Ga naar inhoud

pc doet niets meer...


Aanbevolen berichten

Hallo, wie o wie wil mij helpen. Ik zou voor vrienden de pc even oplappen. Ik heb toen enthousiast :P gebruik gemaakt van Compaq quick recovery. En nu start 'ie niet meer op. :oops: :roll: :cry: Het gaat om een Compaq 5858 met windows98se. Hij laad wel, de harde schijf is actief. Eerst krijg ik het compaq logo te zien, daarna het windows opstartscherm. Scandisc werkt ook. Dan komt het windows bureaublad. Ook mcafee logo komt even in beeld. Dan de melding dat 'ie bezig is snelkoppelingen bij te werken. De muisaanwijzer is te zien en ook af en toe de zandloper. Cntr-alt-del werkt ook. Alleen explorer en rnaapp zijn actief. Nou ben benieuwd of iemand hier raad mee weet, en hopelijk niet format c!
Link naar reactie
[quote:ebadbd2f29="Bosje"]behalve format c: is de quick recovery cd die je hebt gebruikt ook degene die is meegeleverd met de PC ?[/quote:ebadbd2f29] Nee, de quick recovery tool zit al op de pc. Dus van daar uit werden er bestanden unzipt en teruggeplaatst. De recovery cd zit er wel bij, maar die heb ik niet gebruikt, dat leek me te drastisch.
Link naar reactie
Maar wat is dan het verschil tussen die quick recovery tool en die CD? Volgens mij niet zo veel. Het enige verschil is dat hij de bestanden uitpakt van de HD en niet van de CD. Wat is er mis met format C:? Als je hem toch goed op wilt lappen, dan is dat wel de meest rigoreuze manier, maar ook de meest effectieve. Staan er nog bestanden op schijf die bewaard moeten blijven dan?
Link naar reactie
[quote:5dbe240d4d="spiderned"]Maar wat is dan het verschil tussen die quick recovery tool en die CD? Volgens mij niet zo veel. Het enige verschil is dat hij de bestanden uitpakt van de HD en niet van de CD. Wat is er mis met format C:? Als je hem toch goed op wilt lappen, dan is dat wel de meest rigoreuze manier, maar ook de meest effectieve. Staan er nog bestanden op schijf die bewaard moeten blijven dan?[/quote:5dbe240d4d] Er zit ook nog een cd bij en die is volgens mij als je helemaal op nieuw wilt beginnen. En op zich is format c wel goed, maar er staat idd nog het een en ander op. Van een back up hebben ze nog nooit gehoord, dus... Het is anders wel lullig, voor hen maar ook voor mij. Ik ga zo even weer heen en dan opstarten in de veilige modus, misschien dat de virusscanner nu voor problemen zorgt.
Link naar reactie
Windows met behoud van data zou een goede oplossing zijn. Maar het is me gelukt om weer "gewoon" in windows te komen. Ik heb in de veilige modus een nieuwe gebruiker toegevoegd bij gebruikers. Alleen lukt het me nu niet meer om het zo te krijgen dat de pc opstart zonder dat je een gebruiker moet kiezen. Ook de optie dat alle gebruikers dezelfde intsellingen krijgen in beveiliging werkt niet meer. Maar goed, ik kan weer bij de data en ga de gegevens die ze willen houden voor ze overbranden en dan format c en alles opnieuw. Lijkt me wel goed, want er is in de drie jaar dat ze de pc hebben nooit onderhoud gepleegd, zelfs geen defragmentatie. Het duurt echt wel drie à vier minuten voordat 'ie opgestart is! In ieder geval bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...