Ga naar inhoud

Ervaring online Dell pc bestellen


Aanbevolen berichten

Sky ken ik niet. Weet niet of het goed of slecht is. hahaha.. Egslim, mooi geprobeerd met die halvering en dat je dat dan ook moet doen met die verkoopprijs. huh ? Tuurlijk niet. Tuurlijk niet. De verkoopprijs waarvoor je een PC-prive inkoopt bij DELL kan je gemakshalve door 2 delen. Dan betaal je niet het bedrag absoluut gezien zoals jij het in relatieve getallen (procenten) wilt laten zien. Voorbeeld: Belastingdienst gaat uit van een PC die een waarde vertegenwoordigd van maximaal 5000 gulden en een economische levensduur van 3 jaar. Een PC kost 4000 gulden (even guldens aanhouden). Je koopt garantie bij 10 % dan is dat 400 gulden. Totaal 4400 guldens. Nu mag jij PC-prive situatie uitleggen: 4000 / 2 = 2000 (fiscus betaald mee). 10 % garantie zou dan in absolute getallen wel 200 gulden zijn !! Dat is ook 10 % maar 5 % van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Nou ik wil best 10 % betalen hoor. Betaal jij maar 10 % over 4000, doe ik het over 2000. Okay ? :-) *lol* Jij refereert naar een verhaal overzee en nu ineenkeer naar jezelf (beetje laat)... Van mijn kant zeg ik nogmaals en iets nadrukkelijker: "real life experience" en hier red je je niet uit Egslim. maar nu stoppen we okay ?! :-) Dadelijk worden we nog boos enzo..... Suc6 verder.
Link naar reactie
[quote:8a2bb36b4c="AswinW"]Nu mag jij PC-prive situatie uitleggen: 4000 / 2 = 2000 (fiscus betaald mee). 10 % garantie zou dan in absolute getallen wel 200 gulden zijn !! Dat is ook 10 % maar 5 % van het oorspronkelijke aankoopbedrag.[/quote:8a2bb36b4c] Het is 10% van het bedrag dat jij zelf voor de pc betaalt. Dat is het enige bedrag dat ertoe doet voor de consument. Als ik in de uitverkoop een trui van € 100 koop met 50% korting zeg ik toch ook niet dat het aankoopbedrag € 100 is? Verder is jouw pc al ongeveer een jaar oud en je real life experience met DELL support ook. Het artikel waar ik naar verwees is van juni dit jaar. Wil je een verklaring voor de verschillen in service-kwaliteit? http://www.theinquirer.net/?article=5677 [quote:8a2bb36b4c]Michael Dell said that his firm will cut $1 billion off its costs this year, at the expense of warranties, operating expenses, product design, manufacturing and distribution.[/quote:8a2bb36b4c] DELL was een jaar geleden al erg kostenefficiënt, maak me niet wijs dat ze een miljard dollar kunnen bezuinigen zonder dat de kwaliteit achteruit gaat. Met een miljard bezuinigt op servicekosten en dergelijke gaat mijn vertrouwen in DELL support evenredig achteruit.
