Ga naar inhoud

Ervaring online Dell pc bestellen


Aanbevolen berichten

M'n moeder wil een nieuwe pc via pc-prive project. Ze gaat geen spellen spelen, niet fotobewerken en waarschijnlijk ook geen DVD via de pc bekijken. Het systeem komt in een aparte kamer te staan. Ze wil officeapplicaties gebruiken, emailen en internet, en het systeem moet redelijk snel zijn. (In verglijking met de P75 die ze nu heeft is alles natuurlijk snel) Het is een pc prive project dus het mag wel iets kosten, ze wil er ook even mee vooruit kunnen. Ik zat nu te denken aan een systeem van Dell. Er stond op de site een systeem dat aanbevolen was door de ConsumentenBond. Ik ben geen ConsumentenBond fan maar je moet toch iets kiezen. Nu lijkt het me wel wat om bij dat systeem voor een tft scherm te kiezen (15" moet genoeg zijn), dit in verband met de oudere ogen en het rustige beeld. Ruimte maakt niets uit. Maar hoe zit dat nou, ik heb begrepen dat een dode pixel voor veel fabrikanten acceptabel is, maar voor mij natuurlijk niet. Maar omdat je het systeem online besteld kan je nooit vantevoren controleren of er een dode pixel in het beeld zit. Dus: Heeft Dell geen dode pixels in z'n tft's Vind Dell het geen probleem de tft op te komen halen en om te ruilen als er wel een dode pixel in het beeld zit. Wie heeft er ervaring met dell?
Link naar reactie
[quote:e437214a46]Ze wil officeapplicaties gebruiken, emailen en internet, en het systeem moet redelijk snel zijn.[/quote:e437214a46] Dit is zinloos. Met dergelijke applicaties merk je het snelheidsverschil tussen een Celeron 800 en een Pentium 4 2,8GHz niet eens. Mijn advies: Neem een processor rond de 2000, voldoende geheugen (512Mb) en een Western Digital hd met 8Mb cache. Zorg voor een comfortabel toetsenbord en muis en neem een groot CRT scherm. LCD komt qua kwaliteit niet in de buurt van een goede CRT.
Link naar reactie
Ay, da's jammer. Een collega had goede ervaringen met Dell (paar jaar terug) vandaar dat ik daar gekeken heb. Ik zou ook zelf iets kunnen bouwen maar zit een beetje krap in de tijd vandaar dat ik aan een basic bestaand systeem dacht. En omdat ik gewoon een basic systeem zoek zonder allerlei toeters en bellen dacht ik aan Dell. Er zijn ook firma's waarvan ik geen systeem wil hebben.... En het gaat mij er niet perse om iets online te bestellen.
Link naar reactie
[quote:a2aa0eec3b="egslim"][quote:a2aa0eec3b]Ze wil officeapplicaties gebruiken, emailen en internet, en het systeem moet redelijk snel zijn.[/quote:a2aa0eec3b] Dit is zinloos. Met dergelijke applicaties merk je het snelheidsverschil tussen een Celeron 800 en een Pentium 4 2,8GHz niet eens. Mijn advies: Neem een processor rond de 2000, voldoende geheugen (512Mb) en een Western Digital hd met 8Mb cache. Zorg voor een comfortabel toetsenbord en muis en neem een groot CRT scherm. LCD komt qua kwaliteit niet in de buurt van een goede CRT.[/quote:a2aa0eec3b] Voor office en internet is een tft/lcd wel prettig hoor (wat ik altijd begrijp) dus dat systeem wat ik daar een linkje naar neerzet is ideaal ;) (okay ff wat meer geheugen erin)
Link naar reactie
Werk reeds jaren met DELL. Nooit problemen mee gehad. Zij WETEN hoe ze moeten PC's en Laptops maken. Qua service evenmin probs. Het enige dat je zou kunnen aanmerken is, dat zij geen winkel hebben waar je effe wat hardware kan halen. Dat moet steeds online of telefonisch gebeuren. Maar de lagere prijs maakt veel goed. Laten we eerlijk zijn, de meesten die negatieve ervaringen hebben, en dat geld voor alle PC's, weten dat ze dit meestal te danken hebben aan hun eigen geklooi. De leveranciers weten dat ook, en worden het stillaan beu om de haverklap te moeten springen voor iedereen die voor de zoveelste maal beroep doet op hun service en "waarborg" door eigen schuld. Ik spreek uit ervaring.
