Ga naar inhoud

meer dan 4 IDE Drives?


Aanbevolen berichten

telijk heb ik 2 harde schijven in mijn systeem bijgeplaatst en als raid striping geconfigureerd. verder heb ik nog een cd-rom speler, recorder, floppy en een andere harde schijf in m'n systeem. Helaas vertelt windows mij dat het maar 4 IDE apparaten ondersteunt. Weet iemand of er een programmaatje is dat dit wel mogelijk maakt?Upgraden helpt niet. De raid array is 120 GB dus wil ik het absoluut gebruiken, de andere harde wil ik gebruiken voor backups, en de rest wil; ik ook niet kwijt dus een apparaat eruitgooien is geen optie. (tenzij niet anders mogelijk). Bij voorbaat dank: IM
Link naar reactie
[quote:8d461fd590="IMworthy"]telijk heb ik 2 harde schijven in mijn systeem bijgeplaatst en als raid striping geconfigureerd. verder heb ik nog een cd-rom speler, recorder, floppy en een andere harde schijf in m'n systeem. Helaas vertelt windows mij dat het maar 4 IDE apparaten ondersteunt. Weet iemand of er een programmaatje is dat dit wel mogelijk maakt?Upgraden helpt niet. De raid array is 120 GB dus wil ik het absoluut gebruiken, de andere harde wil ik gebruiken voor backups, en de rest wil; ik ook niet kwijt dus een apparaat eruitgooien is geen optie. (tenzij niet anders mogelijk). Bij voorbaat dank: IM[/quote:8d461fd590] Wat is je OS?
Link naar reactie
RAID moet gewoon door XP worden ondersteund volgens mij. Windows (en je BIOS) ondersteund maar 4 IDE apparaten op de 2 IDE-poorten dat klopt ja. Een RAID word gezien als een apart stuk hardware net zoals SCSI waar je hd, cd-roms en dergelijke op kunt aansluiten. Misschien werkt RAID alleen met de Proffesional versie van XP.
Link naar reactie
De Floppy telt niet mee in het rijtje. Ook al heb je de HD's in Raid 0 of 1 staan, het blijven voor de PC twee IDE's dus dat maakt niets uit. Uit je verhaal maak ik op dat je geen moederbord hebt met een ingebouwde raid controler. Dit wil dus zeggen dat je in WinXP gekozen hebt voor een software matige oplossing. De enigste oplossing (indien je meer HD's wilt plaatsen) is een Raid controler plaatsen (kosten ongeveer € 130,00) Je moet hier natuurlijk wel weer ruimte in je IRQ's voor hebben maar in veel gevallen kun je de Compoorten uitzetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...