Ga naar inhoud

Hardeschijf kapot?


Aanbevolen berichten

Pas starte ik windows xp op en toen bleef hij hangen op het laatscherm, het lukte niet om xp weer werkend te krijgen, dus toen heb ik c geformateerd (ik heb 40gig harddisk met c 10 gig d 30gig) daarna heb ik xp opnieuw op c geinstalleerd. Nadat ik de service pack had geinstalleerd en de comp had gerestart starte hij niet meer op, er kwam een foutmelding dat er iets was met een config.sys bestand. Ook dit kreeg ik niet meer werkend dus heb ik weer geprobeerd met opstartdisk van partition magic c te formateren. Dit lukte niet. Sindsdien is er helemaal niks meer met mijn hardeschijf gelukt, ik heb hem bij iemand anders aangesloten maar daar zag hij ook geen partities. Het gaat vooral om mijn d partitie, want daar staat nog een belangrijk bestand op. deze partitie is ntfs geformateerd. Xp opnieuw installeren op die schijf lukt ook niet, als ik kom bij het scherm om een partitie te kiezen staat daar dat setup geen toegang heeft tot de hardeschijf. Ik heb nu een andere harddeschijf in mijn computer zitten en alles lijkt nou goed te werken. Is er een programma om mijn hardeschijf te testen, dan weet ik zeker dat hij kapot is (voor de garantie). Ik heb al met een paar programmas geprobeerd om mijn data terug te halen, maar in deze programma's kan ik of die schijf niet kiezen en een ander programma liep vast toen hij die schijf moest checken. Het bestand is minder belangrijk als het weten of de hardeschijf nog heel is, alvast bedankt
Link naar reactie
:D Er is maar een manier om je data terug te krijgen, je moet hiervoor het programma "Get-databack-for-ntfs" gebruiken. Dit programma ziet kans om data van de HD af te halen terwijl de HD defect is. Het probleem zoals jij het omschrijft heb ik ook een keer gehad, ik was toen ongeveer 40GB aan belangrijke dat kwijt (ga dat maar eens backupen) maar ik heb nu alles weer terug. Mocht je niet aan het programma kunnen komen dan stuur mij maar een mailtje, we zoeken dan naar een oplossing.
Link naar reactie
Ik heb het herstellen van de data maar opgegeven, zo belangrijk was het ook weer niet. Ik heb van de site van maxtor een tooltje gehaald om te zien of hij echt kapot was. Dit is het geval. Verder heb ik een emailtje gestuurd naar degene waar ik mijn computer gekocht heb. Deze verwees mij naar de site van maxtor. Ik heb daar de procedure voor de garantie gelezen. Dit zit allemaal goed in elkaar, ik kan zo een nieuwe krijgen, maar dan moet ik wel mijn oude opsturen naar Ierland en in een goede verpakking. Dit zal allemaal nogal duur worden. Daarom heb ik een emailtje teruggestuurd naar degene waarvan ik de computer heb om te vragen of hij het niet beter op kan sturen, aangezien hij waarschijnlijk minder verzendkosten heeft en de verpakking misschien nog heeft. Allemaal bedankt voor jullie reakties.
Link naar reactie
Daar waar de HD is gekocht MOET ook de garantie service verlenen, tegen deze regel word nogal eens gezondigd. Men doet het nog al eens voorkomen alsof men zelf de spullen moet opsturen. Dit is dus niet zo, in de meeste gevallen gaat de HD naar de leverancier. Deze heeft weer een regeling met de importeur of direct met de fabriek. Het is maar een weet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...