Link naar reactie
Het lcd scherm van mijn laptop (DELL) is in verhouding van redelijk goede kwaliteit, maar als je er vanuit bepaalde hoeken naar kijkt ziet het er te donker of juist te licht uit. En als je er dichtbij zit is de bovenkant al snel te donker, terwijl de onderkant al te licht begint te worden. Ik kan naar mijn desktops vanuit alle mogelijke hoeken kijken en het ziet er even goed uit - behalve van achteren :lol: . Dus dat die geheugenmodule plotseling een hele reeks fouten gaf en dat de videokaart niet meer wilde opstarten was eigenlijk mijn schuld? Aangezien ik niet aan overklokken doe zal mijn fout er wel in hebben gelegen dat ik de computer iedere dag gebruikte en dat konden de onderdelen natuurlijk niet hebben. Dat was natuurlijk ook de oorzaak ervan dat al die MSI KT133 plankjes bij verscheidene mensen problemen begonnen te geven. Het had natuurlijk niets te maken met het feit dat een van de condensatoren die werd gebruikt van subpar kwaliteit was, zoals werd geïdentificeerd door Lostcircuits. En het kan ook onmogelijk aan VIA of MSI hebben gelegen dat die eerste serie KT266 bordjes niet met een 266MHz FSB wilden draaien, zelfs niet toen de verkoper een aantal bordjes en enkele processoren probeerde. Ik had het bord nog nauwelijks in handen gehad, maar ik zal wel veel negatieve energie of iets dergelijks hebben uitgestraald. Weet DELL hoe je computers moet maken? Ach, ze hebben nauwelijks een R&D budget, daarvoor zijn ze vrijwel geheel afhankelijk van andere fabrikanten. Hun machines worden in elkaar gezet door ongeschoolde mensen, omdat die goedkoper werken. En ik las dat laatst een serie DELL pc's was verscheept waarvan de verpakking niet goed was, zodat 30% binnen korte tijd naar aankomst problemen gaf.
Link naar reactie
Ik denk dat je toch best eens bij Eynstein kunt kijken. Die bouwen computers op maat. Hoor er goede verhalen over. Dell zou ik zelf niet aan beginnen. In al dat soort 'merk' pc's zit vaak allerlei onduidelijke oem troep, het is maar net wat die week het goedkoopste is. Je betaalt het merk, en niet de kwaliteit. Wat de monitor betreft: kies een fatsoenlijke kwaliteit crt, met een fatsoenlijke frequentie (85+ hz), high brightness trinitron/diamondron buis, 19 inch. Daar kan een 15" LCD absoluut niet aan tippen, en je bent nog goedkoper uit ook.
