Ga naar inhoud

Schijf maakt rare geluidjes en word dan wel dan niet gedetec


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes. Ik heb een probleem met een harddisk en dat is het volgende: - Hij maakt soms rare, zachte geluidjes (njiep jniep jniep) , het lijkt alsof de motor steeds aanslaat en dan weer uitslaat ofzo, ongeveer hetzelfde geluid als wanneer een CD-ROM speler een cd niet goed kan lezen. - Op zo'n moment is hij niet detecteerbaar voor BIOS en als ik in Windows zit loopt de boel compleet vast - Ik vermoedt dat het aan de voedingskabeltjes ligt, ik heb al andere kabeltjes v.d. zelfde voeding geprobeerd maar daar is het ook mee. Maar ik weet dit niet zeker, het kan ook aan de hd liggen. - Er is hier geen sprake van een schijfdefect m.b.t. kapotte clusters. Als de schijf toevallig wel gedetecteerd word door het bios (als de motor dus goed aanstaat) doet hij het ook prima. Zijn jullie bekend met dit probleem ? Het betreft trouwens een IBM 75GXP 30GB schijf. Maar ik rook niet.
Link naar reactie
[quote:d40e11f577="musicom76"]Hallo luitjes. Ik heb een probleem met een harddisk en dat is het volgende: - Hij maakt soms rare, zachte geluidjes (njiep jniep jniep) , het lijkt alsof de motor steeds aanslaat en dan weer uitslaat ofzo, ongeveer hetzelfde geluid als wanneer een CD-ROM speler een cd niet goed kan lezen. - Op zo'n moment is hij niet detecteerbaar voor BIOS en als ik in Windows zit loopt de boel compleet vast - Ik vermoedt dat het aan de voedingskabeltjes ligt, ik heb al andere kabeltjes v.d. zelfde voeding geprobeerd maar daar is het ook mee. Maar ik weet dit niet zeker, het kan ook aan de hd liggen. - Er is hier geen sprake van een schijfdefect m.b.t. kapotte clusters. Als de schijf toevallig wel gedetecteerd word door het bios (als de motor dus goed aanstaat) doet hij het ook prima. Zijn jullie bekend met dit probleem ? Het betreft trouwens een IBM 75GXP 30GB schijf. Maar ik rook niet.[/quote:d40e11f577]Maar ik rook niet. ik ook niet. hdisk retoer naar de pcboer voor garantie
Link naar reactie
Ik ken het probleem zeker, ik had precies hetzelfde. Schijf werd regelmatig niet gedetecteerd (met bijbehorende geluidjes), af en toe liep Windows compleet vast (doordat de schijf opeens 'weg' was dus) en uiteindelijk kreeg ik ook aldoor waarschuwingen van de SMART-hardwaremonitor dat mijn harde schijf op z'n sterfbed lag. Bij mij was het probleem opgelost toen ik een nieuw stekkertje aan de HD cooler had gezet (die d.m.v. 'stapelen' tussen de voeding en de HD-aansluiting zat) en de IDE kabels eruit had gehaald en er goed stevig in had geduwd.
Link naar reactie
[quote:5414d44e3e="Count Uilesnor"]Bij mij was het probleem opgelost toen ik een nieuw stekkertje aan de HD cooler had gezet (die d.m.v. 'stapelen' tussen de voeding en de HD-aansluiting zat) en de IDE kabels eruit had gehaald en er goed stevig in had geduwd.[/quote:5414d44e3e] Sorry, maar dit begrijp ik niet. Misschien omdat het al laat is :wink:
Link naar reactie
HD is bijna stuk. Wanneer je een nieuwe steekt, 7200 t/m, informeer ook eens naar een speciaal setje met ventilatortjes wat je onderaan de schijf monteerd om de schijf af te koelen. Wordt meer en meer gebruikt, omdat men eindelijk begint te snappen dat die schijven ook tamelijk warm worden, en dat één van de oorzaken is van een jeudig overlijden. Leveranciers zullen dat betwisten, want dan verkopen zij minder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...