Ga naar inhoud

Waarbij moet je letten bij een muziekcomputer


Aanbevolen berichten

Het belangrijkste is een goede geluidskaart. B.v. Terratec, Creative of Steinberg (midi-bay). Zeker creative heeft daar goede kaarten voor. Met zgn. bays waar je -aan de voorkant van je pc- allerlei audio-aansluitingen hebt. Optisch en coax bv. Dan kun je demo's opnemen en in allerlei software (b.v. Wavlelab van Steinberg) editen en voorzien van effecten. Qua processor en geheugen zou ik ook zeker niet bezuingen. Voornoemde software gebruikt redelijk wat rekenkracht en geheugen. Verder hoef je in ieder geval geen goede 3d-kaart te hebben, dus dat valt mee. Dat geld kan mooi worden besteed aan een goede geluiskaart, processor en een grote, snelle! harde schijf (ULTRA133, 7200 RPM, min. 60Gig. Beter nog is SCSI). Ik maak altijd muziek met een PIII-1GHz (256MB intern) en dat gaat best -v.w.b. Cubase (sequencer)- goed. Voor Wavelab heb je echt een snelle processor van min. 1.8. GHz nodig en redelijk wat geheugen.
Link naar reactie
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Als je een fatsoenlijke stereoinstallatie hebt, een audigy of audiotrak kaartje koopt, dan ben je ook al een heel eind. Wil je serieuzer aan de gang, maak dan je computer stiller, en koop een stel studio monitor speakers. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/20_proaudio/70_speakers/10_no_category/20_studio_monitors/ En natuurlijk de benodigde software, maar daar ben ik niet zo thuis in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...