.macstuff.nl/prijslijst-opslag.html[/url], in alle maten en gewichten. Zeer stevig en niet overdreven groot: ze kunnen in je vestzak. Werkt uitstekend. Kan je overal op iedere PC aansluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...