Link naar reactie
Hoi, Nou zoals je in de specs kunt zien heb ik een DELL (dimension), pakweg 1/2 jaar oud nu en online besteld en ook een PC-prive project. Mijn ervaringen: - Beeldscherm komt aan, het duurt 10 dagen en valt helemaal dood. Ik heb 3 year next/ business day on site garantie (vaak met PC-prive). - De volgende dag staan ze bij m'n deur met eenzelfde nieuwe monitor. Via de helpdesk wordt een replacement-order ingelegd welke je online kunt volgen. - Dan krijg ik een HDD-probleempje. Helpdesk gebeld en perfect te woord gestaan. Allerlei tooling te downloaden vanaf DELL-sites. DELL heeft 1 van de beste supportsites trouwens. - En dat was het. Hij draait als een tierelier. Ik ben een ICT'er en heb vanuit mijn beroep veel met PC's te maken. De vorige keer had ik een kloon waarmee ik alles kon doen en aanpassen omdat ik dat leuk vond (vind ik nu eigenlijk ook wel). Maar omdat hij in de kamer kwam staan en de DELL heel stil zijn en ik het een mooi design vond, dacht ik ach.. ik neem nu 's een DELL. Als je wilt overklokken en dingen wilt aanpassen -> geen DELL nemen. Als je allerlei PCI-kaarten erin kwijt wilt zonder dat je naar de Compaq-dealer moet of omdat je niet die apparatuur bezit om de kast open te krijgen -> moet je DELL nemen. Zeer stabiel en alles kan erin. Wil je ook nog ''s goede support, waarbij iemand de volgende dag bij je op de stoep staat -> moet je DELL nemen. Wil je zelf problemen kunnen oplossen -> moet je DELL nemen want die heeft een goede site daarvoor Wil je een stabiel systeem die zonder te mekkeren alles voor je doet -> moet je DELL nemen. Vaak zitten ze ietsje onder de turbo-PC's omdat ze kiezen voor stabiliteit. Maar als je zelf een beetje handig bent krijg je 'm op prestatienivo's dat ie weer goed meekan met de rest. Ik heb nooit blauwe schermen, nooit geheugenproblemen en nooit CD-brand of herkenningsproblemen. Wil je iets dat softwarematig met alles compatible is (WinXP etc.) -> moet je DELL nemen. Wil je de kast modificeren en overklokken en andere moederborden erin plaatsen en andere voedingen -> moet je GEEN Dell nemen. Wil je de kast open maken en allerlei PCI-kaarten erin hangen of de processor vervangen voor een nieuwere -> moet je DELL nemen. Kasten gaan open zonder gereedschap en design is zo goed, je kan overal goed bij en alles werkt met klik-systemen en erg goed doordacht moet ik zeggen. Komt geen schroevedraaier aan te pas. Wil je een PC die stil is -> Moet je DELL nemen. Kunstof behuizingen reduceert trillingen en geluid. Nadeel is dat ik soms heb dat ik m'n PC uitzet terwijl ik 'm aan wil zetten. Immers ik hoor 'm niet en koeling schijnt goed te zijn. Beeldschermen -> zijn goed. Moet je wel de P-serie nemen (P=Performancemonitoren, dus niet de EZ771 etc... die zijn wat Amerikanen noemen wat "Blurry"). Beeldschermen TFT -> bij mij op werk, prima beeld en totaal niet te vergelijken met de LCD-schermen van DELL's laptops. Geweldig rustig voor de ogen en voor 2D, Internetcontent en Officegebruik. Kort: DELL wordt meestal gebruikt in het bedrijfsleven daar het bedrijfsleven stabiele PC's wilt met goede ondersteuning. Daar voldoet DELL aan want je hebt eigenlijk nooit problemen (of je moet zelf klooien, zie eerdere post). Dat is DELL en vroeger heb ik ook lekker zitten klooien en trots zitten wezen op klonen en zelfbouwpakketten. Maar van alle OEM-PC's verafschuw ik de policy van Compaq en Hewlett-Packard, slechte helpdesk (vaak gebrekkig nederlands vanwege onze mede-landers) en hebben per post ook wel 's problemen. dus, voor je moeder doe je er goed aan een DELL te nemen en niet zo'n Eynstein/PC-boertje om de hoek. Uitgaande dat je moeder een leek is op PC-gebied, waardoor je moeder kan vertrouwen op DELL's policies en niet door zo'n hardwarboertje op de hoek, d'r onder gerukt wordt door "gepeperde rekeningen" bij ondersteuning. (P.S. Eh.. met alle respect voor de Eynstein-aanhangers, want ik heb geen ervaringen met Eynstein dus algemeen figuurlijk bedoeld. Zeg ik er maar even bij voor de "overklokkers" hier. Puur bedoeld om dit stuk te laten zijn als een goed advies voor een moeder die aan een PC-priveproject mag meedoen). Mensen verplaats je in de situatie van dit soort mensen want die kunnen vaak (ook weer met alle respect) niet goed communiceren met hardware-boertjes om de hoek met alle (communicatie)problemen van dien. Suc6 met je keuze,
Link naar reactie
Ik heb zeer goede ervaringen met Dell, voorheen was ons huismerk IBM, is nu volledig Dell geworden, goede garantie (on-site) zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Ons pc-prive project hier loppt ook middels Delll. 75 systemen aangeschaft, 4 daarvan hadden een probleem, allen binnen 2 dagen na melding opgelost bij de mensen thuis.
