Ga naar inhoud

Geluid opnemen van de computer????


Aanbevolen berichten

Ik heb even geprobeerd, met Cooledit 2000 lukt het, als je het gestart hebt, moet je vervolgens in je SystemTray dubbelklikken op de luidspreker, klik op OPTIES, EIGENSCHAPPEN en vervolgens kies je OPNEMEN. Je kunt dan aangeven welke apparaten je in of uit wilt schakelen. Als je daar de juiste van kiest, verschijnt er een scherm met de schuiven. Open CoolEdit, klik met rechts onderin de zwarte balk, boven de tijDsaanduiding en klik op MONITOR RECORD LEVEL. Door nu bij opname controle de vinkjes te verplaatsen bij de opname apparaten, kun je zien op welk apparaat het geluid binnen komt. Bij mij is dat de RECORD MASTER. Door die te verschuiven, kun je het opname niveau inregelen tot odB. Je moet hierbij wel de website die je hierboven noemt, aan hebben staan, anders hoor je natuurlijk niks. Peter.
Link naar reactie
Effe verduidelijken: Mogelijk kan je wel opnemen, maar niet van analoge bronnen zoals bv Platendraaiers, Bandrecorders, etc; met de bedoeling van die op CD te zetten. Zelf reeds uitgeprobeerd, met verschillende progs. en zonder resultaat. Na contakt met mijn moederbord(en) leveranciers: ASUS en MSI, bleek dat je daarvoor een volwaardige geluidskaart moet bijsteken en de onboardkaart uitschakelen. Deze laatsten gaan ervan uit dat met onboard de meeste gebruikers meer dan voldoende hebben om op een toch min of meer degelijke en voordelige manier klanken en muziek te beluisteren. Mijn bedoeling was om als muzikant en muziekliefhebber mijn collectie van zowat een duizendtal LP's en een paar honderd Bandrecorder-Tapes op CD te krijgen. Dat kan niet met OnBoard.
Link naar reactie
[quote:f7a8e81323="DLiekens"]Effe verduidelijken: Mogelijk kan je wel opnemen, maar niet van analoge bronnen zoals bv Platendraaiers, Bandrecorders, etc; met de bedoeling van die op CD te zetten.[/quote:f7a8e81323] Hmm, platen en zo neem ik met behulp van een speciale versterker op via de line-in. Net effe gecontroleerd, ik kan op de onboard geluidskaart van de K7S5A gewoon geluid opnemen. Ook kan ik het opname niveau regelen. Ik kan bij opnemen alleen WAVE niet kiezen, en dat kanaal heb ik nodig om de bijzondere geluiden op te pikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...