Ga naar inhoud

USB Modem aansluiten op COM poort?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu 1 internet PC met daaraan een extern ADSL USB modem, maar ik denk erover om een oude P-166 MMX als internet server te gaan gebruiken. Helaas heeft deze computer geen USB poort en zelfs geen PS 2 aansluiting. Nu weet ik dat er converters USB naar PS2 bestaan en volgens mij bestaan er ook converters PS 2 naar COM poort. Maar als ik nu die converters aan elkaar zet, weet iemand of dit in de praktijk dan ook echt gaat werken? Ik kan dit zelf helaas niet testen, want ik heb alleen maar een USB -PS2 converter, maar als dit zou kunnen werken, kan ik op het GROTE computerevent in Utrecht vast wel een PS 2 - COm converter op de kop tikken. PaulusP
Link naar reactie
suggestie van igg is de enige juiste. Ook al vindt je een verloopstuk dan moet de driver software van je USB modem wel een optie voor een seriele kaart hebben en dat heeft ie zeker niet. Stel dat het zou werken dan ga je de snelheid van je ADSL zelf afknijpen, een seriele poort heeft een theoretisch maximum van dacht ik 14k of zoiets. Daarom is oa kabel via een seriele kabel modem ook zo traag ook als de hele buurt slaapt.
Link naar reactie
Deze P-166 heeft 4 PCI sloten, waarvan er nog 2 vrij zijn (andere 2 gebruikt voor video en Netwerkkaart). Ik wist niet dat er losse PCI kaarten waren met USB, maar dit lijkt mij inderdaad ook een betere oplossing dan die converters. En zo'n kaart zal ook vast wel te koop zijn volgend weekend in Utrecht. Hartelijk dank voor jullie advies! PaulusP
Link naar reactie
Ik denk niet dat je een USB-apparaat aan een COM poort aan kan sluiten, ook niet met de meest geweldige converters. De USB-poort levert 5V/500mA, een COM-poort kan zoveel stroom niet leveren. Tevens is een COM-poort veel langzamer. Had je trouwens niet beter een ethernet ADSL-modem kunnen kopen? Dan was je met een paar netwerkkaartjes klaar... Nu kun je idd een USB PCI uitbreidingskaartje kopen. Zoek dan wel even in de handleiding van je ADSL-modem op of je PC 'snel genoeg' is voor het ADSL-modem.
Link naar reactie
[quote:14204114d4="Bosje"] Stel dat het zou werken dan ga je de snelheid van je ADSL zelf afknijpen, een seriele poort heeft een theoretisch maximum van dacht ik 14k of zoiets. Daarom is oa kabel via een seriele kabel modem ook zo traag ook als de hele buurt slaapt.[/quote:14204114d4] Niet helemaal correct. Elke niet-prehistorische UART kan best 115k2 aan. Sommige zelfs 230k4 of hoger. Niks vergeleken bij de 12M van USB (1.1) natuurlijk....
Link naar reactie
DemK, Ik heb uw bericht gelezen, maar hoe kan je weten / controleren of je PC snel genoeg is voor een USB Modem? Zoals gezegd het is een P-166 MMX met 128 mb RAM. NB: ja,achteraf gezien waseen ethernet ADSL modem wellicht slimmer geweest, maar bij installatie van ADSL zat standaard dit USB modem en eigenlijk vond ik dat wel handig. Overigens werkt de USB modem perfect. PaulusP
Link naar reactie
Voor het USB modem dat KPN levert geven ze zelf het volgende op aan minimale eisen: Voor het ADSL USB modem Windows-computer: - Pentium (of equivalent) - Snelheid tenminste 100 Mhz - Cd-romstation - 16 MB RAM-geheugen of meer - Een vrije USB poort - TCP/IP-Stack - Windows '98, ME, 2000 of XP Om het USB modem te gebruiken met Windows XP moet u eerst de driver downloaden. Dit kan op de pagina Service en Support - Browser: Microsoft Internet Explorer of Netscape Navigator (versie 4.0 of hoger) Macintosh-computer: - Minimaal een iMac, G3 of een G4 - Minimaal OS 8.6 of OS 9.0 of OS 9.1 - Minimaal 32 MB geheugen - Cd-romstation - Een vrije USB poort - Browser: Microsoft Internet Explorer of Netscape Navigator (versie4.0 of hoger) - MAC/TCP
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...