Link naar reactie
De ervaringen van deze man zijn minder: http://www.theinquirer.net/?article=4340 Er moet bij vermeld worden dat dit iemand uit de UK is. Daar komt wel bij dat zijn verhaal wordt ondersteund door de waarneming dat DELL ontzettend veel heeft kunnen bezuinigen. Erger is dat je voor vervanging van een kapot onderdeel wel afhankelijk bent van DELL, omdat non-DELL onderdelen niet altijd compattible zijn. Denk er ook aan dat DELL misschien welwillender is tegenover bedrijven dan particulieren. Misschien is Sky interessant, www.sky.nl Ik heb niet veel ervaring met hun machines, maar de configuraties zien er wel heel aardig uit. Bovendien zijn ze volledig compattible met bestaande standaarden.
Link naar reactie
[quote:c41d795ea1="egslim"] Erger is dat je voor vervanging van een kapot onderdeel wel afhankelijk bent van DELL, omdat non-DELL onderdelen niet altijd compattible zijn. [/quote:c41d795ea1] Onzin, je kan er gewoon ieder merk HDD, memory, VGA-adapter, voeding, NIC, CDrom of wat dan ook ingooien. En wat betreft je opmerking over particulieren en bedrijven, die 75 Pc prive systemen staan op naam van particulieren.....Tuurlijk zijn er mensen met slechte ervaringen, je zal nooit een fabrikant vinden die 100% van zijn klanten tevreden houdt.
Link naar reactie
[quote:07d4af45a2="Venzent"][quote:07d4af45a2="egslim"] Erger is dat je voor vervanging van een kapot onderdeel wel afhankelijk bent van DELL, omdat non-DELL onderdelen niet altijd compattible zijn. [/quote:07d4af45a2] Onzin, je kan er gewoon ieder merk HDD, memory, VGA-adapter, voeding, NIC, CDrom of wat dan ook ingooien. En wat betreft je opmerking over particulieren en bedrijven, die 75 Pc prive systemen staan op naam van particulieren.....Tuurlijk zijn er mensen met slechte ervaringen, je zal nooit een fabrikant vinden die 100% van zijn klanten tevreden houdt.[/quote:07d4af45a2] Is het moederbord ook standaard? In ieder geval is voeding óf moederbord dat niet. En OEM systemen geven regelmatig problemen met geheugenupgrades. Natuurlijk staan die 75 pc's op naam van particulieren, maar het pc privé project is geregeld via een bedrijf. Misschien wil dat bedrijf het een jaar later nog eens doen en dan wil DELL natuurlijk graag voor een tweede levering van 75 pc's in aanmerking komen. Met een particulier ligt dat anders, die zal over drie jaar misschien weer éen pc aanschaffen. Van iemand die bij de organisatie van een pc privé project betrokken is geweest weet ik dat DELL voor dergelijke orders best speciale wensen wil vervullen en dus ook speciale aandacht eraan geeft.
