Ga naar inhoud

Help nodig!


Aanbevolen berichten

Hey mensen, Ik wil graag mijn hdd formateren, alleen wanneer ik in dos modus opstart zie ik niet de juiste harde schijf, ik heb namelijk 2 harde schijven in de pc zitten. Voor de duidelijkheid, in dos is de H: schijf ineens de C: schijf geworden en kan ik de "goeie" C: schijf met windows erop niet eens zien, wie weet wat ik kan doen??
Link naar reactie
[quote:e04e57c0d5="Bartje-d"]maar het format van mijn hdd is fat32 voor zover ik weet[/quote:e04e57c0d5] Dan moet je eens kijken met fdisk. Dit doe je door met de Windows cd-rom op te starten en als je in dos bent, fdisk in te typen. Bij fdisk duw je een '4' in voor partities weergeven en dan vertelt hij ook het formaat. Ik raad je ook eens aan om Partition Magic te proberen(bijvoorbeeld versie 7 ) Die kan met bijna alle partities overweg én je kunt je partitie splitsen zonder te hoeven formateren. Dan maak je 1 harde schijf voor windows(en programma's) en 1 voor downloads, games en andere rommel die je wilt bewaren. Als je windows kapot is, formateer je die partitie(dus je gooit in principe alleen windows en de programma's weg) en dan start je op met je cd en installeer je Windows. Laat maar weten als je iets gevonden hebt. Gr, Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...