Ga naar inhoud

Geheugen problemen


Aanbevolen berichten

In mij computer zit een geheugen van 128 mb 100mhz one sided (8*16mb) Op de hcc beurs heb ik 128 mb 133mhz one sided gekocht. na plaatsing kreeg ik maar 64 mb meer. Terug gestuurd. Ik kreeg daarna bericht dat de module goed was maar dat mijn computer waarschijnlijk alleen dubble sided kan lezen. Ik heb daarna een module geplaatst van 64 mb (8*8mb) 100mhz one sided, werkt prima. Een module van 32mb ( 16*2mb) 100mhz dubble sided, werkt prima. Een module van 512 mb (16*32) 133mhz dubble sided. Werkt maar voor een kwart, 128 mb dus. Telefonische navraag leverde het volgende antwoord op de computer kan alleen maar gesoldeerde modules van 16 mb lezen en niet van 32 mb, was "vroeger"heel gewoon. Inplaats van 128mb zou deze 512-module dan echter 256mb hebben moeten lezen!! Wie is er deskundig om hier een verklaring voor te geven. Ik weet nu namelijk niet wat ik wel en niet kan kopen.
Link naar reactie
zou wel wat info geven over je mobo en in boekje van de mobo staat wat ie aan kan. (rtfm) En de praktijk wijst andermaal uit dat PC100 en PC133 niet perse hoeven samen te gaan. Omdat je een PC100 geheugen heb neem ik aan dat je mobo niet gloednieuw is, het zou kunnen dat die niet eens een dimm van 512 Mb aankan. Ook dat staat in het boekje. Heb je die niet, download hem bij de fabrikant van je mobo. We horen het wel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...