Ga naar inhoud

muis serieel/PS2/USB ????


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een nieuwe muis gekocht en daar heb ik een probleempje mee. De aansluiting is namelijk PS2 en dat zit niet aan mijn comp. Er zit wel een aansluiting voor op het moederbord maar de brackets ervoor zijn bij mij in de omgeving niet meer te krijgen. (kop van Noord-Holland) OK dan maar een USB kaart gekocht en een verloopstekker!!!! Helaas die bestaan niet. Wie heeft er nog een idee? Reijer
Link naar reactie
[quote:6b9d70edc8="Reijer Hollander"]Er zit wel een aansluiting voor op het moederbord maar de brackets ervoor zijn bij mij in de omgeving niet meer te krijgen. (kop van Noord-Holland)[/quote:6b9d70edc8] Tja, als je weet welk type moederbord je hebt, dan is dat misschien oplosbaar. Overigens kun je zo'n ps/2 bracket wel op een beurs kopen. Maarre, het pengebruik is toch wel opletten. Ik heb hier een moederbord, waar de naamgeving van de pennen niet bleek te kloppen met dat in de handleiding. Ik kwam erachter omdat er (gelukkig voor mij) al een ps/2 bracket in zat. Alleen het USB bracket ontbrak. Ook hier klopte de handleinding niet! Maarre, dat was dus gelukkig ook gewoon uit te puzzelen dankzij de hulp van een spanningsmeter en gezond verstand. Je bent alvast gewaarschuwd.
Link naar reactie
[quote:d78121aad2="Reijer Hollander"] OK dan maar een USB kaart gekocht en een verloopstekker!!!! Helaas die bestaan niet. Wie heeft er nog een idee? Reijer[/quote:d78121aad2] Nee, maar wat wel bestaat, dat is een verloopstekkertje van PS/2 naar gewoon seriëel. En die kreeg je destijds er gewoon gratis bij. Maar wat mij een beetje verbaast, is dat een gloednieuwe muis nog als "type" PS/2 wordt verkocht. Onlangs zocht ik zelf nog naar een vervanging van een kapotte trackball (op een wat oudere PC), seriëel of PS/2, en ik kon alleen slagen in een winkeltje met oude restanten en tweedehands spullen. Naar mijn ervaring is het momenteel bijna allemaal USB-aansluiting, waar je dan doorgaans een verloopstekkertje van USB naar PS/2 bij krijgt. Beste optie is natuurlijk even terug naar de winkel. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:d5ac6d37c9="Hans.Vosman"]... Wees voorzichtig met de aanschaf van een PS/2-serieel verloop stekker. Zal volgens mij niet werken tenzij er iets dergelijk als bij de muis was meegeleverd.[/quote:d5ac6d37c9] Dat laatste klopt. Dat verloopstukje is niet zomaar zondermeer een stekkertje, maar er zit een chip in, die zorgt voor de overzetting. Doorverbinding van pen naar pen kan nl. niet, want het is een ander protocol. Hetzelfde geldt ook voor USB naar PS/2. Het verloopstekkertje moet daarom strikt bij de betreffende accescoire zijn geleverd. Een beetje vreemd dus dat dit er niet zondermeer bijgeleverd is. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...