Ga naar inhoud

RAID? Hij laat een schijf niet zien! Help me!


Aanbevolen berichten

Dag beste mensen, ik heb een groot probleem met het aanmaken van een raid-array. Ik heb 2 schijven van Maxtor, allebie 30 gb 7200RPM. Nu heb ik een raid array aangemaakt op raid 0, maar hij laat mijn 2de schijf zien als HIDDEN waardoor ik allerlei foutmeldingen in windows krijg :-? :o . Ik heb het al geprobeerd met die raid array programmatjes maar hij blijft maar errors geven. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want een dubbele snelheid hiervan wil ik niet missen! 8) Bij voorbaat bedankt!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mijn Raid heb ik zo: Mobo Abit KT7-Raid. Op de raid controller aansluiting 1 schijf 1 een 40GB IBM als master, en op aansluiting 2 schijf 2 een 40GB IBM als master. In het raid bios staat schijf 1 als Boot en schijf 2 als Hidden. de raid = 0 (striping), zodat ik 1 schijf van 80GB heb. Windows98SE ziet 'm ook als 1 schijf. je moet wel de raid drivers installeren via Configuratiescherm / Nieuwe hardware / en dan handmatig SCSI controllers kiezen / en dan de drivers installeren. Highpoint drivers vind je op http://www.highpoint-tech.com/drivers.htm Pas dan vindt Windows 1 harde schijf in het Configuratieschgerm. Er is dan geen 2e meer, wel is nu de volle 80GB beschikbaar of bij jou 60GB! (VIA mobo drivers vind je op http://www.viaarena.com/?PageID=2)
Link naar reactie
[quote:4719568460="pcmaniaxx"] Ik heb ze allebei op een aparte kabel gedaan en een op master gezet en een op slave.[/quote:4719568460] Als je deze 2e als slave met een eigen kabel op de 2e aansluiting plaatst vraag je om problemen .... Je mag 'm als slave aan de 1e schijf hangen. Dan kun je nog een schijf (of 2) aan de 2e controller hangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...