Ga naar inhoud

Start Epson navulinkt in HP-inktpatronen mogelijk ?


Aanbevolen berichten

Overal waar je inkt koopt om je printer bij te vullen zullen ze zeggen dat je dat inkt ook echt voor die printer moet gebruiken, maar is dat zo ???? :lol: Bedenk wat er zou gebeuren als je elk soort inkt in elk soort printer zou doen??? :roll: Zou dat de verkoop ten goede komen ??? nee dus, vandaar men natuurlijlk ook zegt dat je het alleen maar voor die printer moet gebruiken, maar moeten wij nu denken dat er werkelijk honderden soorten inkt zal zijn voor honderden verschillende printers ??? Ik kan dit niet geloven, dus probeer het gewoon eens uit. :oops: Wie kan mij het tegendeel bewijzen, of uit leggen ??? :o
Link naar reactie
Wat fabrikanten ook beweren, een cardridge is na te vullen! Sommige hebben echter een chip (wordt 2006 verboden) die bijhoud of de cardridge "leeg" is. Navullen heeft hierbij als resultaat dat de printer of niet print of telkens met de melding komt dat de cardridge leeg is (epson). Ik gebruik een (relatief) oude Cannon BCJ 220 en heb al meer als 5x een cardridge na gevuld. Prima kwaliteit. Stof tot nadenken: HP cardridge = c.a. 5 cc. HP cardridge gekoppeld aan een AGFA plotter heeft een reservoir van 500 cc (verschil met de thuis versie is dat er een slangetje aan de cardridge zit voor de inkt toevoer). Zo print de zelfd cardridge dus 100 x de hoeveelheid van de thuis versie. Test: cardridge van de AGFA plotter in een HP printer. (wel ff slangetje er af en tube voor slangetje weggehaald) en ja hoor, gewoon printen met de zelfde kaliteit. Geloof me maar, ik heb ongeveer 4 x 500 cc inkt van AGFA staan om mijn Cannon cardridge te vullen (restand inkt verzameld) en kan dus voorlopig vooruit. Nadeel van bubblejet is dat de spuitmondjes door de temperatuur langzaam groter worden. Piezo kent dit euvel niet. Koop een printer die niet gechipt is (word niet gegijzeld door de cardridges). Zeg dit ook tegen de verkoper (ongeschipde printers). Na vullen is 100 x goedkoper als merk en werks echt net zo goed. Greetz bye mike
Link naar reactie
Ik zou er niet aan beginnen omdat van te voren eigenlijk al vast staat dat het niet gaat lukken. Heb je die navulinkten weleens bekeken ? Zelfs voor printers van verschillende typen van hetzelfde merk zijn er al [b:54ce95b7ba]grote[/b:54ce95b7ba] verschillen in kleur. De printer rekent mengkleuren uit, voor een bepaalde mengkleur zoveel picoliter van dit, zoveel van dat, etc. Dan moeten de grondkleuren wel goed zijn, want anders klopt er niks van. Dus... Maar ook viscositeit en andere factoren moeten kloppen (is alle inkt wel op zuivere waterbasis ?) Van hetzelfde merk voor verschillende printertypen blijft de ene soort wel aan de binnenkant van het flesje kleven en de andere soort niet. Duidelijke samenstellingsverschillen dus, zelfs bij hetzelfde merk. Een Epson printer heeft een vaste printkop, bij een HP wordt de printkop met elke inktpatroon vervangen. Lijkt me dus totaal verschillende inkt.
Link naar reactie
Ik denk dat sommigen mijn vraag niet goed gelezen hebben: de vraag is of ik mijn Epson-inkt van start kan inspuiten in HP-cartridges. Want ik vul nu naar tevredenheid mijn Epson-cartridges met deze inkt, dus wat dat betreft is dit OK. Eigenlijk komt de vraag hierop neer: moet de inkt andere eigenschappen hebben voor de HP-inkjet techniek (vergeleken met de Epson Piezo druktechniek) ? Want als dit echt mogelijk is, hoef ik geen ander setje meer te kopen voor een HP-printer, dus.....
Link naar reactie
Ik heb op de zaak Canon inkt in een HP plotter gebruikt. Dat werkt in zoverre dat de cartridge gewoon functioneert. Echter, zodra er kleurvlakken of lijnen van verschillende kleuren aan elkaar grenzen. dan gaat de Canon inkt uitvloeien. Het zal dus wel kunnen, maar het resultaat is allerminst voorspelbaar. Kwestie van uitproberen dus. Er bestaand overigens universele inkten, met name zwart, maar dat is bagger. Goede navulinkt wordt per merk aangeboden en is dus verschillend. Het is zelfs zo dan er per merk ook nog verschillen zijn. Zo is er voor HP verschil in PhotoRET II, PhotoRET III, enz... Ongetwijfeld niet bij alle leveranciers overigens. Ik ben trouwens benieuwd naar het type HP patroon dat in die AGFA plotter een stukje hieboven zit. De HP printerpatronen zijn uitgebreid getest in navulprojecte en zo'n ding kan ongeveer 280ml inkt verspuiten zonder noemenswaardig verlies van kwaliteit. Mij lijkt dat wanneer je het dubbele er doorheen jaagt, ze ofwel de geest geven ofwel duidelijk mindere kwaliteit bieden :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...