Link naar reactie
Egslim, Bedankt voor je adviezen en van alles en nog wat maar hier moet ik het helaas niet mee eens zijn met jouw stelling dat DELL-moederborden niet compatible zouden zijn. Intell maakt "DELL-propetariary" moederborden hetgeen inhoudt dat ze specifiek voor DELL kleine aanpassingen hebben gedaan. Alleen op dit gebied: - BIOS, bijna volledig dicht en niet te wijzigen. Voorbeeld: je kunt geen voltage-instellingen wijzigen enz... maar jouw vraag zou moeten zijn, zou je dat willen ? - Afmetingen en voedingcompatibilteit. De standaard voedingen van DELL is 250 Watt terwijl dit elders 300 Watt of meer is. DELL heeft intell "gevraagd" om moederborden te maken die hierop goed werken. De vraag is, waarom doet DELL dat ? a. om te voorkomen dat computergebruikers gaan klooien en DELL's warranty gaan misbruiken wanneer het fout gaat. Zodoende dat moederborden (die gewoon Intell zijn) exact dezelfde kwaliteit hebben als elders. Wijzigingen in voltage en/of afmetingen doen daar niets aan af. b. DELL garandeert 3 year next-business day on site. Dat moeten ze ergens vandaan halen ? Hoe doe je dat ? Door ervoor te zorgen dat je zo weinig mogelijk support hoeft te leveren (da's goedkoper). Hoe doe je dat ? Zo weinig mogelijk support leveren ? Dat doen ze door de kiezen om "mogelijkheden" bij de eindgebruiker weg te halen: BIOS kan niet de uitgebreidere opties aan die overklokkers graag zouden willen. Moederborden kunnen niet vervangen worden door andere exemplaren en daarvoor moet je bij DELL zijn inderdaad. Gelet op de vraagstelling van deze eigenaar van deze draad die "een PC wil voor zijn moeder via een PC-prive project".... Dan ga je toch niet zoiemand die dadelijk als end-user dat ding in huis heeft staan, een geweldig "hardware-piece" met alle toeters en bellen d'raan vast en overklok-mogelijkheden, als advies aanbieden aan de eigenaar van deze draad ??? Tja, als het nou een overklokker was zou ik zeggen ala.... Welnu, stapje verder wil ik opmerken dat omdat dit Intell-moederbord van DELL een uitsparinkje heeft en de schroefjes iets anders heeft zitten om in DELL's design te passen, alles.. maar dan ook alles slikt: 1 - Een andere Videokaart (geen probleem).. een dikke kaart ? (geen probleem)... ondanks voeding 250 watt wil ik wel 's weten wat een Radeon 9700 Pro gaat doen. 2 - Extra harddisk plaatsen (geen probleem) 3 - Extra geheugen bijprikken (geen probleem) 4 - andere geluidskaart ? (geen probleem) 5 - USB apparatuur en photocamera ? (geen probleem) 6. en Nu ben ik op zoek naar een andere processor, de hoogste 2,6 Ghz die op 400 FSB loopt en ik weet nu zeker: (ook dat is geen probleem). Dus, totaal compatible met allerlei zaken en computer-pheriphals en de bovenstaande punten (1 t/m 6 ) zijn eigen ervaring. En mensen, denk nou niet dat ik al die dingen bij DELL koop want ik daar koop ik dat niet en heb het geld niet op de rug liggen. Ik koop die dingen gewoon bij sallandautomatisering (webwinkeltje) of eh.. kabeltje processor bij hardwareboer op de hoek of eh... snappie ? Los van de discussie moet ik er wel bij zeggen dat het nogmaals ik zo inschat dat het hier een end-user betreft, die een leek op computergebied is. In dat geval is een goede dekking qua support aan te raden. Meer mogelijkheden leidt alleen maar tot problemen en hou het eenvoudig. In dit segment is DELL op dit moment de betwiste nummer 1 bij de OEM-fabrikanten, marktleider en kent slimme designs... Nogmaals een absolute aanrader qua fabrikant voor deze mevrouw en ook hierbij is een uitermate goed artikel verschenen in het nieuws over DELL's marktaandeel, daar waar IBM, Compaq en Hewlett-packard het laten afweten. Jongens, ik behoef niets te onderbouwen verder maar dat is niet voor niks. En verder heb ik ook kloon- en zelfbouwervaringen en moet DELL een positieve beoordeling geven, terwijl ik vroeger hier heel anders over gedacht heb. Suc6 verder...