Link naar reactie
Het is het netto-bedrag wat uit je portemonne vliegt wat ertoe doet voor de consument. Uitverkoop, kortingen, waardebonnen wat al niet meer, doet er niet toe. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik geef liever 200,--uit dan 400,-- Overigens truien in de uitverkoop, mag je niet kopen in een PC-priveregeling van de fiscus. "Appels met peren vergelijken noemen mensen dat". Mijn PC is 12 februari 2002 shipped en voor mij nog geen jaar. 1 Miljard bezuinigen zal best en wie kan het controleren ? Ja, ik laat ook journalisten bij mij in de boeken kijken. Waar de online-inkopen voor het eerst dalen, laat DELL tov andere OEM-fabrikanten (IBM, Compaq, HP) stijgingen zien wat 'haaks' staat op jouw betoog. -------------------------- Sony en Dell duwen Damrak in de plus (video) Uitgegeven: 28 oktober 2002 12:55 Laatst gewijzigd: 28 oktober 2002 13:17 -------------------------- Online verkopen dalen voor het eerst Donderdag, 31 oktober 2002 - En verder: Ict draagt steentje bij aan economie; Maandag: geen wasdag maar surfdag; Uitspraak Scientology-zaak vertraagd. -------------------------- Jouw vertrouwen is gebaseerd op artikelen overzee en andere continenten en betoogd en mijn vertrouwen is gebaseerd en betoogd op 'real-life experience' en 'still today in ons eigen Hollandje, die nog 3 jaar zal voortduren vanaf 12 februari 2002. Ik maak er niet echt gebruik van, want ik kan een hoop zelf en zal je geen reguliere terugkoppeling geven. Nogmaals wijs ik op het feit dat 'supportverhalen' per persoon en tot eeuwigheid zullen verschillen van elkaar en bij dit soort Global Companies, misschien ook nog wel per continenten. Overigens wellicht ten overvloede want dat had ik al aangehaald tot in den treure en zal daar geen discussie meer op los laten. Immers iedereen heeft zijn eigen (levens)ervaring, behoeftes, gezinssituatie enzovoorts... en zal 'support' ook heel anders beleven op welk vlak dan ook. Maar: Het feit blijft dat als je hier advies geeft, je adviezen geeft op basis van de aan jou verstrekte gegevens, zijnde een huismoeder mogelijk computerleek. Verplaats je dan in een 'technisch consultant' en leg een passend advies voor. Bij managementteams van grote bedrijven hoef ik ook niet met overklokmogelijkheden aan te komen, terwijl de behoefte helder en duidelijk in kaart is gebracht inclusief het soort End-user. Dat is hier aan de orde. Weet je wat ze dan doen ? Ga jij maar terug naar de schrijftafel, je krijgt 1 kans en daarna kan je oprotten. Om een dergelijke end-user zodanig van dienst te zijn, dien je een aangepast advies neer te leggen in plaats van af te gaan op je eigen ervaringen en een 'advies' neer te leggen, wat hout snijdt. Daarna om dit nog 's te verdedigen door een bedrijfspolicy te belichten en van daaruit te concluderen dat de kwaliteit 'minder' zou zijn, duid op een bepaalde kortzichtigheid en de onwil om "toe te geven". Immers er is een 'moderator' aan het woord. Beleggers schijnen er toch vertrouwen in te hebben (zie boven). Maar begrijpen doe ik het wel, immers ik loop al wat langer mee in de ICT als vandaag (kloon en OEM-ervaring :-) ) en hopelijk mag ik het nog wat langer doen in deze onzekere tijden voor ons, ICT'ers. Oh.. en waar las ik dat nou ? Gelijk hebben is 1 ding, maar gelijk krijgen is een tweede. Wellicht leer je ervan want daar is dit forum voor bedoeld. Amen... en nu kap ik er echt mee :-)
Link naar reactie
Ik heb een Dell-Inspirion PII-350 128 Mb gehad (dec. 1998). Uit een PC priveproject. Was de beste computer die ik ooit heb gehad. Na 2,5 jaar ging de CD-rom speler na eideloos spellen spelen kapot. Binnen 1 dag aan huis een monteur en gerepareerd in de garantieperiode. Klasse! Heb de pc inmiddels verkocht (stom!) aan een collega, en daar werkt hij nu nog steeds perfect. [/u]
Link naar reactie
[quote:f709ec355a]Het is het netto-bedrag wat uit je portemonne vliegt wat ertoe doet voor de consument. [/quote:f709ec355a] Precies, en dat is na aftrek van de fiscus 50% van het oorspronkelijke bedrag. Dat oorspronkelijke bedrag is 90% prijs + 10% garantie, dus van beide trek je de helft af. Van het bedrag dat uit je portomonne vliegt is dus 10% voor de garantie. [quote:f709ec355a]Mijn PC is 12 februari 2002 shipped en voor mij nog geen jaar.[/quote:f709ec355a] Goed, dan hebben ze sindsdien $ 700 miljoen bezuinigd op service en dergelijke, dat verandert nauwelijks iets aan mijn argument. Een service waarop een dergelijk bedrag is bezuinigd kan onmogelijk dezelfde kwaliteit handhaven, zoals ook uit mijn voorbeeld bleek. Stel dat de service in Nederland beter is dan die in de UK (ander continent? :) ) Dan liggen de support kosten voor DELL hier ook hoger, dat accepteert het management in een tijd van zware bezuinigingen echt niet. Dat DELL het financieel goed doet betekent dat het geld naar de aandeelhouders vloeit, het zegt niets over hoe de consumenten worden behandeld. Gelet op de informatie die ik heb over DELL service van de afgelopen tijd, bezuinigingen en het gebruik van non-standaard onderdelen en de onpersoonlijke, geautomatiseerde verkopers kan ik DELL alleen aanbevelen voor bedrijven die een grote order ineens plaatsen, of mensen die speciale wensen aan een laptop stellen. Aan vrienden en familie die op zoek zijn naar een desktop voor gewoon computeren - geen overklokken/tweaken - ga ik geen DELL aanbevelen, dus dat doe ik hier ook niet.
