Ga naar inhoud

Compaq Armada 1530????????


Aanbevolen berichten

[b:3c3f2d8f9a]Ik heb een compaq armada 1530 met diskettestation. Alleen heb ik een week geleden mn harde schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd. Nu blijkt dat het BIOS van Compaq gewoon op de harde schijf staat. Maar die heb ik ook per ongeluk verwijderd. Mijn vraag is nu hoe kan ik dat weer erop krijgen want mn F10 werkt ook niet meer. Tevens loopt mijn Compaq ook vast bij geluid waarschijnlijk zal dat ook door die Bios komen want daar kon ik ook instellen op welke IRQ en DMA hij moest komen. Ik hoop Dat er iemand Reageerd op mijn vraag.[/b:3c3f2d8f9a]
Link naar reactie
Kijk bij de compaq homepage evt daar een vraag op het forum posten. Ze hebben een procedure dacht ik die een weggegooide BIOS weer terug kan zetten. Kijk bij rompaq of zo. Het moet op een floppy gezet worden. Je zal effe wat goed moeten zoeken op hun website en bij de FAQ. Gelukkig is Compaq bij de nieuwere modellen hiervan afgestapt. Succes ermee.
Link naar reactie
[quote:fdd72c6c82="Bosje"]Kijk bij de compaq homepage evt daar een vraag op het forum posten. Ze hebben een procedure dacht ik die een weggegooide BIOS weer terug kan zetten. Kijk bij rompaq of zo. Het moet op een floppy gezet worden. Je zal effe wat goed moeten zoeken op hun website en bij de FAQ. Gelukkig is Compaq bij de nieuwere modellen hiervan afgestapt. Succes ermee.[/quote:fdd72c6c82] Heb ik al gedaan maar dan krijg ik steeds de foutmelding dat er geen speciale partitie is gemaakt en dat ik die moet maken met de PC Diagnose diskette maar ik weet niet hoe dat moet
Link naar reactie
Er moet inderdaad een non-dos partitie van minimaal 8 Mb zijn, daar zou dan de diagnose partitie zoals ze die bij compaq noemen op moeten komen. Bij compaq moet je een bestand downloaden (dacht dat het een softpaq heet) voor jouw specifieke PC. Daarmee maak je twee diskettes, een setup en een diagnose diskette. Vervolgens moet je met Fdisk al je partities verwijderen, dus ook de C:, daarna opnieuw booten en dan met de setup diskette in je floppy drive. Er zal nu op je lege schijf vanzelf een non-dos partitie met de juiste grootte worden aangemaakt waarop alle benodigde bestanden worden geïnstalleerd. Daarna kun je de rest van je schijf weer partitioneren en formatteren.
Link naar reactie
Start op met een bootflop met daarop ook fdisk. Start fdisk en verwijder ALLE partities. Als je bij compaq de juiste software hebt opgehaald, kun je het exe-bestand uitvoeren. Deze maakt dacht ik 3 drie diskettes aan. Als je deze volgens de aanwijzingen van een opschrift voorziet heb je een "Diagnostics"-diskette, de andere heten F10 en Setup. Setup is bootable. Stop deze in het diskettestation en laat van de diskette opstarten. Er wordt dan meestal gecontroleerd of de andere diskettes ook aanwezig zijn, doordat erom gevraagd wordt. Setup zorgt voor het aanmaken van de goede partitie voor de BIOS-informatie. De F10 diskette bevat de software die je ziet als je F10 gebruikt. Als dat klaar is kun je de C:-schijf weer aanmaken formatteren). LET OP: formatteren van de C:-schijf verwijdert NIET de diagnostics-partitie (NON-DOS, type 84 dacht ik). Dat kan alleen met FDISK. Wil je dus de harddisk in partities opdelen, dan kun je alles verwijderen BEHALVE de NON-DOS-partitie. Succes, Jeroen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...