Ga naar inhoud

LiteOn dvd Ltd 163 wordt niet herkent als dvd rom


Aanbevolen berichten

Heren en uiteraard Dames, Ik heb het volgende probleem; ik heb een dvd rom merk liteOn welke het altijd naar tevredenheid gedaan heeft. Nu wilde ik weer eens een dvdtje afspelen op de pc maar power dvd of de nwste mediaplayer herkent mijn dvd rom niet eer (unknown dvd) let wel ik heb deze dvd reeds meerdere malen wel kunnen afspelen , andere dvd idem dito. Heb inmiddels de nieuwste firmware geinstalleerd (in dos) maar probeem blijft hetzelfde. De dvd rom werkt wel als een gewone cd rom en kan dus spellen /audio en software wel gewoon afspelen. Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen, oja ik draai windows xp home Groetjes, Esli
Link naar reactie
[quote:488446b4f1="atvdlaan12"]Dit is vreemd: in windows ME, xp pro (illigaal) moest in powerdvd hardware acceleration UIT staan anders startte de film niet. Ik heb dus nu xp home, en nu moet de hardware acc. AAN staan. Is dat consequent of niet? Het kon wel eens microsoft zijn of zo? :cry: :cry:[/quote:488446b4f1] Dan moet je bij Microsoft gaan zeuren dat bij een illegale versie het UIT moet en bij een legale AAN. Wat denk je dat ze gaan zeggen?
Link naar reactie
Het ligt er niet zozeer aan of xp home of pro geïnstalleerd is. Na een aantal maal enable hardware acc. aan en uit te hebben gezet las powerdvd de dvd's weer normaal. Mij is dus niet duidelijk waar míjn problem vandaan komt. Wat ikzelf geprobeerd heb is het stuurprograama deïnstalleren en de computer opnieuw op te starten. Dan werd de drive herkent en opnieuw geïstalleerd. Dat scheen te helpen. Waren de problemen er vóór of ná de update van de firmware?
Link naar reactie
De problemen zijn voor het installeren van de nwste firmware onstaan en dacht dit op te lossen door dus de nwste firmware te installeren. Heb inderdaad al een aantal keren de drivers verwijderd zodat windows deze automatisch weer installeert. Heb verder buiten dat de dvd niet herkent wordt geen foutmeldingen. Na de nieuwste firmware staat er nu jmlsliteon163 dat is volgens mij correct. Ik heb geen gelegenheid om iets aan te passen in powerdvd want hij knalt er keer op keer uit!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...