Ga naar inhoud

133Mhz... 300Mhz...???


Aanbevolen berichten

Of het echt niet kan, dat weet ik niet. Mijn broer heeft een PII-233 met 128MB, hierop draait XP prima. Wat betreft een PI-133, dat scheelt nog eens de helft in snelheid. Met voldoende geheugen (bv 256MB SDRam) verwacht ik dat het wel zou kunnen, tenzij de hardware niet geschikt is. Of het verstandig is, dat is weer wat anders.
Link naar reactie
Duidelijke vraagstelling :D Wat is XP? Athlon XP, Windows XP, Office XP? Een van de antwoorden heeft het over windows, dus laat ik daar maar even op verder borduren. Ik meen dat Windows XP minimaal een Pentium [b:680d221fad]met MMX[/b:680d221fad] vereist. Volgens http://www.intel.com/pressroom/kits/quickreffam.htm is de 133 MHz geen MMX. Of je kunt upgraden hangt af van het moederbord dat je hebt en of je nog een 166 MHz processor kunt krijgen. Of het zich daarop laat installeren is een andere vraag aangezien de minimum requirement een 233MHz processor is. Misschien kun je nog ergens een (tweedehands) supersocket7 bord met AMD K6 vandaan halen of een BX bord met een Pentium II. Ik weet niet waarom je wilt overstappen op XP. Je kunt in ieder geval Win2000 Professional overwegen, dat draait op een 133MHz processor.
Link naar reactie
[quote:dc28332cda="foeyo"]http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/faq.php#1 Verzin de volgende keer een fatsoenlijke titel :evil:[/quote:dc28332cda] Hmm, ik ben geen computerwonder, weet ik veel dat deze titel niet duidelijk is voor mensen die wel alles van computers weten?? Sorry.... Maar ik zie het al dat pc'tje van mij is dus niet geschikt voor WINDOWS XP (kwist ook niet dat er meer dingen waren die XP heetten) Maar de reden dat ik Xp wil is dat ik eerst Milennium had, en dat zuigt... Ik heb nu op een andere pc Xp en dat is een hele vooruitgang, al zeg ik het zelf, dus wou ik dat op me iegen pc ook zetten, maar dat gaat dus niet. En Windows 2000, ja die heb ik niet dus kan ik die er ook niet opzetten, of weten jullie een plekkie op internet waar ik dat [censored---censored---censored]? Eric [img:dc28332cda]http://home.planet.nl/~bibo0012/smilie/slij.gif[/img:dc28332cda]
Link naar reactie
[quote:bb1533809f="mephi"][quote:bb1533809f="200sx Driver"]weet ik veel dat dat niet mag... :o[/quote:bb1533809f] Dat staat gewoon in de FAQ, die je gacht wordt door te lezen alvorens je hier begint te posten. Maar dat schijnt voor veel mensen een te grote opgave te zijn...[/quote:bb1533809f] als ik ook even mag..? [quote:bb1533809f="FAQ"] Als u een nieuw onderwerp start, geef dan de essentie van uw vraag of stelling zo duidelijk mogelijk weer in de titel. Een onderwerp als Vraagje, Computerprobleem of Help mij zegt uw medebezoekers niets; de meeste onderwerpen in dit forum zijn immers hulpvragen bij computerproblemen. Neem het onderwerp van uw vraag kort in de titel op, bijvoorbeeld: Hoe sluit ik mijn analoge videorecorder aan op een pc? of IE 6 loopt vast onder Windows 95. Geef vervolgens in het bijbehorende bericht een duidelijke schets van de situatie. Zeg bijvoorbeeld niet slechts: Mijn computer doet het niet, maar geef aan wanneer uw probleem precies optreedt, wat er precies gebeurt, wat voor systeem of welke software u gebruikt en onder welke omstandigheden het probleem ontstaan is. Als u alle relevante informatie duidelijk bij uw vraag vermeldt, is de kans dat u snel een bruikbaar antwoord krijgt aanmerkelijk groter. [/quote:bb1533809f] Maar windoze XP zal zeker niet draaien. Ik heb hier een pentium100 staan, waar windoos 95 nog niet eens op vooruit te branden is.. Ik zou je liever windoze 3.1 aanbevelen :)
Link naar reactie
Oke, I get the point, kzal het niet meer doen, het spijt me..... Weet ik het, denk je echt dat iedereen dat regelement leest? Volgens mij bijna niemand... ik was eigenlijk van plan om ook maar een keer iets te vragen hier en dan nooit meer terug te keren, maar ik heb nu ontdekt dat en vraagbaak voor computertechnische augurken als ik toch wel handig is... want ik heb nu me computertje voor elkaar gekregen!! Met Milennium weliswaar, maarje, je moet ergens beginnen.... Dus iedereen die heeft meegeholpen aan de realisering van mijn computer, bij deze..... BEDANKT!!! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...