Ga naar inhoud

Computer start dan wel op, dan niet. Vage selectieve voeding


Aanbevolen berichten

Ik heb een gek probleem met een computer. Soms start hij op, soms niet. In het geval dat hij niet opstart, gaan alleen de proc_fan en de voeding_fan aan, van de rest zie je niks. De hardeschijven krijgen geen voeding, de cdromspelers niet, er komt geen beeld. Net alsof de processor er niet in zit. Haal ik ALLE kaarten eruit, alle ide-kabels enzo eraf, ps/2 stekkers eruit, is het probloeem er nog. Dan zet ik het er weer in, doet hij het ineens weer. Hoe kan dit ? Ligt hem dit aan de voeding? het geheugen? de processor? het mainbord ???
Link naar reactie
In je bios kan je meestal ook wel een PC Health Status opvragen. Daar moet je eens kijken naar de voltages die nodig zijn, en welke voltages hij ook daadwerkelijk krijgt. Ik heb het vorige week ook gehad bij een kennis van mij. Op de plaats waar de computer 5 volt moetst hebben kreeg hij maar 4,5 volt, en daar waar hij 12 volt nodig had moest de computer het doen met 10,4 volt. Gevolg: een brander en dvd speler die het regelmatig niet deden (de lade kam er niet eens uit), en een computer die om de 2 minuten spontaan af sloeg. Nieuwe voeding erin laten zetten, en alles werkte weer perfect :).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...