Ga naar inhoud

Dringend advies gevraagd: 2MB cache HD gekregen ipv 8MB


Aanbevolen berichten

Ik zit nu met het volgende: ik wil mijn schijf zo snel mogelijk terug geven, aangezien ik niet wil dat ze later kunnen claimen dat ik de schijf te lang in mijn bezit heb gehad voor iemand die dat product niet wilde hebben. Aan de andere kant: als ik de schijf inlever en geld terug krijg, ontbind ik daarmee dan niet de overeenkomst en verlies ik dus mijn rechten? Ik zoek dus dringend gratis juridisch advies. Weet iemand waar ik dat kan krijgen? (behalve bij cHiLlaH dan... :) van hem verwacht ik sowieso weer advies, dat citaat heb ik goed kunnen gebruiken)
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat verhaal over verwijten e.d. is onzin. Het feit dat het een stichting betreft die het beste met z'n klanten voor heeft, betekend niet dat je medelijden met ze moet hebben als zij een fout maken. Andersom gebeurd dat namelijk ook niet. Het is - dat geven ze zelf al toeven - hun eigen fout en daar hoef jij niet voor op te draaien. [b:c076061316]Als er op de bon staat[/b:c076061316] dat aan jou tegen prijs X product Y verkocht is, dan heb je daar ook recht op. Ze hebben je product Z meegegeven, da's niet de juiste en dus kun je 'm omruilen tegen het goede exemplaar tegen de prijs vermeld op de bon. Dat zij daarmee verlies lijden is hun probleem, dan hadden ze maar beter op moeten letten.
Link naar reactie
Dat kan me niet schelen verder, ze mogen best weten dat ik niet met me laat sollen (in reactie op "met het ook op de toekomst". Maar ik wil dus nog wel het volgende weten: Is de winkel niet gewoon verplicht mij alsnog de 8 MB schijf te leveren voor de oorspronkelijke prijs aangezien overal stond en ook werd verteld dat de schijf over 8 MB cache beschikte? En ben ik nu verplicht om de 2 MB schijf in te leveren aangezien ik deze niet wil hebben? Of ontbind ik daarmee de overeenkomst, en ben ik dan mijn rechten kwijt en heb ik dus vervolgens geen rechten meer op de 8 MB versie.
Link naar reactie
Waat staat er nou letterlijk op die bon? Dat is belangrijk. Volgens mij is dat mailtje van hen namelijk nie rechtsgeldig, een bon is dat wel. Dat is namelijk een soort van getekende overeenkomst; dat mailtje is in principe alleen info. Nogmaals; staat er op de bon dat er een 8MB schijf is geleverd, dan heb je daar recht op en wel tegen de prijs vermeld op de bon. Staat er niet expliciet op de bon dat het om die HD gaat (stel er staat: "HD Maxtor 120GB") dan heb je een probleem. Kan kun je namelijk niet hard maken dat ze je de verkeerde schijf hebben verkocht. Dan wordt het m.i. een zaak van wederzijdse coulance. In principe is dan hun voorstel niet eens zo slecht; ze bieden je wel degelijk een "redelijk" alternatief. Dat je liever voor die prijs de 8MB versie zou hebben is dan weer een hele andere zaak... Samengevat: - Staat er op de bon letterlijk "8MB schijf" (of het typenr.) dan kun je ze met die bon om de oren slaan en sta je ab_so_luut in je recht. Ze hebben dan namelijk gewoon een verkeerd product geleverd. Ongeacht of die oplossing dan voor hen goed of slecht uitkomt; jij hebt RECHT op het product vermeld op de bon tegen die prijs! - Staat dat niet op de bon dan: a) Houdt de schijf en neem genoegen met de 5% korting die ze bieden. Op zich kom je er dan nog voordelig uit (er van uitgaande dat ze scherpe prijzen hanteren) b) Lever de schijf in, vang je aankoopbedrag terug en ga ergens anders shoppen. Lijkt me idd een logische conclusie dat je dan je "recht" op die 8MB schijf verliest. Maar dat is op dat moment toch al niet meer relevant.
