Ga naar inhoud

Brommen in mijn audiosysteem


Aanbevolen berichten

Onlangs een andere geluidsinstallatie (2e hands) gekocht, merk Onkyo receiver type TX810. Deze heeft diverse mogelijkheden om andere apparatuur eraan te hangen. De installatie functioneert perfect maar zodra ik de geluidskaart, Creative PC 128, aan deze installatie koppel met een jack plug aan de ene kant en een tweetal tulp stekkers aan de andere kant, ontstaat er een irritante brom. Het maakt niet uit in welk gat ik de stekkers c.q. de plug ook steek en in welke modus de versterker staat. De brom blijft. Ik heb de geluidsinstallatie geaard aan mijn PC, maar het helpt geen bal. Wie herkent dit probleem en welke oplossing heb je toen toegepast?
Link naar reactie
Antennekabel aangesloten op je audioset aangesloten? FM en/of TV? Gegarandeerd een luide brom. Er is kennelijk een aardlus. Meer dan één verbinding met de "aarde" of "nul". De antennekabel is vaak de meest onzichtbare. Aarding van de antennekabel is waarschijnlijk de oplossing maar persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Een speciaal verloopje (mantelstroomfilter) is een oplossing. Oh ja, en aarden van je computer aan de audioinstallatie of omgekeerd, dat zou ik niet doen! Als je zoiets doet, dan moet je vrij dikke kabels gebruiken voor het geval die aarding echt gebruikt gaat worden voor wat het bedoeld is. Gewoon via de W.C.D. dan heb je het in ieder geval per apparaat gescheiden. En ligt het kritische punt bij de W.C.D. en het betreffende apparaat zelf. Dan houdt je nog een aardlus over via de audiokabel, vaak is die brom te verwaarlozen. Zo niet, dan moet de kabel enigszins gemodificeerd worden.
Link naar reactie
als alle kabeltjes goed zijn aangesloten en ook goed zijn dan heb je een zgn aardlus te pakken. Heeft oa mee te maken dat je pc geaard is en de audio niet. Zoek met google op de nl pages op aardlus. Als je de TV en de FM op je Onkyo hebt aangesloten dan komt ie of van de TV, of vd FM of beide. Gewoon een kwestie van ontkoppelen. De oplossing ligt bij de betere electronica zaak. Daar kan je zon apparaatje kopen die je ertussen hangt. Kosten pakweg 11 eur per stuk. Als het zowle TV als FM is dan 2x het bedrag. Ik hoop dat forummer jeroentje1983 meekijkt. Hij was de hoofdmotor van de forumleden die me hielpen. SUcces
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...