Ga naar inhoud

Verschillende apparaten hebben een IRQ conflict.


Aanbevolen berichten

Mijn Videocard, Soundcard, Modem, Onboard soundcard, VIA Universal USB Controller en VIA AC'97 Audio Controller zitten allemaal op IRQ 9 De Soundcard en de Modem zitten in ene PCI slot, de Videocard in een AGP slot. De andere apparaten zijn Onboard. Dit samen delen van het IRQ kanaal zorgt is volgens mij de reden dat het geluid erg stoort als er bewegend beeld is. Of dit nu een filmpje of het openen van het startmenu is. Ik heb geprobeerd via de Device Manager en de BIOS de IRQ instellingen te wijzigen maar dit was niet mogelijk. Ook heb ik de modem en de geluidskaart verschillende keren verplaatst om zo een andere IRQ te krijgen maar dat werkte ook niet. Ik heb een AMD 950 Mhz met Windows 2000 Pro UK Hoe los ik dit op? M.v.g RJS
Link naar reactie
[quote:a922c28bd7="RJS Hard"]De AC97 en de onboard soundcard zijn volgens mij hetzelfde. Ik heb die 2 in iedergeval weten uit te schakelen in de BIOS. Ik kan in de BIOS geen mogelijkheden vinden om de IRQ's van de PCI sloten te veranderen. Deze kunnen ook niet veranderd worden in het tabblad bronnen van een apparaat.[/quote:a922c28bd7] Dat vermoedde ik al. Het is inderdaad prima die uit te schakelen. En kijk dan eens in het BIOS waar plextor aangeeft. Daar moet je wat kunnen instellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...