Link naar reactie
Nou ja Venzent, dank je (is een mooi stuk en heb ook nog 's de consumentenbond mee *lol* :-) ) .. maar daar gaat het even niet om. Het gaat even over "advies" geven op dit forum. Als je advies geeft op dit forum op het gebied van PC's en wat je iemand zou aanraden, moet je gewoon eerst de volgende vraag stellen: "Wat wil je met je PC gaan doen en wie komt erachter te zitten ?" Dat heeft de draad-eigenaar gewoon aangegeven. nl. Zijn moeder. Nou, in dat geval kon ik het even niet nalaten :-) te reageren op adviezen die hier gegeven werden. Voor die end-users zijn OEM-PC's gewoon heel geschikt en beveel ik ze van harte aan, althans die van DELL dan. Maar, ik zou het met Egslim's advies eens zijn mits de "end-user" een overklokker of casemodder is. Verder heeft hij in "zekere zin" gelijk maar scheerde het over 1 kam. Namelijk inderdaad zijn er onderdelen die je echt bij DELL moet aanschaffen. Alleen het zijn er maar 2 :-) : 1. moederbord (kan je nergens anders kopen) 2. voeding (kan je ook nergens anders kopen) Al het andere kan er allemaal in en dat was verder een zuivere misslag, waarvan ik het niet kon nalaten om dit consequent even te corrigeren. Maar goed, Dell geeft 3 jaar garantie dus eh.. gaat je mobo kapot geen handje (of portemonne) pijn, binnen 24 uur. Zal mevrouw "End-user" zeker waarderen in plaats van mondeling en communicatief te gaan knokken met een, met een accentsprekende, Hardwareboer die toch al lage marges heeft, om zijn weigerachtige houding ten aanzien van een replacement te weerleggen, zodat mevrouw snel toch geholpen wordt via zo'n lullige helpdeskje binnen 24 uur. En het hardwareboertje, die meteen z'n marges wil opkrikken en mevrouw Leek/End-user allerlei dingen aanraadt waar ze geen verstand van heeft, tja.. dat is dan sorry. Mevrouw de end-user annex leek gaat waarschijnlijk voor DELL. En na 3 jaar PC'en, economische levensduur verstreken, mag "mevrouw End-user annex leek", hopelijk van de fiscus weer meedoen aan een PC-priveprojectje. Dan ga je zo iemand geen zelfbouwpakketje adviseren en hou dat bij onze casemodders en overklokkeraars :-) En voor mij, na 3 jaar ?: Misschien dat het dan weer een "zelfbouwding" wordt (als ik daar de tijd voor heb), Pentium 6, 12 Ghz met een 0,02 Microntechnologie. Want eerlijk is eerlijk, zo'n beperkte BIOS is voor mij niks... hehe :-) maar mis het niet. Maar dan ga ik zeker weer op dit forum advies vragen want daar heb ik geen klachten over ("cirkeltje is weer rond hehehe :-)") Groet, Aswin
Link naar reactie
[quote:273636d165]b. DELL garandeert 3 year next-business day on site. Dat moeten ze ergens vandaan halen ? Hoe doe je dat ? Door ervoor te zorgen dat je zo weinig mogelijk support hoeft te leveren (da's goedkoper). [/quote:273636d165] In het verhaal waar ik naar verwees gebeurde dit [i:273636d165]niet[/i:273636d165], ondanks dat de klant beweerde er wel voor betaald te hebben. Na eindeloze telefoontjes en enkele bezoekers die het probleem niet oplosten duurde het bij elkaar negen dagen voordat de reparatie werd uitgevoerd. Waar heb ik overklokopties genoemd? Zelf ben ik helemaal niet geïntresseerd in overklokken en ik heb het mensen hier verscheidene malen afgeraden. [quote:273636d165]Welnu, stapje verder wil ik opmerken dat omdat dit Intell-moederbord van DELL een uitsparinkje heeft en de schroefjes iets anders heeft zitten om in DELL's design te passen, alles.. maar dan ook alles slikt: [/quote:273636d165] Probleem is, als het moederbord kapot gaat ben je volledig afhankelijk van DELL, omdat andere moederborden niet eens in de behuizing passen. Die afhankelijkheid vind ik eng. Ik vraag me ook af of alle geheugenmodules ermee werken, want OEM pc's hebben de reputatie daar erg kieskeurig in te zijn. (En ik zag een DELL laptop waarbij de geheugenuitbreiding mislukte) Overigens adviseert DELL ook alle uitbreidingen bij hen aan te schaffen. [quote:273636d165]Los van de discussie moet ik er wel bij zeggen dat het nogmaals ik zo inschat dat het hier een end-user betreft, die een leek op computergebied is. In dat geval is een goede dekking qua support aan te raden. Meer mogelijkheden leidt alleen maar tot problemen en hou het eenvoudig.[/quote:273636d165] Hier ben ik het mee eens. Daarom zou ik liever voor een OEM kiezen die dezelfde voordelen biedt als DELL, maar waarvan alle onderdelen volledig compatible zijn met de standaarden. Sky is daar een goed voorbeeld van. Verder wil ik opmerken dat voor de drie jaar i.p.v. 1 jaar garantie van DELL je een meerprijs betaald van ongeveer 10% van de verkoopprijs. Dat vind ik veel.
