Ga naar inhoud

Voeding kapot?


Aanbevolen berichten

Heey allemaal, Ik heb 'n pc waar ik wat geheugen bij wilde plaatsen, dit deed ik en om ff te kijken of 't allemaal werkte hield ik de kast open en stopte ik de stekker van de voeding in de pc. Er was meteen een harde flits, ennu doet de pc helemaal niets meer. Hij gaat gewoon helemaal niemmeer aan. Ik denk dat de voeding om een of andere reden kapot is... Nu hebbik nog twee voedingen liggen (beide uit compaq-pc's), ik vraag me af of ik deze zou kunnen monteren in mijn pc om zodoende een werkende voeding te hebben. Op mijn huidige voeding staat 'n schemaatje met de volgende dingen: ''+3.3V, +5V, +12V, -5V, -12V, -5VSB.'' Op de losse voedingen die ik nog heb liggen staat: +5V, +12V, -5V, -12V. Kan ik deze voedingen gebruiken / uitproberen of is het te riskant omdat ze geen +3.3V aangeven? Ik hoop snel iets te horen zodat ik weer lekker aan de slag kan met mijn eigen pc... Greetzz, Roel
Link naar reactie
In princiepe is een voeding een voeding. Een AT en een ATX voeding kan je niet door elkaar halen of aansluiten. alleen het vermogen wat zo'n voeding afgeeft kan te weinig zijn voor je PC. Dus maw; als het past kan je het proberen. Het kan trouwens ook je mobo zijn die het begeven heeft. Normaal gesproken kan je je kast gewoon open laten staan zonder dat er iets stuk gaat, dus er moet toch iets meer gebeurd zijn.
Link naar reactie
[quote:d2f39a1519="roel-online"]Op mijn huidige voeding staat 'n schemaatje met de volgende dingen: ''+3.3V, +5V, +12V, -5V, -12V, -5VSB.'' Op de losse voedingen die ik nog heb liggen staat: +5V, +12V, -5V, -12V. Kan ik deze voedingen gebruiken / uitproberen of is het te riskant omdat ze geen +3.3V aangeven?[/quote:d2f39a1519] Nee dat zou ik niet eens proberen. Volgens mij passen de stekers niet. ALs je toevallig een AT moederbord hebt met een ATX en een AT voedingsaansluiting, tja, dan ligt het iets anders. Graag wat meer informatie. Als het probleem door het geheugen is veroorzaakt, dan vrees ik dat je moederbord en zo het begeven heeft. Basis regel is: alles eruit! Vervolgens stap voor stap een onderdeel weer terugplaatsen. CPU en videokaart is het minimum om mee te beginnen. Of de voeding nog werkt is nog wel te controleren. Maarre, waar flitste de boel? In de voeding zelf? Dat laatste betekent bijna altijd het einde van de voeding. H
Link naar reactie
Aan de gegevens van de spanningen die je vermeld kun je al zien dat de Compaq voedingen van het type AT zijn, je kunt deze dus niet gebruiken. Dus nieuwe voeding kopen. Let daarbij gelijk op het vermogen. Er wordt op dit gebied nogal wat gedumpt aan rommel. Heb je veel HD's in je Computer of ben je van plan dit binnenkort uit te breiden neem dan een goede goeding met een vermogen van minimaal 350W
Link naar reactie
Het gaat om 'n wat oudere pc met de volgende specificaties: Pentium II 350Mhz 256Mb werkgeheugen 6,1GB Western Digital harde schijf 40x cd-rom-speler Diamond 16MB Videokaart 2x Netwerkkaart Dus niezown zwaar systeem, moet wel op 235W draaien... Als ik trouwens rondkijk zie ik alleen maar voedingen rond de 20 euro, kan je die egt wel voor 10 euro krijgen? Grtz, Roel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...