Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil zelf gaan casemodden. Windows maken, geen probleem. Maar ho maak ik dat lelijke gifgroene lichtje blauw? Ja, ander LED erin zeg je dan. Hoe verwissel ik die, waar moet ik op letten (spanning, stroomsterkte) welk gereedschap gebruik ik? Als ik deze vraag stel op een casemod-forum krijg ik domme antwoorden en veel geschater... :cry:
Link naar reactie
Een Led veranderen door een andere is helemaal niet moeilijk. Stroomsterkte/spanning hoef je geen zorgen om te maken, is voor alle led's gelijk. Enige wat van belang is: polariteit. Dwz een led heeft een + en een - Op zich wederom simpel, indien je de led verkeerd aansluit, licht hij gewoon niet op (een verkeerde aansluiting beschadigt de led niet). Gereedschap: een goede soldeerbout en wat soldeerdraad. Eddy
Link naar reactie
[quote:7012a9f748="Eddy X"] Stroomsterkte/spanning hoef je geen zorgen om te maken, is voor alle led's gelijk. [/quote:7012a9f748] Dit is niet waar, sommige blauwe leds vereisen bv. een spanning van 3,3V i.p.v. 2V. Leds die een hogere spanning nodig hebben zijn overigens ook wel aan te sluiten. Je moet dan een kleine elektronische schakeling maken gebaseerd op een transistor of optocoupler, waarbij je de vereiste spanning gewoon van een molex-connector van je voeding haalt.
Link naar reactie
Ik heb al jullie antwoorden al gezien natuurlijk op andere forums, vooral die laatste. Wannee rik een vraga stel op zo'n forum komt er meteen een slot op omdat het zogenaamd HK is? tja... Dat blauwe Led's een hogere spanning nodig hebben weet ik al een paar jaar. Ik moet alleen een lampje hebben dat zonder schakelingen mooi en helder brandt. 8) Liefst heb ik er 10 van ofzo. Zodat ik dezelfde in toetsenbord kan stoppen.
Link naar reactie
[quote:07bdca7b13="Robertstam"]Moet je maar ff navragen in de winkel, maar bij Natuurkunde (jaja ik ben scholiertje) heb ik geleerd dat je kunt zien wat de + en - kant is. Er is een lang pootje en een korte en een platte zijde.[/quote:07bdca7b13] Het lange pootje is de + Het korte pootje dus de - Heb je de pootjes afgeknipt ofzo, dan kun je inderdaad de "-" herkennen aan de afgeplatte zijkant
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...