Link naar reactie
[quote:546b698c0f="SurfDude"]Is de winkel niet gewoon verplicht mij alsnog de 8 MB schijf te leveren voor de oorspronkelijke prijs aangezien overal stond en ook werd verteld dat de schijf over 8 MB cache beschikte? [/quote:546b698c0f] Aan dat soort informatie kun je in 99% van de gevallen geen garantie ontlenen. Ze kunnen je van alles wijs maken op een website etc. Dan kun je ze evt. verwijten misleidende reclame te voeren, maar dat staat los van de schijf die je nu hebt gekregen. Reclame en de uiteindelijke aankoop zijn 2 verschillende dingen. Nogmaals; staat het letterlijk op de bon dan is er niks aan de hand. Is dat niet zo, dan sta je een stuk zwakker en is het m.i. niet zo zinnig daar een hoop stennis over te gaan maken. Je hoeft natuurlijk geen medelijden met ze te hebben, maar van de andere kant; het is nou ook weer niet zo dat ze je moedwillig hebben geprobeerd op te lichten. Lever 'm dan gewoon in en ga ergens anders kijken voor een 8MB model.
Link naar reactie
captain even alle berichtjes doorlezen :P Dat is namelijk al gevraagd + antwoord op gegeven bon: [quote:b211fbb046]Hallo Van der Veeken, F D, De door jou geplaatste bestelling ligt bij IAPC. - 1 x 120GB Maxtor Plus9 7200rpm 8MB UDMA133 Liquid, 6Y120PO Het totaal te betalen bedrag bedraagt: EUR 167,00 Je kunt de bestelling afhalen tijdens openingstijden. Deze zijn de komende week: van 12.30 tot 13.45 uur. Met vriendelijke groet, *naam*, Frank [/quote:b211fbb046] antwoord hierop: [quote:b211fbb046]Met die bon sta je hardstikke sterk! Als je namelijk het typenummer nakijkt op de site van Maxtor, dan zul je zien dat 6Y12OPO staat voor de 120 gig schijf met 8 mb cache. Diezelfde schijf met 2 mb cache heeft het typenummer 6Y12OLO. [/quote:b211fbb046] Kortom hij staat in zn recht en kan dit ook hard maken![/quote]
Link naar reactie
[quote="cHiLlaH"]captain even alle berichtjes doorlezen :P Dat is namelijk al gevraagd + antwoord op gegeven bon: [quote:23b2f4c4e1]Hallo Van der Veeken, F D, De door jou geplaatste bestelling ligt bij IAPC. - 1 x 120GB Maxtor Plus9 7200rpm 8MB UDMA133 Liquid, 6Y120PO Het totaal te betalen bedrag bedraagt: EUR 167,00 Je kunt de bestelling afhalen tijdens openingstijden. Deze zijn de komende week: van 12.30 tot 13.45 uur. Met vriendelijke groet, *naam*, Frank [/quote:23b2f4c4e1] Niet waar. Dit is het [i:23b2f4c4e1]mailtje[/i:23b2f4c4e1] van dat bedrijf waarin vermeld wordt dat de bestelling klaar ligt, dit is niet [b:23b2f4c4e1]de bon[/b:23b2f4c4e1]. Een mailtje is m.i. niet rechtsgeldig. Dien tengevolge kan ie alleen op basis van dat mailtje niets hard maken, zie mijn vorige posts.
Link naar reactie
//surfdude: Je hebt volkomen gelijk en we kunnen hier nog heel lang over door drammen maar hoe je het ook wend of keert je staat in je recht. De wet is je handlanger :p Zonder dollen, je kan die schijf eisen, willen ze dat niet dreig je met een rechtzaak. Gaan ze hier ook niet op in dan begin je een rechtzaak :D Je wint hem for sure! (hebben zij alleen maar extra kosten aan aangezien de verliezer betaald) Grtz J
Link naar reactie
[quote:341095cb84="SurfDude"]Op de factuur staat de beschrijving helaas min of meer afgekapt, waardoor er niks staat over 8 of 2 MB. Wel hebben ze zelf hun fout al toegegeven uit zichzelf. Dit mailtje heb ik nog wel van ze (van afgelopen maandag): [quote:341095cb84] Hallo Van der Veeken, F D, De door jou geplaatste bestelling ligt bij IAPC. - 1 x 120GB Maxtor Plus9 7200rpm 8MB UDMA133 Liquid, 6Y120PO Het totaal te betalen bedrag bedraagt: EUR 167,00 Je kunt de bestelling afhalen tijdens openingstijden. Deze zijn de komende week: van 12.30 tot 13.45 uur. Met vriendelijke groet, *naam*, Frank [/quote:341095cb84][/quote:341095cb84] You see...Dit is het mailtje, niet de bon.