Link naar reactie
[quote="egslim"][quote:36985d58b0] Verder wil ik opmerken dat voor de drie jaar i.p.v. 1 jaar garantie van DELL je een meerprijs betaald van ongeveer 10% van de verkoopprijs. Dat vind ik veel.[/quote:36985d58b0] Hoe te quoten hier weet ik niet, maar was het niet van plan om het helemaal op die manier te doen, maar ga het voor 1 keer proberen (zie boven). Bij PC-priveprojecten gelden andere regels. Ook omtrent garantie. Het e.a. is afhankelijk van volume, bedrijf, betrouwbaarheid en kredietwaardigheid, onderhandelingspositie etcetera... wat er allemaal wordt afgesproken in een PC-priveregeling van bijvoorbeeld bij een afname van 75 PC's. Bij mij zit de garantie er gewoon bij, zonder bijbetaling. Ongetwijfeld zullen we misschien voor de gek gehouden zijn en zit het verdisconteerd in de prijs. Maar in dat geval betaald de fiscus de helft mee en om jou voorbeeld weer opnieuw en zeer legitiem te weerleggen betaal je geen 10 % van de verkoopprijs en het simpel rekeningsommetje leert dat dat dan de helft is, 5 %. Immers de belastingdienst dokt mee, mits.... het in de prijs verdisconteert zou zitten. Verder inhoudelijk op het de te verlenen support door DELL. In bovenstaande posts van mij is heel duidelijk te lezen hoe het DELL-support verliep bij mij (beeldschermprobleem en HDD-probleem). 24 uur. Denk dat het natuurlijk ook gaat of je weet "mee te praten", want ik wist meer als de DELL-juffrouw hehehe :-) Maar goed.... Sorry Egslim, hier red je je niet uit jongen en dit is "live-experience" hehehe :-) Groet, Aswin
Link naar reactie
Okee, mijn DELL laptop heb ik gewoon zelf gekocht, dus ik zat wel met een behoorlijke prijs voor goede garantievoorwaarden. [quote:0f0592c946]Maar in dat geval betaald de fiscus de helft mee en om jou voorbeeld weer opnieuw en zeer legitiem te weerleggen betaal je geen 10 % van de verkoopprijs en het simpel rekeningsommetje leert dat dat dan de helft is, 5 %.[/quote:0f0592c946] Als je het aandeel van de fiscus af wilt trekken van de garantie moet je dat ook met koopprijs doen, dan kom je nog steeds uit dat 10% van het bedrag dat je betaalt voor de garantie is. [quote:0f0592c946]Verder inhoudelijk op het de te verlenen support door DELL. In bovenstaande posts van mij is heel duidelijk te lezen hoe het DELL-support verliep bij mij (beeldschermprobleem en HDD-probleem). 24 uur. [/quote:0f0592c946] In het artikel waar ik naar verwees is ook heel duidelijk te lezen hoe het voor die man ging en dat was niet mooi. Die man was een ex-DEC ingenieur, dus ga er maar vanuit dat hij óok wist waar hij over praatte :) Mijn eigen ervaring met DELL mensen is dat ze geautomatiseerd en onpersoonlijk zijn, net als hij beschrijft. Dus in zoverre komt het in ieder geval overeen. Overigens heeft Dell de afgelopen tijd stevig bezuinigt, onder andere op de support afdeling. Voor een OEM pc zou ik liever voor Sky kiezen, wat heb jij op Sky tegen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...