Ga naar inhoud

Welke scanner (HP of Canon)


Aanbevolen berichten

Zit te twijfelen tussen de [b:0664f51d4a]HP Scanjet 3530C[/b:0664f51d4a] en de [b:0664f51d4a]Canon D1250U2[/b:0664f51d4a]. Prijs is gelijk en specs lijken me bij beide ook OK. De scanner moet m'n huidige HP 5100C vervangen, omdat dit een parallelle scanner is en ik die niet zomaar van de ene PC naar de andere PC kan switchen. De HP3530C en D1250U2 zijn beide USB-scanners en die moet ik m.i. gewoon van PC kunnen wisselen zonder allerlei rompslomp. Welke is echter beter volgens de huidige gebruikers? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor het inscannen van veel 10x15 foto's.
Link naar reactie
Vandaag een test gedaan in de winkel. Nou ik weet niet of het normaal is voor moderne scanners, maar zowel de HP3530C als de Canon D1250U2 deden er bij 300dpi langer (±10sec via USB op een P4) over dan mijn huidige oude brik van een HP5100C die via een parallelle poort gaat (op een PII). Kwaliteit viel me eerlijk gezegd ook nog tegen gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren.... M'n 5100C is toch ook al weer 3 a 4 jaar oud en zeer intensief gebruikt.
Link naar reactie
Misschien toch je huidige scanner houden. Mogelijk zijn er in de prijsklasse die je voor ogen hebt nog andere scanners te koop. Ik hoor zelden iemand over Microtek, maar daar scan ik al jaren met veel plezier mee. Er is uiteindelijk meer in de wereld dan HP en Canon. En elke verandering is geen verbetering. Succes in de strijd, Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...