Link naar reactie
Ik dacht, laat ik maar nog een mooie afsluiter schrijven: Jij adviseert geen DELL. Het is niet de bedoeling dat jij DELL adviseert. En wat ik adviseer? Ik adviseer alles en onderbouwd :-) Resumerend: - Jouw argumenten zijn bovenal en sterk weerlegd. Eveneens heeft consumentenbond onlangs, hook na jouw 700-miljoen bezuiniging, een voor jou vernietigende uitspraak gedaan waarbij opgemerkt kan worden dat ik zelf een DELL-PC (en laptop) bezit. Kennis uit eerste hand. Daarnaast hebben mede-forumbezoekers uitgebreid mee kunnen genieten en voor het merendeel positieve reviews hier gepost. - Jouw stellingnames heb je getracht te onderbouwen middels artikelen van voor mij onbekende journalisten, zo nodig overzee en trans-atlantic gebieden daarbij gevolgd door boekhoudkundige bedragen, aangemerkt als bezuinigingen, waarvan ik geen bewijs heb gezien. Aanhangig gemaakt d'rachteraan jouw conclusie waarbij jij hier geen DELL adviseert. In het kort, als een onafhankelijke rechter, persoon, commissie hier "uitspraak" zou doen, zal het helaas voor jou een vernietigende uitslag hebben op jouw betogen, resumerend: "ik ga hier geen DELL adviseren". Namelijk zeker in een rol als moderator, zou je DELL en welk merk dan ook moeten adviseren afwegend op de vragen en beschrijvingen van de gebruiker op het nog door hem/haar aan te schaffen apparaat op een zodanig onafhankelijke manier, hetwelk de keuze wordt overgelaten aan de end-user. Kortom: we adviseren naar beste eer en geweten zullen we maar zeggen. De keuze is aan de wereld. Chapeau !
Link naar reactie
Twee maanden terug dell laptopje 'kocht: -Er bleken verschillende prijzen voor dezelfde laptops op de site te staan(gelukkig had de medewerkster de laagste prijzen(specsinfo is trouwens ook slecht verzorgd); -Kreeg er wel gratis 4 jaar "laat-maar-vallen"-verzekering bij :D ; -Werd afgeleverd met vrachtbrief van 5 pc's voor Duitsland; -Netwerkkabel ontbrak(wel 2 telefoonkabels)-nooit meer wat van gehoord); -Binnenwerk (gratis) rugzak(mooi ding trouwens(...)) is voor kleinere laptops bedoeld-eveneens nooit meer wat van gehoord-. Dat is het tot op heden... -Prima bakkie verder. Pc's kun je volgens mij beter op de hoek kopen(alleen al om van dat gezeik met die mx-kaarten af te komen ;) ).
Link naar reactie
[quote:5a9d2dc7dc="FlvanSon"]Twee maanden terug dell laptopje 'kocht: -Er bleken verschillende prijzen voor dezelfde laptops op de site te staan.[/quote:5a9d2dc7dc] Die ervaring heb ik ook. Toen ik 2 weken geleden vanuit de aanbieding op de Dell site een desktop pc samenstelde bleek deze 18% duurder dan wanneer ik dezelfde pc samenstelde zonder gebruik te maken van de aanbieding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...