Ga naar inhoud

CD-lens cleaning set


Aanbevolen berichten

Ja, ik Er wordt nog al negatief over cleanigsets gedaan , maar eigenwijs als ik ben en ook zo oud dat ik weet dat een vooroordeel soms onterecht ook toegesneden wordt op wel goede ?/1 +/- systemen heb ik toch de hand weten te leggen op eenCD met een heel klein borsteltje er op.Op de CD stond ook een klein progje om de reiniging te starten. Eerst heb ik het alleen toegepast op CD roms uit de eeste generatie met toch wel resultaat.Ik denk dat aanslag van roken op de lange duur ook neerslaat op de laserlens en leesfouten veroorzaakt. Ik ben niet bang meer om zo`n schijfje te gebruiken. En in hardnekkige gevallen wil ik het borsteltje ook bevochtigen (spaarzaam) met wat isopropyl-alkohol wat ik ook gebruik voor het schoonmaken van leeskoppen van drives en geleiders van alle mechanisch bewogen delen in de elctronica. Geleiders smeer ik met siliconenolie ,dat verhard niet op de lange duur. Alipapa
Link naar reactie
'k Heb ook zo'n cleancd met (nieuwste uitvoering?) twee borsteltjes erop, van Philips. Werkt goed: ik had het een tijdje geleden nodig omdat ik fouten kreeg tijdens het branden. Je moet normaal maar één keer kuisen, maar ik deed het enkele malen omdat ik mijn lens nog nooit gereinigd heb en omdat op de CD vermeld staat van het om de 8 branduren te doen. (en daar zat ik al ruimschoots over :P :P ! ! Daarna ging alles terug vlekkeloos. Dus ik ben pro! ('k gebruik wel geen vloeistof- dit wordt meestal afgeraden toch, Alipapa? Maar ja: jij gaat er ook niet kwistig mee om èn ik ben een niet-roker)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...