Link naar reactie
Frans, kun je de leveringsvoorwaarden posten. Ik krijg een 404 als ik die link onderaan de onderdelenlijst pagina opvraag. Misschien is het omdat ik niet kan inloggen?: http://iapc.cs.utwente.nl/producten/componenten/main.phtml#7 Lijkt me dat je aan de hand van die voorwaarden kunt achterhalen wanneer je in je recht staat.
Link naar reactie
[quote:d7a2815d81="Captain_Kansloos"]Frans, kun je de leveringsvoorwaarden posten. Ik krijg een 404 als ik die link onderaan de onderdelenlijst pagina opvraag. Misschien is het omdat ik niet kan inloggen?: http://iapc.cs.utwente.nl/producten/componenten/main.phtml#7 Lijkt me dat je aan de hand van die voorwaarden kunt achterhalen wanneer je in je recht staat.[/quote:d7a2815d81] Kijk bij algemeen en dan bij voorwaarden.
Link naar reactie
Ik heb vandaag nog even mondeling wat gebabbeld met mijn vrienden ;) bij IAPC, en na een gesprek waarin zij ontkenden dat we een overeenkomst hadden (een overeenkomst waarin zij een fout hebben gemaakt is geen overeenkomst, was hun redenatie). Zij wisten me daarin ook te melden dat de wet die stelt dat wanneer de verkoper zijn kant van de overeenkomst niet nakomt de koper kan eisen dat de verkoper dit alsnog doet door het juiste artikel af te leveren niet voor IAPC geldt, aangezien zij variabele prijzen hanteren :S . Bovendien zou het zonder bijbetaling gevan van die 8 MB schijf "hele grote gevolgen hebben, voor heel IAPC" :S . Zo heb ik weer heel wat geleerd ;) . Uiteindelijk heb ik nog eens aangegeven dat ik die 2 MB schijf toch echt niet wilde en dus niet met die korting accoord ging. Tenslotte heb ik voorgesteld om het prijsverschil tussen de 2 MB en de 8 MB zoals die er nu staat te delen (ik had woensdag al aangegeven om eventueel zelfs met 5% korting genoegen te nemen, maar dit wilden ze toen niet), de prijs zou dan uitkomen op €182,-. Dit hebben ze even overlegd en ze zijn accoord gegaan. En ja, dat is 7 euro duurder dan in de PriceWatch, maar nu heb ik tenminste geen rembourskosten. Conclusie: zij hebben een boel geleerd over hoe je met je klanten om dient te gaan en hoe vooral niet. Verder hebben ze nog meer geleerd over hoe de wet en hun algemene voorwaarden in elkaar zitten. Ikzelf heb niet zo heel veel geleerd, behalve dat de meeste winkels je vrijwel altijd zullen proberen te naaien (zo zie ik het toch nog steeds). En natuurlijk is de conclusie dat ik zeer redelijk ben geweest, en het niet op een rechtzaak heb laten aankomen. Als het aan hun had gelegen was het daar waarschijnlijk wel op uit gelopen, maar dat wilde ik niet, want ik wil het failliesement van IAPC (proceskosten gaan naar de verliezer) niet op mijn geweten hebben. PS IAPC ook weer blij dat ik dit nog even heb neergezet. Bedenk wel dat wanneer je bij hun iets koopt je met het volgende rekening dient te houden: alles wat afgesproken is komt op de koper terecht, jij moet afnemen en betalen, zij mogen leveren wat ze willen. En ten tweede (en dit vind ik nog het allerkwalijkste en moet IAPC zich ten zeerste aanreken wat mij betreft): je hoeft van hun NIKS te verwachten, want het zijn VRIJWILLIGERS en GEEN professionals, en dat je als koper zo DOM bent om daar te kopen moet je je zelf aanreken. (Dit zijn dus hun eigen woorden, heb ik zwart op wit staan.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...