Ga naar inhoud

canoScan N640P werkt niet


Aanbevolen berichten

heb CanoScan N640P. Onlangs nieuwe pc aangeschaft (PIV, W98)waarop scanner heb aangesloten. Installatie verloopt vlekkeloos. ScanSoftware start ook goed op maar als ik wil scannen (via preview) gaat de scanner wat reutelen en krijg ik na een aantal seconden de foutboodschap : Communication error code 0X00080800. Vervolgens stopt de scanner. Wat kan ik doen ?
Link naar reactie
Dat probleem ken ik. Die scanners zijn niet helemaal compatible met alle ECP printerpoorten (blijkbaar?). Het helpt als je in het BIOS de printerpoort op 'standard' modus of EPP modus zet... Het wordt er (natuurlijk) niet sneller van, maar het werkt wel weer. PS. bij mijn PC werkte dit zo, ik weet natuurlijk niet of dit ook bij uw PC werkt. :wink:
Link naar reactie
[quote:1de45a8e60="mlangenh"]bedankt voor je tip. Het werkt nu !! Bios stond ingesteld op standaard en dat heb ik omgezet in Epp.......... Vreemd maar het werkt nu[/quote:1de45a8e60] Helemaal niet vreemd : parrallelel scanners (geen ervaring mee) heb ik wel vaker h=gehoord dat ie op EPP of ECP moet staan. Het is zo een detail, dus dat je er niet aan dacht is ook normaal. Elk geval leuk voor je dat ie het doet :wink: :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...